TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gul Mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#48543  av chris

Morten skrev:Satser på å være ferdig i tide til å ihvertfall få med meg litt av Arendalstreffet.
Om du er ferdig til torsdag kveld, så kan du jo slå følge med oss fra Trondheim fredag morgen da. Vi kjører kl 0500 på fredag.

HÃ¥per uansett ting blir i orden igjen, uten at det koster skjorta

#48714  av Morten

Ting ser litt skummelt ut akkurat nå... :cry:
Da de åpnet turboen igår viste det seg at det var sprekk i akslingen. Denne akslingen var visst veldig spesiell (tror det er derfor Turboen kalles en "Ceramic Turbo"), og vet de var i kontakt med fabrikken angående hva som kunne gjøres. Det førte til at turboen ikke ble klar i går, og fortsatt ikke er klar. Jeg snakket med dem for et par timer siden og da nevnte de noe om å sette på et annet turbinhus!?! Hvis ikke dette gikk fikk jeg inntrykk av at de sleit med å få fiksa turboen... :cry:

Ser også for meg at prisen for dette kommer til å ligge et annet sted enn de 3500-4000 som jeg var forespeilet for overhaling... :cry:

Steike så glad jeg skal være når bilen er på veien igjen!

#48715  av Christian

Jeg lurer på om ikke GIK-Turbo på Kongsberg har tatt inn alt til ct20b turboen. Stian her på forumet nevnte noe om det da hans røk for en tid siden. Ring og sjekk på 32767000 du :)

#48719  av Morten

Christian skrev:Jeg lurer på om ikke GIK-Turbo på Kongsberg har tatt inn alt til ct20b turboen. Stian her på forumet nevnte noe om det da hans røk for en tid siden. Ring og sjekk på 32767000 du :)
Det sa Turbo-Service også at de hadde før jeg sendte turboen...
Skal snakke med dem snart og høre hva som egentlig skjer!

#48734  av Stian

Morten skrev:[
Det sa Turbo-Service også at de hadde før jeg sendte turboen...
Skal snakke med dem snart og høre hva som egentlig skjer!
Høres kjent ut.....Det de har på lager er overhalings kit. til ct26b... :roll:
Den akselen er et problem på alle CT20B Turboer.
Den var den som røyk på min Turbo også. :shock: Smalt godt det ja.

Men GIK Turbo i Kongsber skulle prøve å få tak i Forsterket aksel , + rep kit til de Turboene....Ring han å hør...Kjempe folk å ha med å gjøre.

#48755  av CelicaTurbo

så langt jeg har forstått så bytter britiske selskaper akslingen til stål når dem oppgraderer en ct20b turbo ihvertfall.. men det fører gjerne til at turbinhusene må byttes også? Kjenner lite til detaljer om slike ting :?

#48805  av Morten

Høres ut som det de har gjort med min det Kristian!

Fikk beskjed når jeg snakka med dem i 15 tiden at turboen var ferdig balansert og klar til å settes sammen. De hadde byttet til aksling av "nikasil-stål" (eller noe slikt), og måtte bytte turbinhuset til CT26 for at det skulle passe. Hvis posten gjør jobben sin er pakken ventet her i Mo i Rana i morgen tidlig.

Håper på å starte turen hjem i morgen kveld.

#48809  av MR2PÃ¥l

Dette var synd Morten. :( Håper det løser seg fort. Lykke til og god tur hjem. Vi snakkes vel til helga.
:)
MR2PÃ¥l.

#48819  av chris

Morten skrev:Høres ut som det de har gjort med min det Kristian!

Fikk beskjed når jeg snakka med dem i 15 tiden at turboen var ferdig balansert og klar til å settes sammen. De hadde byttet til aksling av "nikasil-stål" (eller noe slikt), og måtte bytte turbinhuset til CT26 for at det skulle passe. Hvis posten gjør jobben sin er pakken ventet her i Mo i Rana i morgen tidlig.

Håper på å starte turen hjem i morgen kveld.
høres jo ut som det ordner seg da? slår du i så fall følge med oss nedover fredag morgen (0500) da eller?

#48828  av CelicaTurbo

Flott med en løsning da Morten! :)

#48885  av Morten

chris skrev:høres jo ut som det ordner seg da? slår du i så fall følge med oss nedover fredag morgen (0500) da eller?
Er jo en mulighet det! :wink:
Det det står på er når bilen blir klar. Har lovet å besøke en kompis på Levanger på veien, så det kommer litt an på hvor tidlig jeg kommer dit.

#48886  av chris

Morten skrev:
chris skrev:høres jo ut som det ordner seg da? slår du i så fall følge med oss nedover fredag morgen (0500) da eller?
Er jo en mulighet det! :wink:
Det det står på er når bilen blir klar. Har lovet å besøke en kompis på Levanger på veien, så det kommer litt an på hvor tidlig jeg kommer dit.
ja, okay. slå på tråden, eller sms når du vet noe mer da. 928 22 081 er nummeret mitt. vi kjører uansett fra trondheim kl 0500 fredag morgen, skal møte markus i oslo, og jeg og han må i hvert fall være i arendal før kl 1600. Så senere enn 5 kan vi ikke dra.