Rakk å få bilen inn fra 20minus og inn i garasjen i dag.
Fikk såvidt et par timer i garasjen for å ta en halvskitten vask, men jeg måtte bare få av salt og skitt etter turen, og det er heller vanskelig å vaske en bil i 20 minus, så det ble så skånsomt som mulig med bilsjampo og hanske uten å drukne garasjen i vann
Var heldigvis tørt vinterføre 90% av turen så den var ganske så ren. Om ikke annet fikk jeg sjekka at batteriet var bra, og at smt systemet funker fint også i superkulde.
Lakken er 95% strøken, en liten parkeringsbulk på bakskjermen, men jeg har pdr utstyr, så mulig jeg prøver å trekke den ut selv. Ett lite steinsprang på ei dør som trenger fiks, ellers overraskende bra. Ikke mye som skal til før det er så bra som det kan bli på en 20 år gammel bil. Så det var veldig gledelig å se. Begge framskjermene er kanskje det som trenger mest tilsyn, det er en del steinsprang på de nederst, så jeg må vurdere litt. Er en fin fals så jeg tipper man kan bruke den for å lage en decent overgang mellom øvre og nedre del av skjermen. Nesten så jeg har lyst å gjøre et forsøk på å lakke den selv. Evt har vi micropaint i nærheten som kan gi det ett forsøk.
Under er et et par steder der det er litt mye rust etter min smak, så må nok gjøre litt under. Ett kalipter henger også litt, noe som er merkelig siden bilen rullet veldig fint på gulvet og er eu ok 15. jan... Begge calipter bak er bytta i 2022, så bør være greit å få smurt opp litt. Mulig det var derfor den kjentes litt ekstra nervøs ut på vei hjem også. Det jeg har sett av andre Mk3 tilsier at denne er i relativt bra stand. Mk3 er galvanisert bra så bare "løse" komponenter som jeg kan se i farta som er brunt i overflaten. Bakre bærebru vet jeg er en svakhet på disse, og den ser bra ut. Så vi får dykke litt dypere ned i ting etterhvert.
Pakke fra Japan og noen bilder av bilen under
Fikk såvidt et par timer i garasjen for å ta en halvskitten vask, men jeg måtte bare få av salt og skitt etter turen, og det er heller vanskelig å vaske en bil i 20 minus, så det ble så skånsomt som mulig med bilsjampo og hanske uten å drukne garasjen i vann

Lakken er 95% strøken, en liten parkeringsbulk på bakskjermen, men jeg har pdr utstyr, så mulig jeg prøver å trekke den ut selv. Ett lite steinsprang på ei dør som trenger fiks, ellers overraskende bra. Ikke mye som skal til før det er så bra som det kan bli på en 20 år gammel bil. Så det var veldig gledelig å se. Begge framskjermene er kanskje det som trenger mest tilsyn, det er en del steinsprang på de nederst, så jeg må vurdere litt. Er en fin fals så jeg tipper man kan bruke den for å lage en decent overgang mellom øvre og nedre del av skjermen. Nesten så jeg har lyst å gjøre et forsøk på å lakke den selv. Evt har vi micropaint i nærheten som kan gi det ett forsøk.
Under er et et par steder der det er litt mye rust etter min smak, så må nok gjøre litt under. Ett kalipter henger også litt, noe som er merkelig siden bilen rullet veldig fint på gulvet og er eu ok 15. jan... Begge calipter bak er bytta i 2022, så bør være greit å få smurt opp litt. Mulig det var derfor den kjentes litt ekstra nervøs ut på vei hjem også. Det jeg har sett av andre Mk3 tilsier at denne er i relativt bra stand. Mk3 er galvanisert bra så bare "løse" komponenter som jeg kan se i farta som er brunt i overflaten. Bakre bærebru vet jeg er en svakhet på disse, og den ser bra ut. Så vi får dykke litt dypere ned i ting etterhvert.
Pakke fra Japan og noen bilder av bilen under

Vedlegg
- 2002 Toyota Caldina GT-Four N-spec
- 2004 Toyota MR2 SMT PGP
- 2006 Toyota Rav4
- 2004 Toyota MR2 SMT PGP
- 2006 Toyota Rav4