TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• gidder dere Ã¥ hjelpe en fersking?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #49149  av erik

hei! jeg har nå vært den lykkelige eier av en mr2 2,0 gti 1991 modell i et halvt år. litt dumt å komme inn på dette forumet på denne måten, men den starter ikke lenger. kan noen hjelpe meg eventuelle kjente start problemer. det kommer ikke strøm fra tenningslås til startreleet.

#49165  av Hobbes

Sjekke sikkringer. Og sjekke relerer. Er det eneste jeg kan komme på msom en start hjelp. Det står i instrusjonsboken hva de forskjellige er og hvor de ligger. Noen i panelet ved foten og noen bak i motor rommet.

#49181  av CelicaTurbo

Velkommen til forumet Erik! Men, jeg kjenner ikke til at det skal være noen kjente eller typiske problemer med MR2 som kan føre til dette så du må nok lete etter feilen på et mer generellt grunnlag, dvs som Hobbes foreslår :)

#49183  av erik

har prøvd å sjekke sikringer og rele (dvs startreleet som ligger i bagasjerommet - kanskje det er flere rele som er av betydning for starteren?). finnes det en større sikring på veien mellom tenningslåsen og startreleet, men som ikke ligger i sikringsboksene?
Sist redigert av erik den 14 jun 2004 11:49, redigert 1 gang totalt.

#49184  av turboman

Hei, og velkommen hit.

For at du enklere skal få hjelp, bør du beskrive problemet ditt nærmere.

Dvs. lyser det f.eks i dashbordet når tenningen er på, høres det en liten lyd i starteren (starter-innslaget), slukker lysene i dashbordet når du vrir nøkkelen på start, osv...

Veldig mange folk her inne, og tilsammen har vi vel vært igjennom de fleste problemer.

Så mitt råd er, beskriv problemet så godt man bare kan. :)

#49196  av erik

For at du enklere skal få hjelp, bør du beskrive problemet ditt nærmere.
for det første - veldig kjekkt å bli så godt mottatt. :D

nærmere beskrivelse av problemet:
- når jeg vrir rundt nøkkelen kommer oljelampen på (ingen andre varsellamper) og annet elektrisk ser ut til å virke.
- når jeg så vrir til starteren (dvs. der denne skulle begynt å gå) skjer det ingenting.
- ikke noe klikk i startreleet og absolutt ingen lyd fra startmotoren.

#49206  av [BHS]paladin

starteren er fucka............ eller muligens sikring

ps! hvis du trenger en starter ( kommer ikke på hva det heter nå LOOOL men det er den : tennings,rattlås,hovedstrømsbryteren,starter,rattlås shittgreia som jeg ikke husker hva heter) så har jeg en ekstra men nøkkel og allt :arrow:

#49207  av erling

[BHS]paladin skrev:starteren er fucka............ eller muligens sikring

ps! hvis du trenger en starter ( kommer ikke på hva det heter nå LOOOL men det er den : tennings,rattlås,hovedstrømsbryteren,starter,rattlås shittgreia som jeg ikke husker hva heter) så har jeg en ekstra men nøkkel og allt :arrow:
Mnja.. Her brenner tampen ja.. :roll:

#49218  av CelicaTurbo

vel, tilbake til tema... Det jeg ikke liker med saken er at det kun er oljelampen som lyser, dette er når nøkkelen står i trinn 2 ikke sant? Da skal samtlige lamper i dashen lyse så det får meg til å tenke at problemet ikke ligger med selve startmekanismen, men heller noe dette er avhengig av. Faktisk vil jeg foreslå at du låner deg en ECU av noen andre om du har muligheten til det.

Kan du prøve å lese ut feilkoder fra ECU som beskrevet her?:

http://www.ts-ogn.no/modules.php?op=mod ... =0&thold=0

#49251  av Kjelliken

:D Velkommen inn i varmen erik.

Regner med celica turbo er inne på noe der. har du noen du kjenne med lik bil i nærheten av der du bor så skjekk dette først.. :wink:

#49258  av Alexander G

Nei han bor jo på Sola, ingen i mils omkrets som har liknende bil engang.... :D

Velkommen skal du være! Og håper det ordner seg fort. Noe drit å være uten bil...

#49316  av erik

Velkommen inn i varmen erik.
Takk!
... Det jeg ikke liker med saken er at det kun er oljelampen som lyser, dette er når nøkkelen står i trinn 2 ikke sant? Da skal samtlige lamper i dashen lyse så det får meg til å tenke at problemet ikke ligger med selve startmekanismen, men heller noe dette er avhengig av.
Ja, dette er rart, fikk meg til å tro at det var startsperren som laget krøll, men det er det ikke.
Skal prøve om jeg klarer å få ut feilkoder litt senere i kveld. Fortsettelse følger.

#49392  av erik

nå har jeg prøvd å lese av feilkodene - og det gikk heller dårlig :( fikk hverken feilmeldinger eller god meldinger.

får håpe på mer optimisme og løsning i morgen.....

#49408  av Bjørni

Jeg har en 1991 GTI ECU liggende en plass..