Sånn i etterkant kan jeg ikke si noe annet enn at det på alle mulige måter så 100% fornuftig ut på papiret å bygge en ny Supra i samarbeid med BMW. Magna Steyr fabrikken er ikke akkurat noen som tuller heller, kanskje noe av de beste fabrikkene du finner i Tyskland.
Og som Toyota selv beviste når de skulle produsere sine første Avensis i UK, blir ikke ting satt sammen korrekt så ryr det sammen. Første årene med UK bygget Avensis var elendig i forhold til de som var bygget i Japan.
Så mja, hvor enn mye det irriterer puristen i meg, så er en tysk Supra absolutt ikke uaktuelt. Om noe har de vel bevist at den som den originale Supraen har utrolig mye potensiale
Så bygget de jo GR Yaris, relativt ute av det blå, men her er vel "fornuften" ivaretatt siden Toyota har såpass mye erfaring med 3/4cyl motorer og allerede har masse penger lagt i WRC programmet. Men både GR Yaris og GR Corolla er vel noe som ingen andre produsenter matcher helt, kanskje de hvasseste Golfene? Men akkurat der er valget meeget enkelt for min del i alle fall
Vi har kanskje ikke fått noen ny MR2, og det gjør vi neppe heller, men vi har tross alt GR86, som også er peen, og med plenty oppgraderingsmuligheter, samt bedre motor fra fabrikk. Så må bare håpe de fortsetter å lage fremtidige klassikere
Så slipper vi unna 2-3 tonntunge EL monstre som hobbybiler i mange mange år til
Og som Toyota selv beviste når de skulle produsere sine første Avensis i UK, blir ikke ting satt sammen korrekt så ryr det sammen. Første årene med UK bygget Avensis var elendig i forhold til de som var bygget i Japan.
Så mja, hvor enn mye det irriterer puristen i meg, så er en tysk Supra absolutt ikke uaktuelt. Om noe har de vel bevist at den som den originale Supraen har utrolig mye potensiale
Så bygget de jo GR Yaris, relativt ute av det blå, men her er vel "fornuften" ivaretatt siden Toyota har såpass mye erfaring med 3/4cyl motorer og allerede har masse penger lagt i WRC programmet. Men både GR Yaris og GR Corolla er vel noe som ingen andre produsenter matcher helt, kanskje de hvasseste Golfene? Men akkurat der er valget meeget enkelt for min del i alle fall
Vi har kanskje ikke fått noen ny MR2, og det gjør vi neppe heller, men vi har tross alt GR86, som også er peen, og med plenty oppgraderingsmuligheter, samt bedre motor fra fabrikk. Så må bare håpe de fortsetter å lage fremtidige klassikere
Så slipper vi unna 2-3 tonntunge EL monstre som hobbybiler i mange mange år til
- 2002 Toyota Caldina GT-Four N-spec
- 2004 Toyota MR2 SMT PGP
- 2006 Toyota Rav4
- 2004 Toyota MR2 SMT PGP
- 2006 Toyota Rav4