TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 7" LCD sjerm med VGA.

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#46637  av sindrejl

kjøp på http://www.mp3car.com
kort leveringstid.. jeg fikk dem også til å deklarere mindre verdi på pakken enn den egentlig er så jeg får billigere toll :D

#46652  av Goose

knall sindre.. skal bestille en del deler fra dem neste måned...

#46659  av hovik

Goose, wlan i bilen ? Så kan vi dra i gang NFS eller likn konkuranse på treffet i Arendal :)

#46662  av Goose

Topp, men tror ikke epiam drar dette... :wink:

#48728  av marjusen

Veldig mye artig lesing her gutta:)

Selv har jeg prøvd å bygge pc i bilen, men jeg sleit veldig med strømmen.
Brukte jeg en trafo fra 12v -->220v maks 150watt (psuen min var på 120w) så sleit jeg VELDIG med støy på lyden da jeg fikk en "50hz" lyd uansett.
Dette løses vel om du driter i psuen på pcen og lager noe selv, 12v -> 12v og 5v.

Jeg kjøpte nå en bil pce. Pcen er akkurat like stor som en heelt vanlig bilradio. Standard 2,5" harddisk som du lett kan bytte ut (har 10gigz disk der nå). Den har usb osv osv og en 6" touch skjerm.
Har også 2,5v linjeutganger noe som også er ett stoort problem med vanlig lydkort i pcer. Du kan få veldig mye støy. Vanlige 3,5" disker tåler heller ikke veldig mye vibrasjoner osv.
Min bil pc har heller ingen problemer med fuktighet...

Jeg er veldig fornøyd med opplegget mitt.
Jeg vurderer nå faktisk å selge hele greia da jeg skal selge bilen og kjøpe leilighet.
Noen som er intr? send meg en mail eller noe for mer info.
Den har også selvf. gps med navigasjon. Jeg bruker det BESTE navi progarmmet som støtter windows plattformer (faktisk det eneste gode)
Det har turn-by-turn osv osv. Heeelt konge med 100% dekning i heele europa:) + at du kan laste ned kart gratis til hele verden..
Har også mulighet til å legge inn POI. Da kan du laste ned alle fartsboksa i hele norge (posijsona) og legge inn. Den vil da si i fra litt før du nærmer deg..
Den har også som sagt usb porter så du kan jo kjøpe på nesten hva du vil.
Og standard bærbar ram...så du får opp til 512 eller 1024mb..
Eneste som er er at cpu'en ikke er av den raskeste, men er standard socket cpu som kan byttes i feks 550mhz som holder i massevis om du har 256mb ram til å spille filmer, mp3, divx osv osv.
Den har dvd spiller.

Prisant: Godt under det som dem sier det koster å bygge selv her ++ at du slipper arbe:)

marius

#48744  av hovik

Hvilket navi prog bruker du ? Sliti litt med å finne et som støtter norge bra + kan håndteres av touch-only.

#48745  av marjusen

hovik skrev:Hvilket navi prog bruker du ? Sliti litt med å finne et som støtter norge bra + kan håndteres av touch-only.

Heisann, jeg bruker Mapsonic Europe...dette fungerer så sinnsykt bra med kun touch...har store knapper osv.
kan søke på alt fra gater, bensinstajsoner, resturanter osv osv.
helt glimrers spør du meg:p
hehe

marius

#48764  av angrykid

hva er langt under den prise som diskuteres her da? har lyst på ett slikt oppsett, men som alle andre, så var det det med penger da. :-) Så rop ut om du har en fornuftig pris på det som du skal selge :)

#48807  av marjusen

heisann...jeg tenkte vel på rundt 6-7k som er halv pris forhold til det dem sier her:)

marius

PS! Det er forresten en tredjedel av hva jeg ga da men:( hehe

#48812  av chris

Hmm.. nå ble jeg litt interessert her..

-edit-
hvor kjøpte du dette forresten?

kan vi få se noen bilder ?

#48837  av marjusen

heisann...har ingen bilder av min nei, men kan jo alltids få tatt noen:)
hehe

den blei kjøpt av gsm distrubesjon:)

her er forresten en link, noe gammel da så er ikke helt det samme, men da ser du vaffal åssen det ser ut:
http://www.dinside.no/php/art.php?id=31014

marius

#48842  av Goose

Prisen som jeg ga er priser som inkluderer ting du ikke har brukt for som eks. inverter på 230V som koster 2k osv...

Normal system slik jeg har den i dag vil koste mellom i nærheten av 8k men den skjermen som jeg har...

Systemmet ditt virker kult det, men husk, bygging er halve morroa... :lol:

#48847  av Goose

Her er opppdatert liste over hvor mye ting koster er dags dato.

OBS! Frakt og toll fra usa kan være noe høyre/lavere, det er bare en gjetning på hvor mye det koster å frakte over. Tollen kan man slippe er bare å spørre mp3car.com om dette.
Vedlegg
pc_i_bil.gif
pc_i_bil.gif (8.18 kiB) Vist 4627 ganger