TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÅDEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #466853  av ArildM

:lol:
Er vel ikke alle som tar på seg en slik jobb som hobbysnekker.
Men det begynte med en drøm om garasje og en video fra Maxbo:

Og etter å ha bygd garasje, virket vel det meste annet greit overkommelig. Med gode råd om hvilke produkter man skal bruke fra Byggmakker, muttern som bygde hus i sin tid, og typen til muttern som er glassmester og kan litt snekring selv også så er det utrolig hva man får til :)

Men videoen over har gitt mye god grunnkunskap som er lett å overføre til andre prosjekter.
En ting skal dog være sagt, å pusse opp noe gammelt er 100x vanskeligere enn å bygge nytt. Men må bare finne løsninger og tenke litt klokt så er det utrolig hva som går.

Du kunne i alle fall ha kommet å tatt noen snaxye bilder av det nye taket vårt :D
Så er det også bra vi kan litt forskjellige ting alle sammen :wink:
Er mange ting jeg er helt ræva på å gjøre også :lol:
 #466854  av Makk

ArildM skrev: 21 jun 2024 06:32 Også kommer stortinget på banen og klager på at folk er så kritiske til å betale for innhold :lol: Djeezez :roll:
Så blir det ny runde med Piratheksebrenning, hvor noen få enkeltpersoner blir saksøkt og ilagt noen gigantbøter av noen store mediafirma.

Prøvde å slå av Mullvad VPN på telefonen, og fikk umiddelbart opp reklame på Outlook appen.
Best å slå den på igjen :wink:

Snakker om positive nyheter:
https://itavisen.no/2024/06/20/sparket- ... -bruke-ai/
THQ sparker 1500, ansetter AI.
FORDI FOLK VIL IKKE JOBBE LENGRE? :lol: :roll:

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/B0j6 ... ervaakning
Og EU skal overvåke ALT, ja sånn bare for å fange de som er kriminelle og driver på med fæle ting :roll: :lol:
Er sikkert full overvåkning både fra USA / Kina og andre aktører allerede, så like greit at de ber alle apper om å lage et par ekstra kritiske sikkerhetshull/bakdører. Slik at både stat og kriminelle får se alt vi gjør. Og som en bonus kan sikkert AI sende et par hjernedøde politifolk for å skyte et par uskyldige barnefedre som har sendt noen feriebilder av barna på stranda til en venn?

EDIT: Der ja, full blokkering og kriminaletterforskning av en dude som hadde sendt bilder av sitt syke barn til legen, på legens forespørsel:
https://www.theverge.com/2022/8/21/2331 ... estigation
"Mark ended up losing access to his emails, contacts, photos, and even his phone number, as he used Google Fi’s mobile service, the Times reports. Mark immediately tried appealing Google's decision, but Google denied Mark’s request. The San Francisco Police Department, where Mark lives, opened an investigation into Mark in December 2021 and got ahold of all the information he stored with Google. The investigator on the case ultimately found that the incident “did not meet the elements of a crime and that no crime occurred,” the NYT notes."

Og i mellomtiden er selvfølgelig de faktiske kriminelle smarte nok til å bruke TOR, "deep web", eller hva enn slags internett 2.0 som allerede eksisterer der ute :D

Tenkt over de gangene vi har kranglet på messenger når du leser om slike ting som det der? Vi i vesten er jo liksom "de gode" slike helt vilt dystopiske ting skjer jo ALDRI her ikke sant :D :mrgreen: :mrgreen:

Våre ledere er spik-spenna gærne og kan aldri stoles på, dem må motarbeides 110%

Dessverre bor vi i et sauesamfunn, ikke før det blir mye verre skal det bli bedre.
 #466855  av Makk

Herved fått deg en fan for det der stillas-arbeidet ivertfall :lol: :lol: :lol: Som om jeg skulle ha gjort det selv, før jeg kjøpte alu-stillas etter vi ramla ned :lol:
 #466858  av ArildM

Joa, forskjellen er bare at jeg leser et par artikler om hvor mye verden går ad undas, så tenker jeg at det er særs lite jeg kan gjøre med det. Og at vi egentlig har det ganske greit tross alt. De første noterte dommedagsprofetiene man kan finne er fra ca 5000år før jebus, da egypterne trodde at Nilen skulle oversvømme og ødelegge hele deres samfunn, så vi har vel ganske så jevnt vært redd for undergangen siden den gang.

1990 tallet:
[media]https://tv.nrk.no/serie/kveldsnytt/seso ... YH30001891[/media]

Krig i Israel, russere gjør det russere gjør, usa roter med det de gjør.
30 ish år, og overskriftene er de samme :lol:

Så mulig alt går rett vest, men uansett fint lite å gjøre med det, så jeg forbeholder min rett til å fokusere på helt andre ting :)
 #466859  av Makk

Den store forskjellen er vel nå at inngrepene i livene våre er begynt å bli så store at det er ett digert mirakel at landet ikke flyter over av Breiviker som går bananas enda.

