TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #467320  av ArildM

Min var i alle fall slik når jeg begynte å plukke på den:
N4p8zGb.jpeg
N4p8zGb.jpeg (396.38 kiB) Vist 516 ganger
Bytta begge bakskjermene, ettermarkedsgreier som passa elendig dårlig.
Nå ble dette gjort i Latvia i 2014 ish da vi hadde god krone, og andre folk enda gadd å gjøre drittarbeid for oss :lol:

Men som du sier, stor fare for at mye av det der er pill råttent når du begynner å plukke på det.
 #467326  av Makk

Fytti satan :lol:

Ja det hadde ikke vært meg med dagens valutakurs å lage til noe sånt som det der, å begynne på det der selv betyr at du har null venner og ingen familie, for det der tar tid :D :D
 #467341  av ArildM

Motorytelse/effekt
Ikke oppgitt
Slagvolum
2 164 cm³
Så du kaaan kaaanskje redde deg inn på at det ikke er effekt oppgitt i vognkort? :lol:
Siden den er importert i 1999 så er det vel veldig liten sjanse for at det er noe bildedokumentasjon på motor osv når den kom hit.

Men ja, jeg synes også den så grei ut helt til jeg så døren på førersiden. Hvis den er noe som helst indikasjon på resten av bilen under så er det bare å glemme. Hvis det mot formodning bare er døren som er opprusta, så er vel prisen helt grei.
 #467342  av Makk

Nei den redder deg nok ikke.

Flere MR2 har ikke oppgitt i vognkort, min inkludert før jeg bygde om, da ble det ført inn, helt vanlig på den tiden.

Og slagvolumet er feil også :p
 #467343  av mr2pondus

Det går vel frem av chassinummeret også hva slags motor/id bilen har fra produksjonen? Det er jo til og med forskjell på disse numrene i forhold til hvor i verden bilen er solgt ny.
 #467346  av ArildM

Ikke sant.
Så da er du overlatt til å prøve å rote deg gjennom eu kontroll hver gang.
Bilen har jo ikke vært godkjent siden 2013, og med bruksforbud. Så jeg vet ikke en gang om du kan leie prøveskilter å vise den på en normal kontroll før du kan få ut skiltene?

Ser ut til at mange også tror at fritak fra syklustest betyr at du kan få godkjent alt, men du er vel fortsatt pliktig til å dokumentere opphav.

Jaja, om noen skal handle litt på Black Week, så fant jeg en god deal her 6% avslag og fri frakt:
https://www.valostore.no/no/produkt/val ... ster_truck
ADVARSEL!
Start aldri motoren uten hørselvern. Tenk også på hørselen og sikkerheten til menneskene og dyrene rundt deg
:lol:

Bilde

Løp og kjøp? :D
 #467347  av Makk

Og også, original avgassutrustning skal monteres.

Så, en må ha alt, som alltid er donorbil det beste, ett skikkelig skjær i sjøen for MR2 folket fordi hvor kommer nesten alle fra? Joda, rearcuts.....

Det er ikke bare å sette på det en vil, som mange feilaktig går rundt å tror.

Igjen, enda verre å dokumentere når det er null opphav å finne, en kan si til SVV så mye en vil at gen 3 har lik rensing på alle i Japan, men det hjelper så lite fordi det skal dokumenteres på hver sak...

Og det finnes nok garantert forskjeller, der er jo 4 forskjellige på NA, 3x variasjon av catter og en variant uten, på samme årsmodellene, kommer an på marked :roll:

Da går pengene bedre til den monstertrucken ja :lol:
 #467348  av mr2pondus

Godkjenningen min bygger i stor grad på at jeg har kvittering på motoren inkl motornr. Øvrige krav var at det var 1.gen 4agze og at tenningssystemet var orginalt. Og at jeg har kvittering på Feritta eksosen. Der står det at det er et sportseksosanlegg, ikke effektanlegg. Siden støynivået var lavt, ble det ansett som et erstatningsanlegg.
 #467351  av mr2pondus

Makk skrev: ↑19 nov 2024 17:12 Den er før 89 ikke sant? Mye enklere avgass systemer i gamle dager hehe.

Og du har vel opphav på motor også vel, det er jo krav om.
Avgass var aldri et tema nei. Dette er en 86 mod. Ikke har den katt heller.
Jeg har alle data og ID som kreves på motoren.
 #467354  av ArildM

Er ikke bedre på bil enn med sykkel ser jeg.
Hvis du virkelig vil selge noe til 250k, og det ikke er fruen i huset som maser, så tar man vel i det minste noen skikkelige bilder? :lol:
  • 1
  • 276
  • 277
  • 278
  • 279
  • 280
  • 287