Ja så har jeg endelig fått i den motoren som har stått i garasjen siden oktober. 3s-gte
Men uten Markus så hadde den sikkert stått der enda. Den gamle motoren var en N/A med ettermontert turbo fra Tyskland. Gikk ikke så veldig bra på slutten. Mer moro med en orginal turbo motor. Morten og Markus skrudde ut den gamle motoren på bare 5 timer. Jeg har ikke så god peiling til å skru selv. Før vi satte inn turbo motoren så byttet vi clutsh, termostat, reg reim, hose from hell, tennplugger og ledninger, dump ventil, simering på veiv, oljefilter, lambasonde, bensin filter, bensinpumpe + div småting. Etter vi hadde kinnet en stund uten coil ledningen på for å få litt sirkulasjon, så startet den på første forsøk. Utrolig på en motor som sikkert ikke har vært i gang på over et år.
Har nå kjørt ca 150 mil uten noen problemer. Vel kanskje litt. Litt ulyd fra gearkassen og oljenivå lyset lyser hele veien. Bytter føleren ved neste olje skift.
Vi snakkes vel i Arendal til helga.
Sender med noen bilder:
MR2PÃ¥l 

Har nå kjørt ca 150 mil uten noen problemer. Vel kanskje litt. Litt ulyd fra gearkassen og oljenivå lyset lyser hele veien. Bytter føleren ved neste olje skift.
Vi snakkes vel i Arendal til helga.
Sender med noen bilder:


Vedlegg
03280016.JPG (91.7 kiB) Vist 3188 ganger
04060004.JPG (111.13 kiB) Vist 3188 ganger
04290013.JPG (115.54 kiB) Vist 3188 ganger
05090003.JPG (137.35 kiB) Vist 3188 ganger
E d løyje me drikke å e tynne i håret???