TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #467675  av Makk

Det her er så komisk å lese.

Om dissa skallene hadde ment det dem nå sier om Musk og Tesla så hadde dem kjørt bilen på gjenvinning og fått vrakpanten.

Men neida, det er helt ok at noen andre kan kjøre den bare dem selv får igjen pengene, du snakker meg om alvorlig hjernefeil :lol:

Ihht deres egen logikk, så holder dem nå nazister med biler ved å selge Teslaene sine for det er jo bare onde folk som kjører Tesla nå :lol: :lol: :lol:

https://www.vg.no/nyheter/i/EyX8x3/selg ... n-i-stedet
 #467677  av ArildM

Skjønner at noen reagerer etter at han gjorde nazihilsen :lol:
Men etter den logikken bør jo ingen ha kjøpt seg VW, ever?
Kanskje derfor VW konsernet sliter så mye akkurat nå?

Og at Musk er ganske sprø er vel noe som ikke er så veldig store nyheter om man har fulgt litt med.
Like mye som at Steve Jobs sikkert nok var en genial mann, men når han fikk kreft stolte han ikke på moderne medisin, og prøvde all slags superterapi, healing +++. Når han etterhvert skjønte at det ikke hjalp, og han ville ha hjelp, var kreften spredd seg så langt at det var alt for sent å operere.
 #467683  av Makk

Går fremover med utmerkelsene i pistolskyting, får ikke høyere før neste år nå :lol:

Stolt nybegynner på 22lr med masse erfaring på grovkaliber som gjør alt feil for her skytes det med EN hånd :shock: , med utslitt lånevåpen :lol:

Gleder meg til egne kanoner...
Vedlegg
IMG-20250211-WA0000.jpeg
IMG-20250211-WA0000.jpeg (633.9 kiB) Vist 1400 ganger
 #467684  av ArildM

NAIS :!: (Norsk Avdeling av Den Internasjonale Skytterunion) :mrgreen:
Genial forkortelse. Neppe med vilje siden det ble startet i 1939 :D
 #467698  av Makk

Fått tak i nytt panser til MR2'n, og det første jeg ser på google maps når jeg ser på streetview om der er plass til en lastebil å hente det på en forbitur der nede for billig transport er :

En Milf-hunters w123 wagon :lol: :lol: :lol:
Vedlegg
lolol.png
lolol.png (2.45 MiB) Vist 917 ganger
 #467700  av ArildM

:lol:
Gammel Mercedes buss i bakgrunnen også?
 #467702  av Makk

Faen der sa du det.

Den pedovognen der så jeg titt og ofte på anlegg for 10-12 år siden, ikke akkurat den bilen men ja den mercedesmodellen.

Du visste at dette prosjektet sleit økonomisk om slike doninger dukket opp, for der kom det ut en 10-12 polakker klare til dyst, bilen var jo regga for 8+1 for å unngå krav om minibuss sertifikat men pyttsann, hvor ofte blir en stoppet i teknisk her da ? :lol:
 #467704  av ArildM

Hehe, glansdagene da krona var verdt gull, alt var latterlig billig, og polakkene sto i kø for å bli utnytta på jordbæråkre og gledelig pusta asbestos for pengene de fikk :lol: :roll:
 #467717  av ArildM

Ny oppgradering i garasjen.
IMG_20250308_082138.jpg
IMG_20250308_082138.jpg (1011.63 kiB) Vist 764 ganger
Nilfisk Aero 26-21,simpel enkel sak, med håndtak nede i beholderen så du kan tømme den som en valig bøtte når den er full. Nilfisk sier den er laget for kontinuerlig tung bruk av proffe. Så den bør tåle noen år med juling i garasjen.

Den gamle Biltema støvsugeren har jaggu meg tålt utrolig mye, men den bråker som et jetfly, og har blitt bare verre med årene etterhvert som overflødige deler har havnet i søpla :lol: Biltema sin er på 82 desibel, mens Nilfisk sin er på 64. Den ene må du ha hørselvern på for å bruke, den andre ikke. Selvfølgelig litt bedre på både sugeevne og ergonomi (lengre slanger/ledninger, vaskbart filter osv).

Tanken er uansett å kunne vaske garasjegulvet på denne måten fremover (se 12min uti videoen):
https://youtu.be/hliW8ESQu-s?t=720

Hittil har jeg brukt mopp/microfiber, og det er ca umulig å få det rent, og klutene er umulig å få rene. Generelt bare tungvindt.

Såh, nå vet jeg snart ikke om jeg kommer på noe mer å kjøpe til garasjen :lol: :D
 #467718  av OleST

Sakte men sikkert så blir det bil av XC70’en igjen, motoren er ferdig og jeg venter bare på ny svingningsdemper og svinghjulsbolter før den kan smettes i, også er det elle melle «original» hybrid VNTurbo eller bare overhalt original. Hybridturboen er god for ca. 400hk.

Jaggu godt er det også for den midlertidige skitbil V70’en begynner å bli litt rar etter snart ett år med steg 2+ chip, maksimal herjing og minimalt vedlikehold….
 #467719  av ArildM

Må bli en grei bruksbil det :wink: V70 var vel aldri kjent for å være noe særlig? :?
Noen fremgang på 240n da? :D
 #467720  av OleST

Skjedd lite med 240’en, har fått den trillbar på 4 hjul og begynt å rydde ledningsnett + bestilt fire nye coiler da den ene bestemte seg for å bli fyrverkeri her…
 #467721  av Makk

Meh, han med AMT Harballeren solgte den til noen andre.

Så myser på denne saken blandt annet.

https://www.pvas.no/vaapen/haandvaapen/ ... -ready-9mm

Svintøff klassiker i moderne innpakning, ser der er en på lur i Gjøvik på jakt & fritid og jeg skal kjøre forbi der på tur med mr2n.

Svinger inn foran våpensjappa med mr2 og mc på slep å kjøper seg skytevåpen :D

Det blir en event verdt skrive ned i livet :lol:
 #467722  av ArildM

Da er du greit utafor normen som kjører Teslaen sin på hyttetur hver helg :lol: 8) 8)
Love it :wink:
 #467723  av OleST

Beretta 92 :oops: jeg blir uvel. Klubben her har en vanlig 92 som utlånsvåpen og den er helt elendig å skyte med, avtrekket er svampete som fy, grepet er klumpete og rekylopptaket er ubehagelig, den er forsåvidt til salgs for 6500kr, lite brukt (fordi ingen vil bruke den når «oo shiny film-gætter» impulsen går over)

Du vil ha 1911 :wink:

Eller hvis du absolutt må ha kul og litt sær pangert så er du i den prisklassen der noen få tusenlapper unna en H&K MK23.
  • 1
  • 1158
  • 1159
  • 1160
  • 1161
  • 1162
  • 1165