Anders gullstein skrev:Noen her som vet om det er en stor ombygging fra orginal motoren i MR2 til en T-Sport motor som er i Celica (om det i det hele tatt er samme motor). Begge disse er 1,8 litere, så det er sikkert samme blokk. Hva må gjøres?
190 hk vil få litt bevegelse i den da 
Alt er jo relativt, så om man har god greie på motorbytte og har alle deler tilgjengelig så er det nok ikke så store jobben. Noen bytter også ut girkasse til 6-trinns, men er ingen nødvendighet. Foreslår at du logger deg inn på diskusjonsforumet hos
http://www.spyderchat.com og tar et søk på "2ZZ Swap", da vil du garantert få opp masse treff

Begynner å bli relativt mange på forumet der som har gjort dette byttet, og så langt jeg har fått med meg så ganske uproblematisk. Alternativet er jo å sette på en turbo på orginalmotoren. Tror ikke kostnadene er så veldig langt i fra hverandre (bortsett fra at du har en ekstra motor da ved bytte om den ene ryker).
Kan være noen problemer med forskjellige utgaver av MK3 og Celica MK7, tenker da på US-spec, J-spec og Euro-spec, i forbindelse med hvor man henter delene fra. Står vel også en del å lese på
http://www.newcelica.org.