TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #468566  av Makk

ArildM skrev: ↑15 nov 2025 08:50 Levorg, da er du vel over på CVT? Dødaren av all glede :lol:
Men som en daily så er det vel greit, funka jo forsåvidt både på Priusen og Lexusen jeg hadde.

Så nylig en 2015 modell Subaru som hadde byttet til ny girkasse, mulig det var et veldig sjeldent tilfelle, men aldri sett det har skjedd på en Toyota.

IS300 med 4x4 er jo dagligdags i USA, du får de vel også med 2GR og 4x4? Men da fra andre gen og oppover.

Skal du ha JDM vogn med 2jz og 4x4 må du importere en Toyota Altezza Gita AS300 (JCE15, 4WD Gita wagon) 8) Da snakker du rå helårsbil :wink:

Kan jaggu meg legge ned forsetet også for ekstra lang bagasje:

Vil tro at eneste abret er at den i likhet med Caldiaen er litt tørst, kanskje enda tørstere enn Caldinaen :mrgreen:

Edit:

Er jo ikke akkurat noen ekstrembil sånn sett, men vil tro den drar godt og cruiser fint 8)

CVT tar faktisk fra deg mer av både testestoron og livsglede enn en elbil :lol: :lol:
 #468567  av ArildM

Livet er for min del for kort til å ha en hverdagsbil med CVT, helt enig.

Hadde jeg pendlet 10 mil hver dag som før, så hadde jeg hatt elbil. Så ja, kanskje CVT er helt og fint uunngåelig :D
Har til gode å prøve en nyere Toyta/Lexus med 4wd og cvt, mulig de er blitt bedre. Men igjen så er 4wd systemet på de bilene basert på en "3hk" elektromotor som skal drive bakhjulene :lol: Så det er vel såvidt bedre enn en fwd bil, såvidt :D

Jeg tenker at enten får man kjøre noe med autolat, mauell, no slags dct, eller så hopper man opp på elektrisk for å spare på drivstoff. Men der igjen, man kan drikke mye bensin for verditap og lånekostnader på en elbil til 3-400k, som fort blir realistisk om man skal faktorere inn behovet for grei vinter-rekkevidde, 4hjulstrekk, hengerfeste osv.
 #468569  av magnesmurf

Enig i at Toyota CVT er helt håpløs, og dreper all kjøreglede. Nå har subaruen til kjerringa også cvt. Men med innlagte gir. selv om det bare er juks, så fungerer det ekstremt mye bedre enn vanlig cvt. Den oppfører seg tilnærmet som en vanlig automatkasse. Ikke helt likt, da den holder turtall litt mer ved full gass. Men Fortsatt en mye bedre opplevlse enn vanlig cvt.
Skal ikke påstå at det er spennende med hverken tradisjonell automatkasse eller subaru sin cvt løsning. Med i motseting til toyota sitt system, så føler du ikke at hele bilen er kastrert. Bare litt neddopet :lol:
 #468571  av ArildM

Så de litt nyere Lexusene hadde en slags fake giring de også, så det gir vel en slags følelse av at det skjer noe.
Det er rart sånn sett, CVT er jo laget for å være effektiv, og kunstige girskift ødelegger jo det, men så føler man at det skjer noe som burde skje. Så pumpes det inn litt ekstra lyd via høyttalerne også plutselig så er vi entusiaster happy? :lol:

IS300h sin fake lyd var bare ekstremt jalla, men heldigvis lett å slå av. Men der ble CVT enda rarere, for den hadde "girskift" og flappy pedaler bak rattet :lol: Så det ble aldri brukt. Men i sportsmodus og med cvt så ble opplevelsen i sin helhet bare rar. Du forventa noe sporty, men fikk lyden av en 4cyl som permanent gikk i 6k rpm :?

I priusen var egentlig CVT helt greit, for den gav aldri inntrykk av å være noe annet enn en økonomiboks på hjul, du ble heller overrasket over at den faktisk satt greit på i svingene og gikk overraskende bra til å være en økonomiboks :lol:

Så det kommer vel an på bilen og forventningene til føreren.
 #468573  av ArildM

Snakker om forventninger liksom :lol: 8)

Chassiet til Prius er faktisk overraskende stivt, og bortimot sportslig i svingne :lol:

Det morsomme er jo at LS motorer kan tunes til å gå veldig økonomisk, og vektmessig er det trolig ikke rare forskjellen siden du kan ta bort hybridbatteriet og litt anna tjafs :D Ser enkelte får 2005 Corvette med LS2 ned i 0,73 på mila, og det er jaggu bare et par desiliter opp fra hva priusen klarer originalt. Men da med 400hk :mrgreen:

Blir en dårlig vinterbil da :lol:
 #468578  av ArildM

alt originalt
Yeah!

Jallagutta har fått tak i noe annet enn en vanlig Celica denne gangen, hvis det er en bra bil håper jeg for høyere makters skyld at noen tar vare på den før det blir 1000x ganger mer jalllamods som sprer seg som kreft på den :lol:

Men dere som har peiling, hva er det egentlig?

En "vanlig" GT-Four?

For alle 5000 CZ bilene var nummerert med xxxx/5000 på plata?
 #468581  av Makk

ArildM skrev: ↑17 nov 2025 21:59
alt originalt
Yeah!

Jallagutta har fått tak i noe annet enn en vanlig Celica denne gangen, hvis det er en bra bil håper jeg for høyere makters skyld at noen tar vare på den før det blir 1000x ganger mer jalllamods som sprer seg som kreft på den :lol:

Men dere som har peiling, hva er det egentlig?

En "vanlig" GT-Four?

For alle 5000 CZ bilene var nummerert med xxxx/5000 på plata?

Det er absolutt ingen CS bil, men en vanlig GT4, det kan du se på at den har ikke W2A intercooler, feil panser, feil frontfanger og den jævla plata er jo helt legendarisk fake :lol:
 #468583  av ArildM

Takk, den plata var legendarisk fake :lol: Jeg ble bare så satt ut av rattet at jeg rett og slett ble i tvil om hvor mye som egentlig var fake, for alt anna bleknet i forhold :shock:

SÃ¥h, men er en GT4 verdt 220k i dag?

Er det egentlig en rusty spesial som nylig har fått tjukt lag med tektyl? Det var i alle fall det som skjedde sist gang vi så en jallaCelica ble solgt :roll:
  • 1
  • 287
  • 288
  • 289
  • 290
  • 291