TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger reasearch hjelp

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #49937  av Goose

Oki. Slik er det.
Har prøvd stians mr2 i arendal og ja, ble hekta på vifte.
Så nå er det planger om å droppe styling osv og gå for en vifte i motoren..
Jeg trenger hjelp til reasearch for å finne følgende ting:
En turboeksos manifold til min T23 GT (ikke GTS)
En større toppakning til samme bil (for å senke kompresjon)
En intercooler som passer
Og event. Stemplene som vil gjøre at komresjonen i motren blir lavere...

Jeg driver og leter på nettet men det er ikke enkelt.. så jeg tenkte at dere kanskje har sett noe eller vet om noen som kasnkje kan lage custom manifold eller rett og slett har lyst til å hjelpe meg med lettingen.

Hadde verdt morro å fått til Turbo vvti uten å måtte angasjere tunnings selgskaper...

Martin

#49959  av Speeder

KRBtrading lager vel grenrør til de fleste biler, men da er de avhengi av å ha orginalen å tilpasse etter.

Her er ett grenrør laget av krb, ser snasent ut det 8) --> http://kopperun.topcities.com/eivind/eivinds_volvo.html

Anngående toppakning finnes det ve endel firmar som lager kobberpakning i allefall, som kan minske komp`n litt, samt er meget solid.

Intercooler får du også laget på mål, men da koster det jo endel penger... er sikkert mulig å finne noe fra andre biler som passer sånn nogenlunde.

#49962  av CelicaTurbo

angående å søke informasjon så finner man som regel slik info mye lettere om man først finner noen store diskusjonsforum for disse bilene og deretter søker frem info på forumet.. det er garantert at det er en eller annen som i løpet av forumets historie har linket til informasjon om et slikt prosjekt, eller at det er noen som selv har gjennomført et slikt prosjekt :wink: