TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Strøm -> radio/klokke

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #48376  av CelicaT4WD

En snodig liten sak.. Hver gang jeg tar ut nøkkelen av tenningen nullstiller både radio og klokken seg. Klokken stilles til 1:00 ved neste oppstart - og preset kanalene på radioen er borte.

Noen tips? :shock:

#48385  av CelicaTurbo

hm, om bare radioen hadde nullstilt seg så hadde det vel vært greit, men det er litt rart at klokken også nullstiller seg.. tyder på at strømmen brytes i ledningen som skal ha +12v konstant, men om radioen din er koblet korrekt så skulle den heller ikke ha spilt noen lyd så lenge det ikke er strøm på denne ledningen.. Er dette stereo du har montert selv eller? Hvis ikke foreslår jeg å undersøke om de to strømledningene til radioen går til samme ledning i det orginale ledningsnettet.. i så tilfelle kan forklaringen være at en sikring er røket slik at du ikke har strøm i ledningen som skal ha +12 konstant, og at forrige eier har koblet begge ledningene fra radioen til +ACC (eller hva den ledningen heter som kun gir +12 når nøkkelen er vridd ett eller flere hakk)..

sjekk ihvertfall om alle sikringene som er i fotbrønnene er ok ved å dra dem ut en for en, og er noen røket så bytt dem.. funker det fremdeles ikke så sjekk sikringen som du byttet og er den røket igjen så vet du hvor du skal lete :)

#48394  av Gjertsen

min klokke har også stilt seg noen ganger, men da har jeg knota med annlegg, så er nok bare strømforstyrring eller noe!
skjedde faktisk i går, da jeg hadde fiksa annlegget endelig :D