TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bass-kasse i mr2 mk2

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #46420  av Trial

Tenkte på å bygge et skikkelig STORT anlegg i min mr2,men vet liksom ikke helt hvor store basskasser jeg kan ha.. Den originale bass-kassen(og tilsvarende på passasjer-siden) vil jo bli fjernet. Dette er sikkert en del arbeid,men skal det være,så skal det være! :mrgreen: De sub`ene jeg har sett meg ut er 12" og trenger en tredve liters lukket kasse,å det blir en bak hvert sete... :twisted: Ser at det er noen som har bygget anlegg her,å det virker jo som om dere har peiling :lol: Noen som vet om tredve liter blir for stort?

#46428  av @lpher

Om du fjerner de originale kassene så vil du nok sikkert få plass til 30liters kasser skulle jeg tro...Spørsmålet er vel heller om du vil gå så hardt til verks? :D

So..in my opinion så vil ett stort anlegg i en mk2 mr2 bestå av:

Det værst'este frontsettet du har råd til....montert skikkelig! :)
En 10" bak hvert sete....i lukka kasse.
En spiller med god lyd-del (DAC)
...og selvfølgelig forsterker(e) som kan håndtere hele greia :D

@lpher
Sist redigert av @lpher den 22 mai 2004 21:32, redigert 1 gang totalt.

#46430  av Trial

Ja.det vil jeg! :D Jeg forhandler litt bilstereo,så jeg tenkte jeg skulle vise hva dette er godt for,hva man kan oppnå hvis man virkelig vil... Er jo komplett stereo-freak,å nå når jeg har en skikkelig bil,så har jeg endelig muligheten til å kombinere mine to lidenskaper! :lol: Planen er å delta på treff med dette anlegget...

#46431  av @lpher

Trial skrev:Ja.det vil jeg! :D Jeg forhandler litt bilstereo,så jeg tenkte jeg skulle vise hva dette er godt for,hva man kan oppnå hvis man virkelig vil... Er jo komplett stereo-freak,å nå når jeg har en skikkelig bil,så har jeg endelig muligheten til å kombinere mine to lidenskaper! :lol: Planen er å delta på treff med dette anlegget...
Hey...nice! :D Hva har du tenkt å putte i bilen da?

@lpher

#46433  av Trial

Litt av hvert.. Sub`ene blir Ground Zero,spilleren blir en Clarion "dobbeldekker",så den passerinn i original hullet,med dvd å hele pakka...tenkte på å ha fire 6,5" mellomtoner,og fire diskanter av merket Signat, å forsterkerne,som vil bli plassert framme under panseret vil også bli Signat.. Men dette må taes på sikt,for jeg står ikke så fryktelig strekt stilt økonomisk! :)

#46435  av @lpher

Trial skrev: Litt av hvert.. Sub`ene blir Ground Zero,
Du har planer om å spille høyt med andre ord? :D
Trial skrev:
spilleren blir en Clarion "dobbeldekker",så den passerinn i original hullet,med dvd å hele pakka...
Clarion dobbel-DIN med DVD? Det er nytt for meg ihvertfall :)
Trial skrev:
tenkte på å ha fire 6,5" mellomtoner,og fire diskanter av merket Signat,
Ahh...igjen..her skal det spilles høyt... :) har du tenkt noe på plasseringa av elementene da?
Trial skrev:
å forsterkerne,som vil bli plassert framme under panseret vil også bli Signat..
Cool...går ann å få til mye tøft der ja :)
Trial skrev:
Men dette må taes på sikt,for jeg står ikke så fryktelig strekt stilt økonomisk! :)
Forhandler du ikke bilstereo da?

@lpher

#46438  av Trial

Hvis det er mulig,så få plassert to 6,5" I original hulla i dørene,å så har jeg fått tips om å bygge egne kasser til de to andre,og plassere dem lavt nede på dørken,pekende oppover.. Tror det var Clarion,men det er mulig jeg tar feil. Du har sikkert MYE mer peiling på sånt enn meg! :) Forhandler bare litt videre for enn kompis som driver et bil-stereo firma,så jeg må nok betale litt for godbitene! :D

Hvis du har noen bra forslag eller innspill,så tar jeg imot med et takk! For som sagt,har ikke ALL verdens erfaring med skikkelig proff-bygging,men det har nok du! :)

#46439  av angrykid

Ikke for å hijacke tråden din eller noe slikt, men @lpher, tror du at du kan bistå med litt assistanse når jeg dukker opp i trondheim til sommeren? jeg vil gjerne at du tar en titt på anlegget mitt, for jeg vet ikke om jeg er heeelt fornøyd med lyden basserne produserer. :) og jeg har omtrent nada peil på justering av forsterker osv, så om du kunne være så yndig å sjekke det ut en dag for meg? :)

