TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• stivere fjæringer og 10mm senking?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #46724  av sindrejl

Noen som aner hvor/hva jeg kan få kjøpt noe rimelig og greit men som er stivt og ikke senker mer enn 10mm? Bilen min krenger som ei dau ku i svinger, men kanke senke for mye da tar den borti dekka ;)

#46749  av Speeder

hva i allverden har du som impress da? eller voldsomt store hjul? :?

Nye orginalfjerer og stivere dempere vil jo gjort underverker. Regner med de du har, har sett sine bedere dager?

#46773  av sindrejl

er bare bilen min som har verdens minste hjulbuer.. st162 er håpløs der.. menne demperne er såvidt jeg har skjønnt helt nye bortsett fra en!.. så det er nok mer jeg må gjøre.. er jo bare når jeg kjører litt "hardt" i svinger at sånnt kan skje.. men jeg liker ikke krenging :)

#46856  av sleeper

hm... jeg hadde en sånn bil før og da kjeøte jeg med jamex 40mm senkning og gule koni på det stiveste..... kjørte med 205\45\16 og momo gt2 med 35 innpress!
funka fint det... skal legge ut noen bilder!

#46899  av PoWer Boost

min ligger ganske bra i svingene, men jeg skal senke 40mm når jeg får penger.... da blir den hvist veldig bra å kjøre på veien etter det jeg har hørt......

men har ikke du stag mellom demperene foran? går ut ifra at denne hjelper ganske mye.....

#46956  av CelicaTurbo

staget på demperen vil gjerne hjelpe noe, men har mest effekt på vridning i karosseriet.. skal man dempe krengning så er det krengestaget nede i hjulopphenget man bør konsentrere seg mest om :)

#46980  av sindrejl

CelicaTurbo skrev:staget på demperen vil gjerne hjelpe noe, men har mest effekt på vridning i karosseriet.. skal man dempe krengning så er det krengestaget nede i hjulopphenget man bør konsentrere seg mest om :)
staget er originalt i alle celicaer og mr2 da ;)

Menne nå kjører jeg 205/50/16.. senke 40 har jeg ikke nubbsjangs til uansett hva innpress jeg kjører.. da må jeg valse buer først.. men jeg trenger ikke senke så mye men MÅ ha stivere fjærer :/

#47036  av sleeper

hm... det funker hvis du kjører med 45 profil.... har testet! :D

#47726  av PoWer Boost

tru heller ikke du trenger å valse noe for å senke 40mm nei.... kjenner en som gjorde det. og han hadde 205/45 16.