TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #466727  av ArildM
 
Nice. Hvordan er det å kjøre GTI når du har 2GR stående?
Regner med begge har sin sjarm :)
Utrolig fin blåfarge på denne i alle fall.
 #466743  av magnesmurf
 
Kan vel bare si at det er en grunn til at jeg har fått tillatelsen til å bygge om denne til 2gr neste år :lol:
Gti er veldig godt balansert, men bortsett fra det blir den ganske kjedelig. Og den må virkelig tynes, da 3sge har veldig lite moment på lavere turtall-
 #466744  av ArildM
 
Ikke sant.
Litt slik som AW11.

Skjønner hvorfor 1zz sånn sett gir mening i ZZW30, den kan fint putre på 1500rpm i 4 gir, har bra midrange, men dabber av mot toppen. Til daglig kjøring gir det ganske så fin mening, da jeg veldig sjeldent ligger å jager turtall på toppen av registeret :)
 #466748  av magnesmurf
 
1zz motoren i corollaen min er omtrent lik. Sikkert litt annet map siden den er noe svakere. Men godt moment i bunn. Dog ikke noe særlig å prate høyt om på turtall.
4a motoren er nok litt sintere enn 3s. 3S virker egentlig ganske slapp for å ha "hele" 175hk. Det er jo fordi den ikke eier moment.
 #466749  av ArildM
 
1zz i Celica og MR2 har litt annen topp, mener noen ventiler er litt større?
Så de yter littegrann mer, men ikke stort. Er derfor en 1zz fra en Corolla (etc.) swappet inn i en Celica/MR2 vil funke, men gir mindre effekt, så de fleste bruker bare corolla blokka, siden det er den delen som blir problematisk i MR2 (oljeforbruk) :)

Men ja, hadde nok vært rart å kjøre en stock AW11 nå, selv om 4a er legendarisk, så er den nærmest analog i sammenlikning med 1zz, og ikke så rart mtp 20 års utvikling på teknologi og motorfront.

SW20 har jo en betydelig større vekt, nesten 300kg ish vs både aw11 og zzw30, så det er nok mye også det som merkes.
Men igjen så er SW20 derfor også mer egnet for 2GR og V6 8)
 #466849  av magnesmurf
 
Ordnet litt småplukk på den blå idag.
Stereoen har vært plaget med signalstøy hele tiden. Nå var det på tide å ordne opp.
Så røsket ut den gamle forsterkeren fra frunken, la opp nytt ledingsnett og satte inn en bitte liten forsterker under spilleren. Eton mini 150.4
Sparte et par kilo også :lol:

I tilegg ordnet jeg litt med speedometer og carbon delene til interiøret når alt var ut.
Speedometeret fikk nye skiver som blir bestilt for en stund siden, etter jeg snublet over de. 98+ oem look.
Turtallssperre markring er flyttet som forberedelse til 2gr med noe attåt 8)
Carbondelene som har vært montert har irritert meg veldig, da klarlakk og interiør er en dårig combo. Har vært blendene gjenskinn fra alle paneler.
Løsningen ble et lag med matt klarlakk. Så slipper en å bli blendet av interiøret :lol:
Vedlegg
20240623_204014.jpg
20240623_204014.jpg (979.79 kiB) Vist 956 ganger
20240623_204044.jpg
20240623_204044.jpg (980.37 kiB) Vist 956 ganger
 #466850  av ArildM
 
Er klarlakk klar hvis klarlakk er matt? :D
Neida, gull det der da. Skinnende blanke interiørdeler blir fort bare pes.
Ca like hjelpsomme som en dårlig lcd skjerm bak glass på en solrik dag.
Eller SW20 uten dekslende under targatakene. Husker de var gull verdt når jeg fikk noen fra deg :mrgreen:
 #466856  av magnesmurf
 
Makk skrev: ↑24 jun 2024 08:37 Vær en mann å kjør med solbriller istedenfor :mrgreen:
Greit. Den dagen du er mann nok til å kjøre med 105db eksos på mr2en som bråker som faen på 2000rpm. Det finnes hørselvern istedenfor dyr mongoose eksos :lol:
 #466857  av Makk
 
Hva er det herren insinuerer?

At jeg liksom ikke har hatt verdens verste eksos på mine biler ? Sjokkerende og grovt injurierende!!

Herren vil snarest høre fra min representant fra det legale systemet her i landet ! (Meg selv)
 #466860  av magnesmurf
 
Hvis du representerer systemet her i landet har du mye jobb foran deg :lol:

Oem speedflaps har ligget her på lageret del år.
Fikk monteringskit i vinter, men har ikke somlet meg til montering før nå :lol:
Skal gjøre bilen litt mer stabil i høyere hastigheter.
Vedlegg
20240625_151459.jpg
20240625_151459.jpg (739.77 kiB) Vist 930 ganger
20240625_151506.jpg
20240625_151506.jpg (833.89 kiB) Vist 930 ganger
 #466861  av Makk
 
Det der funker som bare det.

Kjørte speedometeret ut på autobahn og jeg hadde slike, stor forskjell med og uten, satte dem på den gangen for turen sin del, men hadde selvsagt frest litt her til lands også og alltid synes stor fart var litt dansete bil før disse ble satt på.
 #466862  av ArildM
 
Enig. Min også ble en del bedre med enn uten. Hjelper sikkert litt på trua, men tipper at du greit merker forskjell i autobahn hastigheter :lol: :mrgreen:
 #466863  av Makk
 
Der var en tanke bak dem, og det er Toyota selv som kom med den løsningen å den funker som fjell 8)

Mr2 speed flaps, søk på det så står internett full av info om at dem funker.
 #466889  av magnesmurf
 
Sublet over et sett med felgene jeg virkelig ønsket meg til denne. Fra chris wong hos DB8.
Ble absolutt ikke gratis, så der fikk feriepengene vinger :lol:
Det er dog temmelig skjeldene greier. Og ikke noe særlig mange andre har.
Har i grunn sett ekstremt få mr2er, hvis noen i det hele tatt med akkurat denne komboen.

Lettvekts 90 talls jdm felger fra Rays/Volk. 6,5/6,9 kg per felg i 17"
17x7,5 og 17x8,5.

Volk SE37K. :mrgreen:
Vedlegg
received_1168063680997522.jpeg
received_1168063680997522.jpeg (131.12 kiB) Vist 538 ganger
  • 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 103