TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 60w x 4 .. trenger hjelp

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #50109  av Vipern

har kjøpt meg denne spilleren:

http://www.pioneer.no/no/product_detail ... 430-458.no

Den står by default på 40w x 4, men kan settes opp til 60w x 4 ... men da må man installere den på en spesiell måte. Noen som kan hjelpe meg med en eventuell lett oppskrift på hvordan man skal gå frem?
Og takler eventuell orginal-høyttalerne dette?
Spilleren skal i en mk7 celica.
 #50128  av @lpher

Vipern skrev:har kjøpt meg denne spilleren:

http://www.pioneer.no/no/product_detail ... 430-458.no

Den står by default på 40w x 4, men kan settes opp til 60w x 4 ... men da må man installere den på en spesiell måte. Noen som kan hjelpe meg med en eventuell lett oppskrift på hvordan man skal gå frem?
Og takler eventuell orginal-høyttalerne dette?
Spilleren skal i en mk7 celica.
Det er gjort slik fordi den krever mer strøm enn hva ledningene i en standard ISO-kontakt kan bære. Du må derfor legge opp kabel fra batteriet...og til ett GODT jordingspunkt...og selvfølgelig bruke tykkere
kabel enn det som er på vanlige ISO-kontakter :)

I korte trekk:
Monter Toyota-ISO overgang og legg opp egen kabel til batteriet...og til jord.
Spilleren kan du fysisk montere slik den gamle er montert...no problem :)

@lpher

#50150  av Speeder

Nå står det vel akkurat det motsatte? Den tar den ekstra strømmen via acc, og backup ledningene. Slik at egne kabler på pluss og minus ikke er nødvendig.

#50201  av Vipern

står at det ikke skal være nødvendig å ha egen kabel til batteri. står og noe om sikringer og at det må være på en krets med mer enn 10 amp, og at høytalerne må være 4-8 ohm... med tanke på kombinasjon meg og elektronikk så vil jeg være bombesikker før jeg gjør noe som helst.

#50238  av angrykid

Hør på alf, han er tross alt innen gamet. :) jeg vil tro han har gjort dette en vinterdag tidligere.

#50249  av sindrejl

står jo det motsatte der da alf ;)

#50253  av Speeder

Vipern skrev:står at det ikke skal være nødvendig å ha egen kabel til batteri. står og noe om sikringer og at det må være på en krets med mer enn 10 amp, og at høytalerne må være 4-8 ohm... med tanke på kombinasjon meg og elektronikk så vil jeg være bombesikker før jeg gjør noe som helst.
Det skal mye til for å finne en krets i bilen med mindre enn 10amp sikringer:)

De fleste bilhøytalere er 4 ohm, da vil i teorien spilleren levere mest effekt, kontra 8ohm.

Sånn jeg forstår dette, skal det bare være å plugge rett im eventuelt via en overgang så pluggen passer i spilleren.

#50282  av @lpher

LOL :D Det står at det skal gå bra om du har 10A sikringer på acc/konstant kursene ja...MEN...ta en liten titt på kabeltykkelsen på de kablene som kommer ut fra Pioneer-ISO'en..også sammenligner du de med tykkelsen på de kablenene på Toytoa-ISO'en :D

Så...i korte trekk....det er riktig at du kan bare koble den rett på...OM acc/konstant kursene tåler det....MEN...om du ikke skal koble på forsterker i den nærmeste fremtid..og vil ha mest mulig guffe utav din ny ervervede spiller...så får du noen andre til å legge opp ny acc/kontant/jord...med tykk-nok kabel :)

@lpher

#50283  av Vipern

e sånn rød sånn herran kabel *peive med* som skal kobles på acc ellerno i den durn itellegg til iso-tjafse.. hmms..trur eg bare går for 40w x 4 til å begynne med. montere idag.. & taking some pics.

#50310  av Vipern

acc'en var på en 7,5 amp, og backup på 5 amp. så æ tok ikje sjangsen på den løsningen. 40w e likavel 5 w mer enn orginalspilleren.

Bilde

#50355  av @lpher

Niiiice! :D Menne..jeg synes fremdeles at lomma er 'penere' enn cd-skuffen da...men det er bare min opinion :)

@lpher

#50383  av RumpShaker

chris skrev:seriøst feit den spilleren der
Jeg synest min er mye finere! :D :lol:
Vedlegg
Test5SMALL.jpg
Test5SMALL.jpg (10.81 kiB) Vist 3797 ganger

#50384  av Vipern

Det der er bad boys-klasse. 8)

#50426  av chris

RumpShaker skrev:
chris skrev:seriøst feit den spilleren der
Jeg synest min er mye finere! :D :lol:
de som driter og penger og kjøper det ypperste, det teller ikke ;)