TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lurer pÃ¥ en Carlos

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#46694  av CelicaTurbo

Som Kenneth sier.. det er ingen katalysator direkte synlig under bilen, katalysatoren er en del av dowpipen fra turbo.. Så, om det er montert en ny downpipe på bilen så vil det si at den mangler katalysator, mens om Marlboro savnet katalysator under bilen så stemmer nok det :)

#46725  av CelicaT4WD

Is it just me, eller er folk her på forumet generelt veldig skeptiske og negativt innstilt til biler som folk forsøker å selge? Det virker liksom som man tror alle er kjeltringer og det kun er sin egen bil som er verdt å satse på. :shock:

Det er tross alt snart 15 år gamle biler det er snakk om! Tror folk har en tendens til å glemme nettopp det. :roll:

Håper bare at dette forumet ikke får ord på seg for å bestå av en gjeng sidrumpa grinebitere :wink:

#46731  av jan-erik

CelicaT4WD skrev:Is it just me, eller er folk her på forumet generelt veldig skeptiske og negativt innstilt til biler som folk forsøker å selge? Det virker liksom som man tror alle er kjeltringer og det kun er sin egen bil som er verdt å satse på. :shock:

Det er tross alt snart 15 år gamle biler det er snakk om! Tror folk har en tendens til å glemme nettopp det. :roll:
Det er nettop det at det er snakk om 15 år gamle biler som gjør det ekstra viktig å passe på. For mange uerfarne og lite bilkyndige kjøpere er det lett å gjøre et katt-i-sekken kjøp da bilene kanskje er "pakket" pent inn kosmetisk, mens de dyre tingene å fikse kanskje ikke er helt i orden. Når man da har mange biler å velge mellom er det bedre å ha is i magen og vente til man finner en bil man er sikker på at er dønn strøken og heller betale 5% mer for denne. Om selger derimot forteller ærlig om alle feil og mangler og samtidig sender med litt garanti og prisen er rett utifra manglene så er det ikke noe i veien for å gå for et slikt kjøp heller.

Men igjen er det veldig vanskelig å bedømme en bil utifra bilder og tekst. Man må prøvekjøre, lytte etter rare lyder, gjerne prøve flere eksemplarer av typen for å se hvordan de er i forhold til hverandre, og ikke dumt å få bilen på en NAF test om man ikke er ekspert.

Har selv i min ungdom blitt blindet av det ytre og at akkurat "den" bilen skal jeg ha. Da overser du ofte ting som kan bli dyrt. Gjorde nok dette på mine 2 første biler, og tapte da også en del på disse bilene.

Sidrumpa og grinnebitter, langt ifra :wink:

#46737  av chris

.. i tillegg har mange personer her på forumet mye peiling på toyota biler, og ser fort om det er noe feil med bilene, som kanskje andre folk ikke ser. Og spør du meg, er dette ganske viktig, og til stor nytte for de som skal kjøpe.

ingen sidrumpa grinebitere her i gården nei ;)

#46769  av CelicaTurbo

kanskje vi er litt kritiske, men er kanskje redd for at folk skal kjøpe katta i sekken på vår anbefaling også :)

#46798  av Jernulven

Så skal det sies at han som selger bilen før drev Østlandske Bilomsetning, hvis noen har hørt om det?

Det var innslag om han på TV2 hjelper deg. Det var noen som hadde kjøpt bil av han som kilometer telleren var skrudd tilbake på og ville ikke gi tilbake penger og sånn.

Etter det så stengte han stedet rimelig fort og bare flyttet til et annet lokale under et annet navn.
Derfor er jeg veldig skeptisk til bilene han selger, spesielt ang km stand.

#46812  av Phantom3D

Synes det er bra å være skeptisk jeg. Når jeg skulle ha Mk1 spurte jeg en del her, og visste hva jeg skulle se etter og sånt. Hjalp meg veldig, mye rart ute å går!! har akkurat hatt mk1en min på naf for å se på rust. Litt overflaterust (Skal tas i kveld) Ellers dønn strøken :D

#46847  av blixanio

Jernulven skrev:Så skal det sies at han som selger bilen før drev Østlandske Bilomsetning, hvis noen har hørt om det?

Det var innslag om han på TV2 hjelper deg. Det var noen som hadde kjøpt bil av han som kilometer telleren var skrudd tilbake på og ville ikke gi tilbake penger og sånn.

Etter det så stengte han stedet rimelig fort og bare flyttet til et annet lokale under et annet navn.
Derfor er jeg veldig skeptisk til bilene han selger, spesielt ang km stand.
styr deg unna. kjenner godt til han fyren. holder til her i sandefjord.. har også møtt han ute på byen. en manngris.. prøvde seg på dama osv. dårlig inntrykk.

#46949  av GT4 CS

Harog en kompis som kjøpte en audi s2 av han. Mye, eller mere riktig og si bare problemer med han ang garantisak. Han er faktisk så feig at han satt der med tre dørvakter da vi dro opp til han for og prate. Kjøp aldri bil av han uansett. Skulle du få problemer senere ang garanti gjør han alt for og lure deg. En ekte tosk som fortjener grisebank. Hør med einars bil og deler på tlf 92638915. Han er ok,skaffer på bestilling om han ikke har en inne. Hva du bør være obs på er: oljeforbruk,grenrøret og ellers at bilen går pent og du er fornøyd med den. Bila er dønnsolide,så det er mest tidligere eiere som er problemet. Lykke til