TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Momo + Bensin\vakum

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #46411  av Phantom3D

Jeg har planer om å kjøpe et rødt momoratt og en rød momo girspak, og lurer på hvilke butikker som har best utvalg og gode priser? Utland eller i Norge! Hva er egentlig den adapteren man trenger til rattet? Boss eller hva den heter?

Når jeg åpner bensintanken min merker jeg et stort trykk *pisssssssj* sier det. Er dette riktig? De fleste biler jeg har sett har vakumslange..? (MR2mk1)
 #46416  av cameleon

Phantom3D skrev:Jeg har planer om å kjøpe et rødt momoratt og en rød momo girspak, og lurer på hvilke butikker som har best utvalg og gode priser? Utland eller i Norge! Hva er egentlig den adapteren man trenger til rattet? Boss eller hva den heter?
Jeg kjøpte mitt hos Hanebo og Sortvik i Trondheim. Du må bare si at du ska ha MOMO rattnav. Koster rundt en 400kr for det.
 #46425  av sindrejl

Phantom3D skrev:Jeg har planer om å kjøpe et rødt momoratt og en rød momo girspak, og lurer på hvilke butikker som har best utvalg og gode priser? Utland eller i Norge! Hva er egentlig den adapteren man trenger til rattet? Boss eller hva den heter?

Når jeg åpner bensintanken min merker jeg et stort trykk *pisssssssj* sier det. Er dette riktig? De fleste biler jeg har sett har vakumslange..? (MR2mk1)
kommer an på på min.. noen ganger er det stort trykk, andre ganger ikke, virker som det har noe med hvor mye fuel jeg har igjen :P og så har det mye med hvor hardt du har kjørt
 #46477  av chris

Phantom3D skrev:Når jeg åpner bensintanken min merker jeg et stort trykk *pisssssssj* sier det. Er dette riktig? De fleste biler jeg har sett har vakumslange..? (MR2mk1)
Tror dette er helt normalt. Har det tidvis på min mr2 mk2 også.. og har opplevd det på stort sett alle biler jeg har kjørt, så er nok ingen fare ;)

#46481  av MRQuoc

særlig ved stor temperatur endringer fra du har fylt og til du åpner lokket igjen , kan det være god nok grunn , Drivstoff utvider seg og trekker seg i temperatursvingninger .. derfor en vakum\trykk noen ganger ;) ..
bare det at du har en varm dag .. og kjører fort over lengre avstander så det blir kaldt for tanken .. kan uløse det ;) .. :]
mener nå jeg !

#46483  av spkstrp

når det nesten er tomt for bensin sier det veldig pisssj på min ;) da kan det være vanskelig å få av lokket også :P

#46557  av Phantom3D

Da er vel det normalt da..
Når det gjelder girkule, passer alle Momo kuler, bare sånn skru på?
har sett på disse:

MOMO TOP POWER COLOR type D32 - Ø 300mm, sort/rød
Girkule MOMO combat color, lær, rød
Bilde
Bilde

Fra carstyling.no
 #46562  av erling

Phantom3D skrev: Når jeg åpner bensintanken min merker jeg et stort trykk *pisssssssj* sier det. Er dette riktig? De fleste biler jeg har sett har vakumslange..? (MR2mk1)
Er vel en slange i påfyllingsrøret som går ned til toppen av tanken på de fleste, noen biler har tanklokk som suger luft. Tingen er at etterhvert som du tapper tanken for bensin, må jo luft komme inn, om lufteslangen er litt tett blir det litt undertrykk. Er ikke så farlig med littegrann sånn, har det jeg og. Hvis jeg hadde hatt problemer med å skru av lokket ville jeg nok renst eller bytta lufteslangen.
MRQuoc skrev:særlig ved stor temperatur endringer fra du har fylt og til du åpner lokket igjen , kan det være god nok grunn , Drivstoff utvider seg og trekker seg i temperatursvingninger .. derfor en vakum\trykk noen ganger ;) ..
Tettheten forandrer seg nok heller lite. Du kan jo prøve å suge ut all brusen av en flaske uten å slippe inn luft.

#47672  av Phantom3D

Bestillte ratt og kule fra styling-tech i dag, fikk nå vite at det tar ca tre uker før jeg får det.. Synes det var groteskt hjemme. Det er trossalt momo produkter. har bestillt veldig mye fra HK gjennom tidene (airsoft) da tar det 2-3 dager før TNT står på døren med en pakke. Tar 4-5 dager om de ikke har det på lager. Problemet er at jeg er ikke i Norge om 3 uker. Skal bo en del i scotland. Og når jeg kommer hjem skal jeg til army.. avbestillte jeg, håper han skjønner det..

#47700  av Anders gullstein

Min har også det syndromet ved tankpåfylling (hatt det i 4 1/2 år uten mén), noen ganger mer enn andre, men tror det er normalt og ufarlig med mindre man ikke står der med sneipen i munnvika da :roll: