TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trimme med lystgass

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#4732  av PwRmAd

Effekten som er i F&F er faktisk på det mest ekstreme økt 300 hester ekstra ut av motoren, hvis jeg ikke tar helt feil så dreier dette seg om Supraen (den oransje).
Nope, dette stemmer IKKE!! Mr. Lieberman's tidligere Supra har en T-66 turbo og et 100hp NOS lystgass system. Bremset til 640rwhp (rear wheel horsepower) INKLUDERT lystgass.

Det er flere med 3-sge som har prøvd seg helt opp til 90 hp naws dyser rundt her hvor jeg bor, og det er ikke å anbefale hvis du ikke skifter stempler. Total havari av stempler med høl i blokka og fucka ventiler er det som skjer da. 50hp dyser går helt greit, men det bør være et "vått" system, som har en ekstra bensindyse til å hjelpe til når en leker Vin Diesel..

Chris

#4745  av CelicaTurbo

Vin Diesel er bare helten min, og jeg skulle ønske bilen min hadde like mange gir som hans bil for den har jo minst ti gir da :)

neida, seriøst, tror gass er en smule opp-hypet i F&F ja og at realiteten er noe annerledes.. i F&F er jo gass løsningen på allt, særlig hvis du har to knapper å trykke på :)

#4758  av jumbo

Jamen... ER det ikke det, da?

Å faen, også jeg som trodde... :(

#4760  av Christian

Skrev litt feil, mente selfølgelig 3500rpm :roll:
Om det slikt system ville funka skikkelig aner jeg ikke, men vil jo tro at det vil være bedre enn å sprute det inn på høyt turtall? (Siden trykket allerede er skrudd opp endel)

#4762  av jumbo

Hørtes ut som et mer vettugt turtall, ja :D

#4815  av MR2turbo

Det er jo sånn med NOS o.l. som med all annen trimming, det er ikke no vidundermiddel.. Blokka med deler må tåle at man tar ut de hk uansett.. Så du kan i utgangspunktet hente ut like mange hk som du hadde hatt muligheten til med en turbo e.l. uten andre mods.. Med et vått system vil man jo kunne dra ut mere p.g.a. mere bensin..

Når det gjelder fylling er vel det greieste å gå til AGA eller Hydro her i Rogaland å leie en stor flaske med nitrogenoksyd (lystgass), til å ha i garasjen.. I tilllegg må du lage/ få laget en slange som tåler trykket med de rette koblingene i hver ende.. Så da er det jo bare å reise hjem og fylle mer når flaska er tom.. :P

Tror det koster rundt 3000 i året å leie flaske + 5-600 å fylle den..

#4853  av erling

Lurer på om vi betalte 800,- for en flaske lystgass. Til "personlig bruk".. Det meste ble morro da gitt. :D:D:D Lurer på om det kanskje er no restriksjoner på den gassen, vi fikk det nemlig gjennom en "kjenning" av en kamerat....

Men jeg betalte ca 500,- for en flaske blandgass til sveiseapparatet.. Årsleien ligger på rundt 3000,- ja. Den svir litt. :?

#4865  av MR2turbo

erling skrev:Lurer på om vi betalte 800,- for en flaske lystgass. Til "personlig bruk".. Det meste ble morro da gitt. :D:D:D Lurer på om det kanskje er no restriksjoner på den gassen, vi fikk det nemlig gjennom en "kjenning" av en kamerat....
:D Det var jo og et påfunn :lol:

#4885  av erling

Det var i min "ville" ungdom :lol: Lå folk strødd på gulvet i hele gangen på skolen å vrei seg av latter.. Ahh, det var tider.. :mrgreen::mrgreen: