Har noke lignande på min når den er heilt kald. På min trur eg det kan vere at kaldstart dysa går litt for lenge slik at den nesten drukner i bensin.....
FireWalk skrev:Ok.. skal få sjekket det... men det er jo litt rart at det forsvinner etter noen få minutter da? hva er grunnen til det i så fall? om det var en ledning som var delvis ødelagt osv så burde jo vel problemet vedvart hele tiden? Slik det er nå opplever jeg det bare ved kaldstart, og 1-2 minutter etterpå så er bilen helt fin igjen.. ingen anntydning til rykking eller lignende...jeg opplevde den rykkinga bare når det var veldig vått ute. Det var pluggledningene som gjorde det. de ledningene er betegnet som slitedeler, og må byttes innimellom. Når de begynner å bli slitte, går tenninga over i metallet i motorblokka i stedet, og man får denne periodevise rykkinga, og den humper av gårde på tre sylindere av og til, osv. Det er større sjanse for at dette skjer når det er vått, fuktigheten gjør at det er større sjanse for at tenninga går feil. Jeg tror det er pluggkablene. De er ikke akkurat billige, som Dalan sier, de koster ca 1400 kroner, men det løste problemet hos meg
spkstrp skrev:Damn!... har dette problemet selv når det er SVÆRT fuktig (og jeg bor i bergen) ...Dette gjelder i grunn alle biler:)
Lurer på hvor de svarte ledningene mine er blitt av... hadde vært morro å prøvd de..
eDIT: regner med dette like gjerne kan gjelde mk1?