Nei, her finner vi oss i absolutt alt tydeligvis :shock:
 #466868  av OleST

Lenge siden sist jeg forpesta forumet med Volvosnakk men fortvil ei for her kommer det!

Har fått kloa i pedalboks så nå er bilen satt bort hos en som kan sveise fester til den, endte opp med hengende modell fra Sellholm.

Og når bilen skulle bort en tur så måtte den jo trilles ut av garasjen så da ble det knipsa "generasjonsfoto" av alle Volvoene:
Screenshot_20240613-184631.png
Screenshot_20240613-184631.png (2.45 MiB) Vist 341 ganger
(En meget trist XC70 baki der med gåen tannstang)

Prøvemontert originalt R-sport instrument:
PXL_20240614_191331020.jpg
PXL_20240614_191331020.jpg (1008.43 kiB) Vist 341 ganger
(Speedo er MPH men det er nå levert på service/rep og da skal det bygges om til km/t)

Bestilte eksos og grenrør skreddersydd til motoren min fra Martelius i Finland, grenrør måtte produseres så det kommer nok ikke før om ca. 14 dager men her er eksosen:
Snapchat-1742739964.jpg
Snapchat-1742739964.jpg (156.39 kiB) Vist 341 ganger
(3" rustfritt hele veien fra collector i grenrør til endestuss)

Også har jeg fått det litt travelt med å få bilen "fit for fight" nå som dama har meldt seg på banekjøring med den...
 #466869  av ArildM

Nice!
Takk for at du forpester forumet litt :lol: :mrgreen: :mrgreen:
 #466870  av OleST

Med glede! :mrgreen:
 #466906  av ArildM

https://www.tv2.no/broom/hit-men-ikke-l ... /16821386/

Lett å plukke ut noen skamsenka bimmers på vei til gatebil :wink:
Men! Liker holdniga der de sier at mye av det som er modifisert faktisk kan godkjennes.
Et aldri så lite forsøk på dialog fra den kanten altså.
Før var jo alt som ikke var originalt dødsfeller og fysjom, så jeg liker den utviklinga :)
 #466911  av OleST

Fått gjort litt på Volvoen igjen, montert ny tank, ny bensinpumpe, nytt tankarmatur, forsterkningsplater på innfestning til bakstilling, momentstag og panhardstag som er justerbare (uniballs i begge ender av stagene, alt i alt så blir det to polyuretanforinger fremst i de nedre bærearmene også blir resten i bakstillinga uniballs :twisted: dette er fordi polyforinger kniper og hindrer bakakselen å bevege seg som den skal) også har jeg montert bakre del av eksosen, mangler nå bare å få grenrøret fra Martelius i finland så er det klart for første start.
PXL_20240704_164509896.jpg
PXL_20240704_164509896.jpg (1.03 MiB) Vist 258 ganger
PXL_20240704_141205576.jpg
PXL_20240704_141205576.jpg (1.31 MiB) Vist 258 ganger
i følge de som bygde Gr.A løpsbilene til Volvo så fungerer dette bakstillingsoppsettet ekstremt bra, løpsbilene hadde dog hardplastforinger mellom bakaksel og nedre bærebru, der skal jeg bruke uniballs.

Må overhale bakaksel, sveise på forsterkninger og montere sperre men venter med det til jeg har prøvekjørt og funnet ut om utvekslinga jeg har passer med BMW girkassa, derfor ser den akselen så jævlig lurvete ut.
 #466912  av ArildM

Imponert over hvor mye deler som finnes til gammel Volvo :shock:
Blir et ganske så heftig bygg :wink:
 #466916  av OleST

Absolutt ikke spart på noe så det burde jo bli rått, eneste jeg nå mangler som står på ønskelista er noen 17x8 et0 felger og semislicks "herjehjul" men der er det bare å ha is i magen så dukker det opp noen Braid felger på rallycross kjøp/salg.

8)
 #466923  av Makk

Prisen på eldre bruktbiler eksploderer snart, sikre deg din asap :lol:

Kopierer kommentaren til en annen kar på dette overvåkningshelvettet som nå kommer :

"Gjett en gang om dataene blir hentet ut automatisk jevnlig.

Gjett en gang om dataene inneholder hele bilens sensorpakke inklusive GPS posisjon, fart, retning, tid.

Gjett en gang om disse dataene blir utvekslet med alt fra sikkerhetstjenester til skatteetat og siden solgt.

Gjett en gang om dette blir brukt til veiprising i nær fremtid.

Gjett en gang om dette er et uskyldig tiltak for å bedre sikkerheten.

Gjett en gang om dette er innført av folk som vil deg vel.

Gjett en gang om du er en ku i fjøset i verdisynet til disse folka.

Gjett en gang om du greier å påvirke dette gjennom valgordningene"

Smarttelefonen var liksom ikke nok for den kan du jo finne på å legge fra deg hjemme når du skal av sted å forsure miljøet med din personlige 4-hjulte frihet...
Vedlegg
Pedro.jpg
Pedro.jpg (180 kiB) Vist 231 ganger
  • 1
  • 1142
  • 1143
  • 1144
  • 1145
  • 1146
  • 1165