TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Turbo vil jo alle ha?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #4209  av jensi
 
Det var ikke noe turbomotor til Mr2 en under juletreet denne julen heller. :cry:
Fikk bare nye stempel ringer og nye veivlager og toppakning av ungene.

Men jeg fikk iallefall bort oljeforbruket.
Har kjørt ca 1000 kilometer nå,ser ikke ut som det har minket noe merkbart på oljenivået.
Har jo kjørt veldig tålig da.

Ser jo lovende ut.

Men så er det disse hestene da som hadde vært greit å hatt litt flere av.
Har sett lite her på siden om turbo oppgradering i en 3sge motor.Det går jo mest i motor bytte .Noen som vet om noen som har gjort dette?

Må jo være mye billigere en å dra hjem en halv bil?
Er dette noe å tenke på eller lar det seg ikke gjøre?
Jeg tenker da på komposjonen i N/A o.s.v.
Noen som vet om slike "Bolt on kitt"?

Jens

 #4211  av Christian
 
Tror ikke det er noen her som har gjort det nei, men jeg har hørt om slike turbokit i sverige for ca 15000kr.
Problemet er at du er ikke i nærheten av en ekte gte motor likevel, siden du fortsatt mangler IC og har svakere komponenter inne i motoren.
Billigere blir det ikke om du vil ha noe som holder.
Da er det like greit å kjøpe en org i steden :)

 #4231  av CelicaTurbo
 
slik jeg har forstått det er det både billigere og tryggere å bytte til 3S-GTE fremfor å turbokonvertere 3S-GE.. grunnen til det er at det er så mye ekstra dilldall som behøves for monteringen av turboen og for at bensin og tenning skal bli justert på en fornuftig måte..

 #4236  av erling
 
Blir endel styr å bygge om til turbo av en GE hvis den skal være driftssikker ja. Kompresjon og oljedusj under stempel, girkassen er vel litt svak, osv..

MR2Pål har turbokitt på 3S-GE. Det hender han er innom her.

 #4280  av CelicaTurbo
 
stemmer det, men jeg mener å huske at han har utrykt ønske om en 3S-GTE motor?

 #4659  av chris
 
Konvertering til turbo, og noe som skal holde, vil medføre noe som ligner på totaloverhaling av motor. Har spurt et par verksteder om arbeidsmengden og kronasjen, og de har nevnt ca 40-50 store, og oppover. Uansett er det veldig mye som må byttes og fikses om det skal holde, som det blir nevnt her.