Det finnes ifølge diverse kilder på internett mange måter å trimme en mkII på, alt fra å kutte vekk katalysator til å chiptrimme.
Mye av dette er relativt dyrt å gjennomføre, og skal en oppnå ett råskinn i forhold til hva bilen var før må en ha ganske mange og dype lommer i pengeboken.
Det jeg da lurer på er; Hvordan fungerer maskinen med en lystgass - er det noen fartsgale her som har vært borti dette? Det sies at bilen kan oppnå generelt 35-75 (alt etter dyser) HKs med NOS og andre produsenters kit. Ville en MR-2 3SGE klart dette nokså bra - f.eks 50 hester ekstra on demand, eller ville toppen plutselig komme opp bak ryggen når du pusher litt på.
Har vert interessert i dette "fenomenet" lystgass helt siden jeg så hva gassen gjorde med eclipsen i The fast and the Furious. Har undersøkt mye fra den gang. Fikk til og med tilsendt monteringsmanual for et kit fra NOS en gang for nøye studering.
Det jeg ALDRIG har funnet ut er følgende:
Hvor mye koster det å fylle opp flasken med gass, da tenker jeg på en 10lb flaske hva nå enn det betyr, men det ser ut til å være en vanlig størrelse når det monteres i lystgass.
Hvor fyller jeg opp tanken?
Hvor mye koster ett sett sånn ca. i innkjøp. Jeg fikk beskjed fra NOS at et kit kostet ca 6000 kroner, men jeg har hørt om forhandlere som tar både 10 og optill 20 000 kroner for kittet for i tillegg ta betalt 10 000 kroner for å montere det for deg. Dette kan jeg vel likså greit gjøre selv bare jeg vet hva jeg gjør og er nøye (er av den perfeksjonistiske typen når det gjelder bil og mekking). ??
Dette kittet som kostet 6000 kroner ca som også var det samme jeg fikk tilsendt manual for, var et Direct port injection kit for 4 cyl. Jeg har hørt at det er likså greit å bruke ett kit med en dyse inn i luftslangen, da dette er mye billigere... (tror jeg - jeg kan ta feil
Vell - dette ble ett VEELDIG langt innlegg, men jeg setter pris på at DU har lest det og kanskje har noe å komme med i form av kommentarer elle erfaringer. Alt setter pris på.
Ingebret *forelsket-i-mr2*
Mye av dette er relativt dyrt å gjennomføre, og skal en oppnå ett råskinn i forhold til hva bilen var før må en ha ganske mange og dype lommer i pengeboken.
Det jeg da lurer på er; Hvordan fungerer maskinen med en lystgass - er det noen fartsgale her som har vært borti dette? Det sies at bilen kan oppnå generelt 35-75 (alt etter dyser) HKs med NOS og andre produsenters kit. Ville en MR-2 3SGE klart dette nokså bra - f.eks 50 hester ekstra on demand, eller ville toppen plutselig komme opp bak ryggen når du pusher litt på.
Har vert interessert i dette "fenomenet" lystgass helt siden jeg så hva gassen gjorde med eclipsen i The fast and the Furious. Har undersøkt mye fra den gang. Fikk til og med tilsendt monteringsmanual for et kit fra NOS en gang for nøye studering.
Det jeg ALDRIG har funnet ut er følgende:
Hvor mye koster det å fylle opp flasken med gass, da tenker jeg på en 10lb flaske hva nå enn det betyr, men det ser ut til å være en vanlig størrelse når det monteres i lystgass.
Hvor fyller jeg opp tanken?
Hvor mye koster ett sett sånn ca. i innkjøp. Jeg fikk beskjed fra NOS at et kit kostet ca 6000 kroner, men jeg har hørt om forhandlere som tar både 10 og optill 20 000 kroner for kittet for i tillegg ta betalt 10 000 kroner for å montere det for deg. Dette kan jeg vel likså greit gjøre selv bare jeg vet hva jeg gjør og er nøye (er av den perfeksjonistiske typen når det gjelder bil og mekking). ??
Dette kittet som kostet 6000 kroner ca som også var det samme jeg fikk tilsendt manual for, var et Direct port injection kit for 4 cyl. Jeg har hørt at det er likså greit å bruke ett kit med en dyse inn i luftslangen, da dette er mye billigere... (tror jeg - jeg kan ta feil

Vell - dette ble ett VEELDIG langt innlegg, men jeg setter pris på at DU har lest det og kanskje har noe å komme med i form av kommentarer elle erfaringer. Alt setter pris på.
Ingebret *forelsket-i-mr2*
