Da var endelig motoren levert.
Importfirmaet lovet å ordne fortollingen for 800kr, men de skulle til slutt ha 1550kr for å fortolle.
De tabbet seg ut på fortollingen, så den ble ca 3500kr enn den skulle. Men etter mye frem og tilbake ordnet de opp i det til slutt. Og transporten hjem ble også 400kr dyrere enn avtalt.
I tillegg klarte de ikke å levere til avtalt dag
Selve sjøfrakten fra usa til oslo tok ca 3mnd. Og endte opp med å koste temmelig nøyaktig det samme som om jeg hadde fått motor tilsendt med fly. Det viser hvor sinnsykt dyrt frakt har blitt. Sjøfrakten kostet meg altså over 15000kr.
Pluss kostnaden for embalasjen, men håper det er mulig å få solgt en diger trekasse som det omtrent er plass til å bo i
Manglet selvfølgelig en del som ble handlet inn og sendt til firmaet som ordnet motoren. Håper de fortsatt har den og kan ettersende den.
Nå gjelder det bare å få ut fingeren for min del, og bruke sommerferie osv fornuftig. Slik at jeg både har tid og råd til å få jekket denne motoren inn i bilen.
Forløbig må jeg få bestilt clutch. Virker som den jeg ønsker er vanskelig å få tak i.
Så får jeg sjekke eksosen og diverse når motoren er i bilen. Har hvertfall mye jobb foran meg.
GLemte å nevne at jeg må ordne litt på girkassa også. Ene fjæra i girvelgeren som skal ordne retur til nøytral er for slapp. Og ny er ikke mulig å oppdrive

Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.