TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Overhaling...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #50610  av Jsle2

Hei.

Jeg skal overhale 91 NA mr2en min. 3sge Motor.
Skal bytte ringer, ventiltettninger og regreim.

Men trenger noen opplysninger:

Har hørt forskjelige meninger om å bytte boltene på toppen noen mener det er nødvendig noen mener det ikke er det, hva har dere som har hatt av toppen gjordt? De koster 600kr.

Trenger å vite moment og rekkefølge boltene på toppen, råden og mulig på innsuget, eksosen og bunnpanna, vet ikke helt hvor viktig det er med de tre siste?

Vis det er noen som har noen spesiele tips som er kjekke å ha så er det bare å komme med dem!

#50613  av Master

heisann! jeg fikk overhalt motoren min (en 3s-ge) for ca 2 mnd siden. Her er hvertfall noen bilder fra den seansen:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=3497

Jeg bytta ikke bolter i toppen og går sterkt ut i fra at det ikke trengs. Når det gjelder moment og rekkefølge vet jeg ikke hvor bilmekanikeren min fant det ut... Jeg finner det ikke i den rep.boka jeg har hvertfall :?: Men går ut i fra du kan ringe toyota å få svar på det.

EDIT: velkommen til forumet forresten! hadde vært fint med bilder av bilen din, samt evt overhalinga! :lol:

#50654  av Mr2 Mk2

moment tror jeg er 49+90grader,når du løser begynner du i et hjørne.Og når du skal teite begynner du på midten.Men kan sikkert kopiere opp dette fra jobben imorra visst du vil det..

#50656  av memo

49+90 kan nok stemme det, mener å huske det fra seansen min på 3s-ge'en min...

det står i engine rep. manual.. tror det var sleeper her på forumet som sendte meg instruksjonene via mail på akkurat det..

#50672  av Master

mener det var noe 29 grader også? hmm.. var mer enn bare to (49-90) kanskje det var 29/49/90 ?
 #50675  av Jsle2

Hei.
Får nok spøre toyota tror jeg, skulle hatt noe moment på rådene også.

Bilen min ligger under profilen Jsle det er min egentlige profil husker bare ikke passordet og har bytta mail.
Bilen har en del nyere lakk nå da men, sto en stolpe akuratt der jeg skulle kjøre i vinter.
Har ellers sett bildene av overhalingen på bilen din, ser bra ut det. Blir vel noe av det samme jeg skal gjøre.
 #50676  av Dalan

Jsle2 skrev: Bilen har en del nyere lakk nå da men, sto en stolpe akuratt der jeg skulle kjøre i vinter.
ikke klag på telefonstolpen våres a :D
 #50677  av Jsle2

Bilen ligger under eiere og navnet jonas sletengen

Tlf stolpen til dalan sto i veien.
Hmm...
Flytta 10cm pån jeg.
 #50691  av chris

Jsle2 skrev:Bilen ligger under eiere og navnet jonas sletengen

Tlf stolpen til dalan sto i veien.
Hmm...
Flytta 10cm pån jeg.
prøv større fart neste gang, kanskje du får flytta den litt til :mrgreen: