TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvordan i f... fa nytt ledningsett ut til dorene?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #47864  av Ace

Av ren nysgjerrighet apnet jeg det meste for a se om jeg fikk noe nystrakte ledninger fra dora og inn til dashen, men inne i gummiringene er det jo minimal plass!! hvordan i svarte har dere klart a fa ut et sett med ledninger ut der? (av noe tykkelse) :roll: :roll:

#47880  av Ace

etter endel timer med mye om og men fikk jeg iaff en side igjennom, men for et slit :( :x :x

#47929  av kennethx

I feel the pain! Har gjort det selv for ikke så lenge siden. Du kan dunke opp en splint som stopper døren fra og svinge helt ut, jeg synes det var litt lettere når jeg fikk åpnet døren litt mer.

Fant også ut at det var lettest på passasjersiden. På førersiden så jeg meg nødt til å kutte opp "belgen" som ligger inne i døren og stikke fingen inn i gummirøret som går mellom døren og bilen. Men ett sant he"#¤te var det ja. Lykke til :)

#47962  av Replik

Er ganske lett å nappe ut stikkene som sitter inne ved kickpanelet, løsne gummimuffa på bilen. bruk en sveisetråd eller annet langt tynt .. stikk den forsiktig gjennom gummi foringen, lag en liten bøy i enden, surr/teip fast ledlingene som skal igjennom til sveisetråden.. fest godt med eletrikerteip.. ta på litt silicon/såpe og dra sveisetråden og ledningene igjennom gjennomføringen.. behøver strengt tatt ikke ta den løs fra bilen i det hele tatt..

#47971  av Ace

Jepp takker for tips , skal komme godt med nar jeg er igang med side nr 2 ...
men det har dukket opp et annet problem. Hvordan far jeg opp midten? dvs hele midtplata ... Forran er det greit , men den bakre delen :? :

Bilde

#48021  av Replik

Der du ser to "dulper" på bildet er det skruer med en hette over seg, ta en skrutrekker, og vipp opp de hettene. Sett en liten trekker nedi med litt vinkel og vipp sidelengs, i en skru bevegelse. Du kan godt teipe tuppen på skrutrekkeren med en runde eletrikerteip for å skåne interiøret.

#49391  av @lpher

Replik skrev:Er ganske lett å nappe ut stikkene som sitter inne ved kickpanelet, løsne gummimuffa på bilen. bruk en sveisetråd eller annet langt tynt .. stikk den forsiktig gjennom gummi foringen, lag en liten bøy i enden, surr/teip fast ledlingene som skal igjennom til sveisetråden.. fest godt med eletrikerteip.. ta på litt silicon/såpe og dra sveisetråden og ledningene igjennom gjennomføringen.. behøver strengt tatt ikke ta den løs fra bilen i det hele tatt..
Det er denne metoden gutta på hallen hos oss bruker :) De har runde nylon bånd som de bruker....minner litt om den nylonremsa som er inni el-antenna..uten hakkene offcourse :D La opp kabler på Celican sjøl....fikk en av montør gutta til å gjøre det på Supran....tok 10 minutter det gitt...på BEGGE sider....hadde tatt 2 timer om jeg skulle gjort det selv! ..mener og huske jeg brukte lang tid på celican ihvertfall! :D

@lpher

#49465  av erling

Brukte en ståltråd og zalo jeg, virka flott.

#51649  av sindrejl

lot gutta til alf gjøre det jeg, brukte mange timer men fikk det fanden ikke til... tror han på verkstedet til bilradiospesialisten sleit litt også for det er et jeskla panel rett bakom hullet så var et rent helvete å komme til :D

#150975  av gubbjævelen

brukte også ståltråd og salo.. works like a charm

#151003  av Remi

gubbjævelen skrev:brukte også ståltråd og salo.. works like a charm
bare til opplysning så blir zalo til "lim" nor det tørker så stakkars deg vis du må trekke på nytt ! :roll:

#157955  av Raze_r

brukte glidmiddel og en lang tynn strips jeg... det funker fint :D

#158139  av Elzin

brukte ståltråd, en knute bra ståltråden og ledningen og teip over, fikk det igjennom. men skal på ingen måte si det var lett

#158238  av Gt-4-Ever

jeg brukte ståltråd hvor jeg teipa ledninga fast i den. Brukte 1 time på passasjersiden og 10 min på førersiden når jeg visste fremgangsmåten. :D