TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ventil tikking, slitt clutch?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #50488  av Magne
 
Takk for alle svar!

Men da tror jeg at en tur til TG-bil er på vei. Ikkeno særlig med slitt clutch!

Men tikkingen da..? Er den normal? Det er ikke møe tikking, men irriterenes at den skal være der. Koster det evt. mye å bli kvitt problemet?


Har foresten fått Svendsen eksos til å lage effekt anlegg til meg. Har ikke bilder av det nå men det ble bra! 2stk 4" stusser, i tillegg fjærna katta. Ble rå lyd syns jeg. Og merket forsjell i responsen oppe i turtallet.
Bestilt Pipercross luftfilter kit også nå så... =)

Men den tikkingen!....? hehe... normal?


på forhånd takk!

 #50491  av MR2Espen
 
mye betalte du hos svendsen eksos?var det grenrør og helt ut? legg ut noen bilder viss du kan :)

 #50568  av [BHS]paladin
 
å nei! i stad skulle jeg burne ut på veien, men selvfølgelig nøla jeg og det endte med at jeg slura på clutchen på høyt turtall. Da jeg kom hjem ca 3 min etter på lukta det svidd. Frykter at det er clutchen som lukter men er dette alvorlig ???

Svar plz.

 #50579  av FireWalk
 
lukta vel svidd chlutch da ja... det er ikke noe farlig... det sliter såklart på chlutchen, og det korter ned dens levetid en liten smule for hver gang det skjer. Men ingenting blir direkte ødelagt av den grunn. Det er helt vanlig at det lukter litt svidd chlutch etter slik sluring! Men Burning generelt sliter jo mye på drivverk og lager osv... så det er jo ikke noe man bør gjøre alt for ofte...

 #50744  av [BHS]paladin
 
Jeg er egentlig ikke så glad i burning jeg...........får vondt i magen av påkjenninger jeg påfører bilen :?

 #50747  av Kjelliken
 
:D japp det gjør de lett som bare det.. :wink:

 #50751  av [BHS]paladin
 
Nei og nei. skulle prøve å børne i stad ,) (igjenn) Stod helt stille!!! og tok turtallet opp til 5000 omdregninger, kassta cluchen og inn med gassen med det var ikke tegn engang til burning........ snuffs er det slitt clucht???
ps. bilen er senket,har justerbare gule konidempere, 215 bakdekk,17"felg......

 #50794  av FireWalk
 
vet ikke hvilke dimmensjoner du har på dekkene dine.. men gå å få byttet chlutchen din.. høres ut som om den er slitt. Det er vel den delen på disse bilene som må byttes hyppigst... Jeg har ikke noe problem med å burne på min, og jeg har 215-40-17 dekk.. om jeg burner så spinner den helt til jeg slipper gassen.. får ikke tak igjen før jeg girer.. hehe :)

 #50803  av angrykid
 
jeg spinner med 225 dekk jeg, men jeg må vel bytte demperne mine, for når jeg burner, så rister det så sinnsykt i bakstellet, bilen hopper nesten :(

Noen som har gode priser på koni dempere?

 #50806  av VeilSide
 
chris skrev:jeg tror jeg skal gå for Zinterclutch neste gang, tror den tåler en del juling. koster visst ikke mer enn originalclutch heller.
Den tåler litt mere juling den ja .. menne ... ikke kjøp Zinterclutch vist du bedriver mye smålig bykjøring. Passer best ved aggresiv kjørestil. Finn en kompis som har en slik clutch og be ham kjøre litt "kø-kjøring". Du merker det lett da ;)

 #50807  av VeilSide
 
FireWalk skrev:Men Burning generelt sliter jo mye på drivverk og lager osv... så det er jo ikke noe man bør gjøre alt for ofte...
No shit Sherlock :P

Jeg gruer meg til den dagen jeg tar en titt inni bakakslingen min jeg. Den er LANGT fra ok for å si det slikt. Er nok ikke lenge til den tar kvelden.

(nei jeg har ikke Toyota men en 280SE (MB) med 225. Spinner lett som f***) ;)

 #50812  av [BHS]paladin
 
ja det må være slitt clutch.... Men er det noen som hvet hvor mye en clutch kosster.? hellst en som tåler minnst 200 hk , skla trimme gti motoren til 200 hk

 #50814  av [BHS]paladin
 
og selvfølgelig skal jeg sette in clutchen selv .......

 #50817  av FireWalk
 
det er et helvete å skifte chlutch på disse bilene...