TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vinge bak pÃ¥ Mr2 Mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #51215  av veghar

Noen som vet om 94 og oppover mk2 hadde en større vinge bak?

Har hørt rykter om akkuratr det. har en 91mod mr2 turbo så hadde lyst på en anna vinge!!

Nån som vet no så hadde det vært Toppers..
 #51232  av chris

veghar skrev:Noen som vet om 94 og oppover mk2 hadde en større vinge bak?

Har hørt rykter om akkuratr det. har en 91mod mr2 turbo så hadde lyst på en anna vinge!!

ja, rev3 (94+) har en ny vinge i forhold til rev1 og rev2. i 98 kom en ennå større vinge.

her er 94-97 vingen:
Bilde

her er 98-99 vingen (som også er justerbar):
Bilde

Det er visst ingen enkel sak å fjerne de "sideburns"ene til 90-93 vingen, blir en masse hull som må sveises igjen visstnok. "Mr2turbo" her på forumet er vel en av få her som har tatt bort disse og montert ny vinge.
 #51247  av veghar

chris skrev:
veghar skrev:Noen som vet om 94 og oppover mk2 hadde en større vinge bak?

Det er visst ingen enkel sak å fjerne de "sideburns"ene til 90-93 vingen, blir en masse hull som må sveises igjen visstnok. "Mr2turbo" her på forumet er vel en av få her som har tatt bort disse og montert ny vinge.

hei takk for tipset!!!

Men hva og spurte på toyota delelager men de fant ikke denne vingen på 98mod toy mr2. så lurer på om nån kanskje har delenr?
 #51288  av chris

veghar skrev: Men hva og spurte på toyota delelager men de fant ikke denne vingen på 98mod toy mr2. så lurer på om nån kanskje har delenr?
de burde vel finne det. på den annen side er jo 98 modellen kun solgt i japan, såvidt jeg vet, så kanskje derfor den ikke ligger på dataen deres? "mr2turbo" har vel delenummeret vil jeg tro, send en PM til han :)

#51306  av zacroa

chris skrev: her er 98-99 vingen (som også er justerbar):

Jeg har 98+ vinge, den er ikke justerbar. ser sånn ut med skruene på sidene. men det er bare for syns skyld.

#51314  av MR2turbo

hei, 98 vingen er justerbar, ja... :) det er tre stillinger på den...

driver å stresser med saken min ang. onkel og den lille rosa til å ha i lommeboka, så jeg er hverken no særlig på nett og har ikke sånn masse tid til å lete frem delenummer desverre... men minn meg på det når jeg får tid igjen... :roll:

#51317  av veghar

MR2turbo skrev:hei, 98 vingen er justerbar, ja... :) det er tre stillinger på den...

driver å stresser med saken min ang. onkel og den lille rosa til å ha i lommeboka, så jeg er hverken no særlig på nett og har ikke sånn masse tid til å lete frem delenummer desverre... men minn meg på det når jeg får tid igjen... :roll:

Ok ska gjøre det..

Du får ha lykke til, onkel er ikke alltid den letteste å ha me å gjøre nej..

Hvertfall min erfaring dah!! :D

#51319  av veghar

zacroa skrev:chris skrev: her er 98-99 vingen (som også er justerbar):

Jeg har 98+ vinge, den er ikke justerbar. ser sånn ut med skruene på sidene. men det er bare for syns skyld.
Koffør e ikke din justerbar?? uorginal??

Ska du selge den :D :D ???

#51337  av chris

zacroa skrev:chris skrev: her er 98-99 vingen (som også er justerbar):

original 98 vinge er justerbar ;)

så en helt original 98 modell til salgs i england, den hadde også "adjustable" vinge

#51351  av 2fast4u

Vedlagt er et bilde fra Microcat. Nede til høyre er bildet av spoiler levert fom Desember 1997. Det er vel denne dere mener ?
Leveres ferdig lakket og pris er rundt 8.000.- inkl mva
Delenr er:
76870-17010.A0 - Super White 2 (040)
76870-17010.B0 - Silver Met. (2CE)
76870-17010.C0 - Black (202)
76870-17010.D0 - Super Red 2 (3L1)
76870-17010.D1 - Orange M.M. (3L1)
76870-17010.E0 - Beige M.M. (4N3)
76870-17010.K0 - Dk.Purple MC (943)

Alle er på lager i Belgia, utenom Orange og Beige som vil bli restet fra sentrallager. (leveringstid ubestemt)
Spoileren fra Nov. 1993 til Nov. 1997 (øverst på bilde) har delenr.: 76085-17910 og leveres ulakkert, pris ca 5.500.-
Vedlegg
MR2 Spoiler.jpg
MR2 Spoiler.jpg (57.76 kiB) Vist 1626 ganger

#51358  av zacroa

veghar skrev: Koffør e ikke din justerbar?? uorginal??

Ska du selge den :D :D ???

Nei hvorfor er ikke min justerbar :shock: :shock: :shock: :? :x ?, enten har ikke jeg skjønt det ellers er den uorginal. :roll:
Tviler faktisk på at den er uorginal, da faren til han jeg kjøpte bilen av var verksmester på toyota og att han sanysnelig vis fikkk så gode priser at det lønner seg med orginal.
hvis noen kan si meg hvordan den justeres, så kunne jeg i alle fall sjekket...
noen tips?

Skal selvfølgelig ikke selge denne, da vil den jo se ut som alle andre mr2 i landet :D :D :D :D

#51491  av chris

2 FAST 4U skrev:Vedlagt er et bilde fra Microcat. Nede til høyre er bildet av spoiler levert fom Desember 1997. Det er vel denne dere mener ?
mangler vel noen "føtter" på den tegninga der, men ellers er det den ja :)