ArildM skrev: ↑21 nov 2024 08:51 Akkurat hva jeg tolket av de nye reglene, da har man med andre ord ganske så fritt frem for å godkjenne det meste innafor de reglene som er gittDet stemmer at det ble lagt til grunn at jeg skulle bruke 286mm skiver fremme. Hvorfor amcar mente at jeg ikke kunne få bilen godkjent på orginale bremser, fremstår for meg noe uklart. Det ble snakket om at jeg mått bevise at karosseriet med takluke var like sterkt som et med t-tak. Jeg slo meg ikke til ro med det. Og det var aldri noe problem å vise til at bremsene mine er like supercharger. Derfor gikk det rett gjennom.Amcar medlemskap bør med andre ord være obligatorisk for alle bilentusiaster
![]()
Det eneste jeg har sett litt "klager" på er at bremsekalkulatoren deres er litt drøy, og at man ofte må kjøre med megamassive bremser på biler som kanskje ikke nødvendigvis trenger det.
Men her er det vel mulig å gå opp mot hva bilen ble levert med originalt, og sikkert det både du Magne og mr2pondus har brukt når dere fikk godkjent 4agze / 2gr i deres biler?
Mr2-Makes life worth living!