TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #468236  av magnesmurf

Ja, for min del blir det full komfort. Ikke noe racercar her :lol:

Vedrørende teppet var tanken å kjøpe noe basskasse stoff, bruke den gamle som mal og klippe til nytt.
Deretter klistre på 5-7mm tykt lag med lettvekts støydemping. Mener den er laget av neopren stoff. Veier hvertfall null og niks, og demper bra med lyd.
Kledde innsiden av et skap med slikt stoff og hadde kompressor der tideligere. Dempet hvertfall 10+ db med den løsningen.
Bortsett fra det, blir jeg nok kun gå gjennom de første nevnte tingene i forrige post.
 #468268  av magnesmurf

Ting tar tid.
Ikke kommet noe lenger, da jeg venter på en pakning. Trodde jeg hadde komplett sett, og toyota kunne selvfølgelig ikke levere pakningen på 6 uker.
Bestilt fra amayama, men det tar fort tre uke der også.
Får ikke satt i motor før den pakningen er på plass (til kjøletårn)

Har også funnet ut at jeg egentlig må få laget et custom reservoar/ekspansjontank til kjølevæske.
Påfylling og utlufting er flyttet til andre siden motorrommet, så uppraktisk å benytte den orginale tanken, da kjøleslangen må strekkes på tvers av hele motorrommmet.
Bedre å lage ny tank på riktig side. Men har desverre ikke utsyr til å sveise meg custom tank, så leter etter noen som kan gjøre en slik jobb. England er vel mest aktuelt å lete, da det blir for mye surr med kina bestilling. Og her hjemme på berget koster sikkert noe slikt mer enn et godt svieseapparat.
 #468279  av magnesmurf

Kom på at usa har godt utvalg av deler til 2gr, så nå er endelig (uorginale) pakninger på vei med ekspress frakt.
Og jeg har kommet i kontakt med noen i england som kan lage kjølevæske tank :D

Fikk bygget drivaskler i helga også. Så de er i boks. Mulig det å presse på nye abs ringer ikke ble helt 100%, men skal vel la seg korrigere hvis det blir problemer.
 #468281  av ArildM

Andre gang er sjarmen vettu!
Godt å kunne ta med alt du har lært fra versjon 1 og forbedre til verjson 2 :D
  • 1
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110