TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 4age 20v

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #47211  av tomye

Er det mulig å sette en 20v topp på en 4age? trenger jeg noe ekstra deler? hva vil en slik motor yte?

Er det vanskelig å få det godkjent?

og pris, hva koster en slik topp? kjøpe brukt?

#47264  av Kenny

det skal være mulig og sette på 20 v topp på en 4age ja, men du vil trenge komplett motor styring fra 20 v motoren, siden denne har vvt-i osv.. efekten kommer litt ann på hvilken modell toppen er, men mellom 160-170 hk.
er ikke helt sikker på om dette stemmer, men en telefon til http://www.motorimport.dk så får du de svarene du trenger der...

#47326  av Anders gullstein

Var litt nyskjerrig på denne 20 ventileren selv. snakket med Ramstad bil (et glimrende Toyota verksted med kvalifiserte folk, tidligere importør av TRD), og de sa at en komplett motor fra New Zealand eller Japan med en km på ca. 30 000, var mulig å skaffe for en 30 000 kroner. Men det er da sikkert et skikkelig arbeid å sette inn og tilpasse dette til en MR2 AW11, uten at jeg vet noe eksakt på det feltet.

Men 170 hk i en AW11 ville vært morsomt :D
Vedlegg
20 ventilers motor.jpg
20 ventilers motor.jpg (56.75 kiB) Vist 669 ganger

#47589  av TomG

man kan også turbo mate en vanlig 4age.
Mekanikeren min her borte "USA" legger i disse dager siste hånden på en turbo matet 4age for en drift Trueno AE86 "Corolla". Skal være god for over 300hk, og det er på hjula.

T