TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Mr2 Levin GT Turbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #47314  av Kenny

Som noen kanskje har fått med seg, så har jeg et 4agze\gte prosjekt på gang, og nå begynner det å bli mye deler, ting og tang som slenger rundt her, så da tenkte jeg at jeg kunne ta noen bilder å slenge ut..

Har ikke tat bilder av alt, men noe ble det da.. :P

Skal begynne å montere styling kit i morgen, så da kommer bilder av det etter hvert også tenker jeg..
Vedlegg
brannslukkere som skal sitte på gulvet foran setene.. :)
brannslukkere som skal sitte på gulvet foran setene.. :)
PICT0005.JPG (54.3 kiB) Vist 2603 ganger
innsug, lakkert rødt, men ga beng i spjellhuset.. blir så mye dilldall..
innsug, lakkert rødt, men ga beng i spjellhuset.. blir så mye dilldall..
PICT0004.JPG (50.14 kiB) Vist 2603 ganger
trykkplate
trykkplate
PICT0003.JPG (61.18 kiB) Vist 2603 ganger
PICT0002.JPG
PICT0002.JPG (56.04 kiB) Vist 2603 ganger
svinghjul
svinghjul
PICT0001.JPG (49.55 kiB) Vist 2603 ganger

#47315  av Kenny

tenkte ikke på at jeg kanskje tok bilder med litt vell høy oppløsning da, men pytt sann, tar det neste gang.:)
Vedlegg
avlastningsventil... :)
avlastningsventil... :)
PICT0006.JPG (50.55 kiB) Vist 2600 ganger

#47316  av Kenny

Nå som clutchen har kommet, så kan jeg jo sette på girkassen som jeg kjøpte av amund. Så får vi se om han har lurt meg eller ikke.. he he neida. :)

Men det verste blir nok ledningsnettet, det ser ut som fytti h...... , og blir ikke noe gøy å sette på igjenn..

Men foresten GOOSE.. Kan ikke du sende meg pm. med navnet til han derre på toyota oppi der du kom fra... ? så jeg kanskje får tak i ett sånt koblingsskjema... :)

#47331  av CelicaTurbo

Spennende det her, hvor mye effekt tror du at du får ut av dette da? Og motoren kommer fra en Levin da eller? 1.6 liter med turbo og 160hk orginalt om jeg husker rett? :)

#47347  av larsst185

Tøffe greier :D .Hvor har du fått tak i den clutchen forresten og til hvilken pris?

#47363  av Kjelliken

:D vi gleder oss til det ferdige resultatet og venter gladlig på flere bilder :wink:

#47434  av Kenny

CelicaTurbo skrev:Spennende det her, hvor mye effekt tror du at du får ut av dette da? Og motoren kommer fra en Levin da eller? 1.6 liter med turbo og 160hk orginalt om jeg husker rett? :)
Håper på rundt 250 til og begynne med... har i allefall hørt at originale dyser, og ecu skal takle det..

Det er en Levin 1,6L kompressor motor.. 1995 modell.. yter 170 HK originalt...

#47435  av Kenny

larsst185 skrev:Tøffe greier :D .Hvor har du fått tak i den clutchen forresten og til hvilken pris?
Den clutchen kjøpte jeg hos toyparts.. Pris.. Uffameg.. 17432.-

#47437  av Kenny

begynte foresten å montere styling kitet i går... bakfangeren fikk vi laget fine fester til fra original fangeren, men når vi skulle sette på den nye fronten, så passet den jo faen meg ikke... den er to cm for brei, og skal sitte under den originale støtfangeren... (bilder kommer)
Prøvde å komme på noen fikse løsninger får og få den på, men det vil se skikkelig jalla ut uansett...

Har ei real høne å plukke med scanstyling.dk

Noen som tror det er mulighet for at jeg får en ny fanger?
Synes iallefall at han burde kunne sende en ny fanger som passer.

#47445  av Amund

kanon tøft dette! vi må ta en stripe en natt, og se om det er noe guff i saken din.. :wink:

kassen skal fungere fint den! hehe :roll:

#47661  av erling

Tøft at det er flere som plukker og leker litt med prosjekt. Blir nok rått. :)

#47738  av Kenny

her er bilder av den fronten jeg kjøpte hos scanstyling.dk...

dette er hva jeg kaller tragisk passform..
Vedlegg
PICT0016.JPG
PICT0016.JPG (126.4 kiB) Vist 2380 ganger
PICT0012.JPG
PICT0012.JPG (72.06 kiB) Vist 2380 ganger

#48575  av angrykid

bare sånn for å komme med fixe forslag: går det ikke an å kutte på midten, og sveise med glassfiber, pusse ned og slipe og lakke på nytt? det er jo fullt mulig, og så klage til forhandler, og si at du skal ha 800+ i avslag, pga den jobben du må gjøre?

#48585  av Kenny

har fått svar fra forhandler, og venter på videre svar fra fabrikken...
orker ikke begynne å kappe og skjøte isammen igjenn, det blir alt for mye jobb.. er ikke bare at den er for brei, men hjørnene svinger heller ikke brått nok... :(

#48597  av jan-erik

Hva med å legge ei gummilist med tape i mellom der? Kjedelig når ikke ting passer helt.