TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #467186  av ArildM

SÃ¥:
https://www.tv2.no/broom/raser-mot-brak ... /17013869/

Du bor i by, men klager på at det er mange andre som bor i by?
200'000 i Norge klager altså på at 500-600 entusiastbiler på landsbasis lager støy? :lol: Og hva med de som har godkjent eksosanlegg som støyer? Eller de bilene som er levert med "ettertenning" fra fabrikk?

Nei, her er det best å bruke noen milliarder på støymålere, og sikre at de ekstra pengene vi bruker på polisen går til å få fatt i de skumle synderne som bruker gata som lekeplass :roll:

(Og jada, det finnes som vanlig noen få som ødelegger for veldig mange).
 #467189  av Makk

Ja, som norsk toppskatteyter så er det forjævlig å ikke skulle kunne stille litt krav til hva dem bruker pengene på.

Alt kunne vært så mye bedre, istedenfor så råtner alt offentlig på rot og kameraderiet og nepotismen herjer, hvorfor i all verden skal jeg måtte bidra til å fremme det.

Istedenfor å kutte i alt slag, ta fra disse folka sugerøret sporenstreks da, er ikke verre enn det.

Så får en høre at en er egoist og forferdelig for å si det, som er sannheten, tl;dr hersketeknikk, gaslighting og merkelapper benyttes flittig mot alle dissidenter som våger kritisere regimet.

Men heldigvis går det veien som det alltid gjør, eliten ender opp å dingle etter halsen slik som tusener av år med historie viser oss, dessverre tar det så fryktelig lang tid nå i moderne tid at vi må belage oss på å lide åket gjennom vertfall vår levetid.

Og han der Jompa i den byen skal jeg spandere en spade på slik han kan grave seg en plass å bo ett annet sted.

Der er en en liten gruppe dårlige bilister som ødelegger for alle, men når ble det liksom godtatt at da skal det fornevnelig bli "capital punishment" for alle andre, vi som oppfører oss skal selvsagt også begrenses og hersjes med, det er veldig irriterende.

Typer som ser på biler som A til B greier har ikke respekt for andre sine hverken biler eller hobbyer heller, de ekte egoistene er slike som han der.

Minner meg om en kompiss som fikk en dør inni siden på bilen på ferga, konfronterte fyren høflig og fikk bare til svar "Hva da, det er jo bare en bil"

Hvorpå min kompiss tar godt oppsteg og sparker inn hele døra hans og ser på han å sier "Det er jo bare en bil" :lol: :lol:
 #467191  av ArildM

:lol: Karma is a bitch
Ser det for meg :lol:

Synes det er synd at alt skal være så utrolig svart hvitt i dag, enten er du på team a eller team b. Finnes ingen middelvei.
Som du sier, alle bilentusiaster skal skjæres over en kam. Likedan er det vel med alt, er det en som er idiot i en gruppe, så må resten av gjengen være det samme.
 #467226  av ArildM

For de som lurer/sagen om muttertrekkeren som forsvant:

Det har nå tatt 1mnd siden jeg kjøpte en muttertrekker på Finn.no, med tjenesten fiks ferdig.
Pakken er nå ærklært tapt av helthjem, og ballen er sendt over til finn. Finn betaler så ut pengene jeg har innbetalt til han som solgte varen, mens jeg må vente i 2 uker til på erstatning fra helthjem, noe som finn må manuelt opprette en sak på, etter at varen er erklært tapt. Så totalt hvis noe forsvinner, så må du vente runt 6-8 uker på å få refundert det du har betalt for varen. Med andre ord tenker jeg at du bør få en utrolig god deal på hva enn du kjøper for å i det hele tatt gidde å ta en slik risiko.

Har sett litt på Wera bitssett, men det som ligger ute er en hundrelapp under butikkpris, og med tanke på erfaringen jeg har hatt med helthjem , og trøbbel med posten like før der igjen, glem det :)
 #467227  av ArildM

Renoverte hengern vår i går.
Drittarbeid, men nå kan den stå ute i 10 år til :D

Pussa ned det som var av rust, sveisa opp innfestinga foran, fikk tak i ny bunnplate (takk til Hagia som skaffet ny plate til 2200 + boltsett til 220,- :D ). Hadde på ferrox rustomvanler, zinkgrunning, og litt biltema 307 silver. God som ny ish :D

Bare holdt på å brenne av meg tommelen når jeg skulle klemme sammen noe som jeg hadde sveist, og kappe av meg den andre tommelen med vinkelsliper når jeg skulle få av alle krokene som var fastrusta :lol: Slapp med skrekken på begge sider :lol: Og litt uflaks oppbrukt, så da har man tatt litt av den "kontoen" også :mrgreen:
IMG_20240927_103637.jpg
IMG_20240927_103637.jpg (455.41 kiB) Vist 921 ganger
IMG_20240927_103730.jpg
IMG_20240927_103730.jpg (384.7 kiB) Vist 921 ganger
IMG_20240927_123319.jpg
IMG_20240927_123319.jpg (474.72 kiB) Vist 921 ganger
IMG_20240927_124300.jpg
IMG_20240927_124300.jpg (588.36 kiB) Vist 921 ganger
IMG_20240927_130945.jpg
IMG_20240927_130945.jpg (520.09 kiB) Vist 921 ganger
IMG_20240927_173609.jpg
IMG_20240927_173609.jpg (975.84 kiB) Vist 921 ganger
 #467229  av ArildM

Takk! Og 100 gang mer stabile enn de orignale trillebårhjulene :mrgreen:
Friskt med 15x8 et15 og dekkstrekk 185/55/15 (piggfri for helårsbruk) på hengern :lol:

De sto faktisk på AW11 bandit først :wink: Så en liiiten bit historikk derifra :D
Mener på at de var for brede for den (feil inpress), så jeg kjøpte 2stk til som var litt smalere. Så ble de flytta over til den blå Corollaen jeg hadde, før de havna på hengern til slutt :)
 #467230  av Makk

Sjekk ut ei side som heter Nettotrailer.

Overhalte en hel maskinhenger for rundt ti laks.

4 felger med dekk, nytt påløpsdrag komplett, fire nye wirer, fire nye bremsesko og komplett lysanlegg i LED.

Skikkelig billig side i forhold til bilxtra å slikt.
 #467231  av ArildM

Nice price det da :)
Til mitt bruk har jeg dog henger i mange mange år til med den jeg har :)
 #467232  av Makk

Det virkelige spørsmålet er vel hvorfor du/dere ikke har latt dere rekruttere til å bli spacemarines enda?

Keiseren gråter av mangelen på patriotisme!
 #467233  av ArildM

Alt for opptatt med å se bisarre svenske filmer :)

For min del, anbefalt :lol: :D
 #467235  av Makk

Noen voksne må snart få klipt huet av det jævla EU snart...
Vedlegg
Screenshot_20240930_073846_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20240930_073846_Samsung Internet.jpg (244.02 kiB) Vist 872 ganger
 #467236  av ArildM

Betaler "bare" 12k i året for kommunale avgifter og renovasjon. Så det blir kjekt når de skal 3-4 doble :lol: :roll:

Merkelig hvordan alt bare kryper opp av agifter og utgifter :roll:
Litt sånn "koke frosk sakte" eksperiment? Så lenge de gradvis øker tempen så merker ikke folk at vi blir kokt levende? :evil:
 #467237  av Makk

Planen er allerede klekket ut til når det kommer vannmålere, er satt inn en T allerede.

1000 liter dunk inni boden med hyttepumpe, og enda en 1000 liter dunk på liten henger som jeg kjører borti elva fra fjellet her, kjører tilbake å pumper inn i varm bod, friskeste vannet du finner.

Og så si opp vannabo. Er privat her så det kan en gjør.

Ikke faen om jeg skal betale for den grunnleggende menneskeretten som er vann.
  • 1
  • 1151
  • 1152
  • 1153
  • 1154
  • 1155
  • 1165