TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Effektanlegg til mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #46688  av @lpher

Dette har sikkert vært oppe en gang eller to tidligere...menne....jeg trenger quick and clean answers til ett off-line medlem :D

So...hvilket effektanlegg bør man skaffe seg om man bare vil har litt grommere lyd? :D

@lpher

#46699  av angrykid

apexi med singel tut. :)

#46709  av chris

jeg lurer litt på dette jeg også..

hva er beste eksos til mk2 GTi.. to høl er såklart et must.

#46711  av erling

@lpher skrev: So...hvilket effektanlegg bør man skaffe seg om man bare vil har litt grommere lyd? :D
Er det uintressant om anlegget gir økt effekt og respons i tillegg til mer lyd?? Hvis ikke er jo apexien flott, men jeg har jo ikke prøvd noe annet.
chris skrev:
hva er beste eksos til mk2 GTi.. to høl er såklart et must.
Hvis to hull er must kan vil se bort ifra de beste ihvertfall. :wink:

#46713  av angrykid

erling skrev:
@lpher skrev: So...hvilket effektanlegg bør man skaffe seg om man bare vil har litt grommere lyd? :D
Er det uintressant om anlegget gir økt effekt og respons i tillegg til mer lyd?? Hvis ikke er jo apexien flott, men jeg har jo ikke prøvd noe annet.
Gir apexi'en økt respons og effekt?

#46714  av erling

angrykid skrev:
Gir apexi'en økt respons og effekt?
Japp. Men det blir jo ikke den helt store forandringen på en NA da. Syntes det kjentes ut som ca 7 hk jeg. :)

#46736  av angrykid

alle monner drar, sa musa å pissa i havet.. :)

#46772  av turboman

Hadde vært knall om noen har en videosnutt (eller link til en sådan) av en NA med Apexi-anlegget liggende... Tenkte da mest for lydens del, men også hvordan det vil se ut med kun 1 tut, om det ser litt merkelig ut liksom.

Tror kanskje endel, inkl meg, er litt nysgjerrig på åssen lyden blir. Jeg for min del, synes iallefall at lyden er vel så viktig som effekten. Så i sommer blir det ny eksos, må bare finne ut åssen først... For min del står det mellom Remus (5000,-+mva Simco a.s.), og Apexi (5000??).. Vet ikke hvordan noen av de låter, men....

Hmmmm. må nok finne ut det først, tenker jeg!

:)

#46787  av angrykid

Om du ser under eier seksjonen på erling sin profil, så får du se bilder hvordan det blir med singel tut, og jo mer jeg ser, jo bedre blir det. :) 2 tuter er virkelig ikke ett must på mr2 lengre. fint, ja.. men ikke ett must :)

#46813  av chris

angrykid skrev:Om du ser under eier seksjonen på erling sin profil, så får du se bilder hvordan det blir med singel tut, og jo mer jeg ser, jo bedre blir det. :) 2 tuter er virkelig ikke ett must på mr2 lengre. fint, ja.. men ikke ett must :)
spør du meg er to høl et must.. jeg vil ikke utføre kjønnsskifte-operasjon på bilen min ;)

#46821  av angrykid

chris skrev:
angrykid skrev:Om du ser under eier seksjonen på erling sin profil, så får du se bilder hvordan det blir med singel tut, og jo mer jeg ser, jo bedre blir det. :) 2 tuter er virkelig ikke ett must på mr2 lengre. fint, ja.. men ikke ett must :)
spør du meg er to høl et must.. jeg vil ikke utføre kjønnsskifte-operasjon på bilen min ;)
En gang i tiden hørte jeg en vits. og den passet så veldig fint inn akkurat her nå.. :-D

"Hva gjør du dersom dama di er for trang til at du ikke får den inn?"
"Inn ska den, om håftan ska ut av ledd"

Så, om du bytter til singel tut, så slipper du det problemet, for tuten er så mye større :D

#46827  av chris

angrykid skrev:
chris skrev:
En gang i tiden hørte jeg en vits. og den passet så veldig fint inn akkurat her nå.. :-D

"Hva gjør du dersom dama di er for trang til at du ikke får den inn?"
"Inn ska den, om håftan ska ut av ledd"

Så, om du bytter til singel tut, så slipper du det problemet, for tuten er så mye større :D
:mrgreen: :mrgreen:

#46895  av kake

Torshov bilrekvisita er forhandler av Supersprint, og de har jo dette anlegget til MK2:

http://www.supersprint.com/a_prodotti.a ... lo=toymr21

Med et rør (eller er det racecat?) som erstatter caten.

Ser bra ut syntes jeg, og tror ikke det koster skjorta heller. Skulle ønske noen hadde erfaringer med det, vurderer det selv oxo :)

#46897  av PÃ¥l

Er det ikke sånn at singel tut gir friere eksos, og dermed mer økning av effekt, siden eksosen bare trenger å gå EN vei? comments? MR2 er synonymt med to enderør, synes jeg. (MK2 da hvertfall :P) Dersom man skal ha kun en tut, bør man finne noe å skjule den åpningen til den originale tuten med, modifisere gitteret bak eller noe.... ser så nakent ut lissom.

#46915  av chris

kake skrev:Torshov bilrekvisita er forhandler av Supersprint, og de har jo dette anlegget til MK2:

http://www.supersprint.com/a_prodotti.a ... lo=toymr21

Med et rør (eller er det racecat?) som erstatter caten.

Ser bra ut syntes jeg, og tror ikke det koster skjorta heller. Skulle ønske noen hadde erfaringer med det, vurderer det selv oxo :)
Det der så jo stilig ut. Lurer på åssen lyden er av det, og hvilken effekt og respons det gir.