#46442  av @lpher

Trial skrev: Hvis det er mulig,så få plassert to 6,5" I original hulla i dørene,å så har jeg fått tips om å bygge egne kasser til de to andre,og plassere dem lavt nede på dørken,pekende oppover..
Good call :)
Trial skrev: Tror det var Clarion,men det er mulig jeg tar feil.
Hmmm...om det inkluderte skjerm så er det vel den nye Kenwood dobbel-DIN greia du tenker på kanskje?
http://www.kenwoodusa.com/product/produ ... uctId=2557
Trial skrev: Du har sikkert MYE mer peiling på sånt enn meg! :)
Man lærer så lenge man lever...og det gjelder vel alle sammen :)
Trial skrev: Forhandler bare litt videre for enn kompis som driver et bil-stereo firma,så jeg må nok betale litt for godbitene! :D
Ah...Ã¥ssen firma da?
Trial skrev: Hvis du har noen bra forslag eller innspill,så tar jeg imot med et takk! For som sagt,har ikke ALL verdens erfaring med skikkelig proff-bygging,
Ser ut til at du allerede har fått masser av gode råd...og har det noenlunde klart hva du vil ha...så det er bare å sette igang spørr du meg :)
Trial skrev: men det har nok du! :)
LOL :D ....næsj...er nok mere en teoretiker/lydmann jeg...det er det jeg kan :D tja...det hender seg jeg selger ganske bra også da! LOL :D

@lpher

#46444  av Trial

Jonassen & co... Har vunnet nm i bilstereo arrangert av ACAP et par ganger i forskjellige pris-klasser... Kan godt være Kenwood det er snakk om.. Har ikke sett spilleren enda,for foreløpig er dette på det teoretiske plan! :) Har bare hatt bilen et par måneder,så.. Men,man må ha planer,ikke sant? :wink:

#46459  av @lpher

angrykid skrev:Ikke for å hijacke tråden din eller noe slikt, men @lpher, tror du at du kan bistå med litt assistanse når jeg dukker opp i trondheim til sommeren? jeg vil gjerne at du tar en titt på anlegget mitt, for jeg vet ikke om jeg er heeelt fornøyd med lyden basserne produserer. :) og jeg har omtrent nada peil på justering av forsterker osv, så om du kunne være så yndig å sjekke det ut en dag for meg? :)
Selvfølgelig...regner med det er skikkelig innspilt til nå så...da går det nok ann å justerer det til en del bedre ja :) ...bare det ikke blir når jeg er når jeg er på Kreta så :D

@lpher

#46461  av @lpher

Trial skrev: Jonassen & co... Har vunnet nm i bilstereo arrangert av ACAP et par ganger i forskjellige pris-klasser...
Ringer ingen bjeller umiddelbart ihvertfall :) Hvilken butikk er det de driver da?
Trial skrev:
Kan godt være Kenwood det er snakk om.. Har ikke sett spilleren enda,for foreløpig er dette på det teoretiske plan! :)
Aha :)
Trial skrev:
Har bare hatt bilen et par måneder,så.. Men,man må ha planer,ikke sant? :wink:
So true! :D

@lpher

#46474  av chris

må si jeg er spent på hvordan dette utvikler seg ja.. for mr2 mk2 er en vanskelig bil å få pen lyd i. men "noen" har tydeligvis tenkt å satse hardt her :D

venter i spenning ;)

#46511  av angrykid

@lpher skrev:
angrykid skrev:Ikke for å hijacke tråden din eller noe slikt, men @lpher, tror du at du kan bistå med litt assistanse når jeg dukker opp i trondheim til sommeren? jeg vil gjerne at du tar en titt på anlegget mitt, for jeg vet ikke om jeg er heeelt fornøyd med lyden basserne produserer. :) og jeg har omtrent nada peil på justering av forsterker osv, så om du kunne være så yndig å sjekke det ut en dag for meg? :)
Selvfølgelig...regner med det er skikkelig innspilt til nå så...da går det nok ann å justerer det til en del bedre ja :) ...bare det ikke blir når jeg er når jeg er på Kreta så :D

@lpher
Jeg er i trondheim når dere komme fra arendal :) Så vi kan se på det en av dagene etter, med mindre du er dratt til kreta ;)

#46516  av Trial

Hehe... Som sagt,må ha planer!Men fikk akkurat vite at arbeidsplassen min har brent ned,så det kan bli JÆVLA lenge til jeg får råd....