TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #466055  av ArildM

Klarer du å holde rusta på avstand så har du evig bil med Camryen, kanskje flere og flere som innser at en Tesla man ikke kan vaske med såpe uten å ødelegge ikke er sååå kult :lol:

MR2n der ville jeg ikke ha betalt vrakpanten for en gang :roll:
Med så mye rust er det relativt lite du kan selge og tjene inn kronasjene på...
Har hugget MR2 før, er ett relativt snevert marked.

Må si jeg ser veldig mange som er entusiastiske mtp bilens tilstand og hva den er verdt. Jevnt over er det ingen som er villige til å fire så mye som ei krone på prisene heller. Har sett flere innlegg på Norske Veteranbiler på FB hvor folk sier at bilene har ligget ute hele sesongen, med mange tusen klikk, flere hundre favoritter, men ikke ETT eneste bud. Skal til å si kjøpers marked, men samtidig er selgerne ikke villige til å fire på pris, så de setter heller bilene på lagring i påvente av bedre tider. Tiden vil vel vise hvem som får rett :)
 #466056  av ArildM

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=324759310

Bilde

MR2 Mk3 er ikke akkurat den største bilen :lol: Men her er jaggu hvert eneste panel på bilen enten, bulket, oppripa, full av rust, eller alle tre :shock: Og som alle Mk3 bruker den olje. Og den ligger ute for 60k? :?
Lå en ganske strøken 2zz med 6trinns for 75lapper leenge i sommer, det må jo være et kupp i forhold til denne i alle fall.
 #466057  av mr2pondus

Det er mange som innbiller seg at de eier noe helt unikt. De kan nok vente på bedre tider, men bilene blir ikke flottere av å støve ned. Om kjøpere har tålmodighet, vil de gode kjøpene komme til sommeren.
W3`en her er sørgelig!. Har aldri vært særlig begeistret for den modellen. Ikke er den fin. Ikke pålitelig heller.
 #466058  av ArildM

Har troa på MR2 mk3 som en fremtidig klassiker. Utseendet ser fortsatt relativt moderne ut, men chassiet er vel mer enn noe annet undervurdert.
Den er etter året den ble produsert i, utrolig simpel, alle skjermer kan skrus av for lett bytte, midtstilt motor, under 1000kg, og taket kan tas av. Veeldig lite som kommer i nærheten om du skal ha noe tilsvarende, Lotus er i en helt annen prisklasse og ikke mulig å ta av taket, Mx5 kanskje? Men da er det FR layout og de har notoriske problemer med rust?

Av utseende er definitivt SW20 mye penere, og AW11 har det klassiske 80talls utseendet som har fått kult status. Så, tiden vil vel vise hva som blir fasit :)
 #466060  av mr2pondus

W3 er skuffende synes jeg. Den ser rett og slett ut til å være av dårligere kvalitet enn AW11 og SW20. Og det at den ser ut som en kokvaska Porsche Boxster, gjør ikke saken bedre. Men klassiker kan den absolutt bli. Når 2CV er kultbil, så hvorfor ikke denne? I sum: Bilen er gørrgøy å kjøre. Og det var det.
 #466061  av ArildM

Har ikke kjørt W30, men ser de fleste som eier eller har kjørt den sier akkurat det du sier, nydelig chassi, veldig fin på styringa. Hvor mye mer enn det trenger man? Jeg liker i alle fall "less is more" filosofien, den er akkurat det samme som W10, en mashup av Toyota/Corolladeler pakket inn i ett lett og velfungerende chassi :) Sett i mot 2 tonn++ teknologibomber med 3-4 skjermer som dekker hele synsfeltet i dag er W30 utrolig forfriskende, så enkelt som det er mulig å lage en bil med midtmontert motor kanskje.

Utseendet er kanskje Porche light, men synes ikke det er helt uten potensiale, men det igjen er jo en smakssak.
Lett senket og noen fine felger så er W30 helt innafor imho.

Og annet enn oljeforbruk på 1zz motorene, hva er dårligere enn W10 og W20? :)
 #466062  av mr2pondus

Det er nettopp oljeforbruket jeg sikter til. Det virker som at 1zz rett og slett ikke er helt god. Man ser til stadighet at bilene enten har fått ny motor, eller at de brenner olje så det holder. Hva utseende angår ,er det ikke til å stikke under en barkrakk, at jeg har vippelyktefetisj. Biler med vippelykter er ofte kule. Også er linjene på W3 alt for runde. Det skal være litt kantete. Enkelheten er jeg helt enig i. Sånn sett ville min drømmebil vært den jeg har, men med W3 sine egenskaper.
 #466065  av magnesmurf

ArildM skrev: ↑31 okt 2023 21:18 Har troa på MR2 mk3 som en fremtidig klassiker. Utseendet ser fortsatt relativt moderne ut, men chassiet er vel mer enn noe annet undervurdert.
Den er etter året den ble produsert i, utrolig simpel, alle skjermer kan skrus av for lett bytte, midtstilt motor, under 1000kg, og taket kan tas av. Veeldig lite som kommer i nærheten om du skal ha noe tilsvarende, Lotus er i en helt annen prisklasse og ikke mulig å ta av taket, Mx5 kanskje? Men da er det FR layout og de har notoriske problemer med rust?

Av utseende er definitivt SW20 mye penere, og AW11 har det klassiske 80talls utseendet som har fått kult status. Så, tiden vil vel vise hva som blir fasit :)
Lotusen (elise) kan faktisk fjerne det aller meste av taket :wink:
Inkludert bakruta.
Men det tar en halv dag og delene får ikke plass i bilen.
Og med tak er opplevelsen mildt sagt spartansk. Og tett bil kan du bare glemme. Det regner inn med tak også. Heldigvis har ikke bilen noe som holder på fukt.

Og du må være slangemenneske på under 150 for å klare å entre bilen med taket på :lol:
 #466066  av ArildM

Etter å ha hatt 3-4 4AGE motorras så vil jeg ikke si at 4age er skuddsikker den heller.
3s motoren er kanskje den beste i hele MR2 lineup. Men 2.gen 3sgte som har vært hobbytrimmet er alt annet enn ett trygt kjøp. Og finnes det noen W10 / W20 i dag som ikke er prosjektbiler?
På W30 er det i alle fall ett liite håp om å finne en noenlunde original bil.

Samtidig er det rart at 1zz motoren er grei i en Corolla, mens ikke i en MR2? Har det noe med turtall å gjøre, eller er det dårlig vedlikehold? Var i alle fall snakk om at sjeldne oljeskift førte til tette passasjer og at det igjen førte til evig oljeforbruk. Kanskje kombinert med mye turtall på en MR2, kanskje også annen varmekarakteristikk?

Men kan man egentlig kjøpe noen som helst MR2 i dag, og være trygg på at motoren er 100%?
  • 1
  • 260
  • 261
  • 262
  • 263
  • 264
  • 287