TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK1 motor

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #5019  av Kenny

Hei...
Joinet her i dag... genialt forum.... :D

Jeg har en 86 MkI som jeg kunne tenkt meg og puttet en 4agze motor i, og lurer på om det er mange modifikasjoner som må til får å få den til å funke i et tidligere 4age rom... ? (motoren jeg har med nyoverhalt topp får 12 lapper bruker fortsatt 3L. olje på en måned, og eksosen er helt rein... :cry: )

Trenger også noen tips om hvor jeg kan få tak i en brukbar motor, som tåler å bli jaget opp littegrann...

MVH Kenneth Bredesen
 #5028  av jensi

Hadde samme oljeforbruket på min 91 mod.MR2.
Overhalte topp,fortsatt høyt oljeforbruk.
Byttet stempelfjærer og hont sylinderene.
Status etter bytte av ringer:ingen oljeforbruk. :lol:
Kjempefornøyd med denne jobben.Billigt og enkelt var det også.
Jens][/quote]

#5036  av chris

Jeg hadde også et enormt oljeforbruk på min 92 mr2.. Gikk over til tykkere olje, bytta til 98 oktan, bytta clutch og simmering. Nå bruker den ikke olje. hva som var årsaken vet jeg ikke, men det funka i hvert fall ;)

#5043  av jumbo

Jeg har tilnærmet NULL forbruk (har hvertfall ikke brukt noe som i det hele tatt er målbart på de siste 3000), men det er jo ikke dermed sagt at ethvert forbruk direkte innebærer at noe er feil... Om bilen bruker MYE, er det vel uansett grunn til å sjekke litt...

#5778  av MR2turbo

Tror det er ganske vanlig at mk1 motorene trenger en borring av sylindre og nye stempel+ringer.. Har sett mange mk1 til salgs med nyoverhalt motor..