TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HILFE!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#48678  av chris

RumpShaker skrev:Da har jeg prøvd alt jeg har fått anbefalt her, utenom å ta ut sylinderne, og det ser virkelig mørkt ut... :(
Bare gliderene fikset ingenting, og da må det være stemplene som er fastrustet! Jeg har ikke tjangs til å rekke en total overhaling innen torsdag, så da blir det nok ikke noe treff på meg :cry: :cry: :evil:
Jeg tar i allefall ikke tjangs på å kjøre 180 mil med dårlige bremser! Er altfor glad i livet for det...
Eneste jeg kan gjøre da, er å vente på skiver osv som kommer på lørdag.

Men NESTE treff SKAL jeg vere med!!! :wink:
erling har helt rett i det han sier. å åpne og pusse stemplene er gjort på et par timer i garasjen. så det blir nok arendal på deg skal du se, om du bare gidder ;)

#48697  av CelicaTurbo

...og stempelet er nok ikke fastrustet, sitter bare rimelig godt fast.. når jeg smurte mine som en midlertidig løsning på celicaen måtte jeg virkelig ta i med tvingen for å klare å presse stempelet inn de første gangene men når jeg var ferdig var det nesten for lett :)

om stempelet sitter virkelig fast kan det jo hjelpe å bruke bremsepedalen til å presse det litt ut først (etter at du har fjernet kalipper fra skiven), men da er du også avhengig av å klare å presse det inn igjen etterpå så ha en skikkelig tvinge tilgjengelig, eller spesialverktøy for pressing av kalipperstempel (fåes kjøpt hos biltema eller bilxtra f.eks).

Er også enig med dem to ovenfor at det ikke burde ta lang tid med en overhaling, men når du allikevel skal bytte kalipper om kort tid ser ikke jeg behovet for å betale for et overhalingssett når det holder å smøre opp litt :)

#48699  av spkstrp

Jupp.. gjorde samme sak med min før jeg skifta calipere forran, og jeg skal love deg at de satt godt fast ! er vell en fordel å være 2 sånn at man kan se om stemplene beveger seg når du tråkker på bremsa.... ;)