TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ta ut vindu

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #51673  av Trial

Lurer på om det er noen her som har tatt ut vinduet i døra på en mk2 før?
Er litt usikker på om de er skrudd fast,eller pop`et ?
Tenkte jeg skulle legge solfilm på de,men gidder ikke hvis det er så altfor mye slit... 8)
 #51675  av chris

Trial skrev:Lurer på om det er noen her som har tatt ut vinduet i døra på en mk2 før?
Er litt usikker på om de er skrudd fast,eller pop`et ?
Tenkte jeg skulle legge solfilm på de,men gidder ikke hvis det er så altfor mye slit... 8)
ta av innsiden av døra og se etter ;)

#51681  av Trial

Det er jo det som er så mye slit! :mrgreen: Tenkte jo jeg skulle slippe å faktisk GJØRE noe!

#51706  av chris

Trial skrev:Det er jo det som er så mye slit! :mrgreen: Tenkte jo jeg skulle slippe å faktisk GJØRE noe!
hehe, det er ikke mye slit. par skruer, resten henger i klips.

#51719  av Trial

Åh,ikke verre... På forrige bilen min måtte jeg nesten ha en ti-liters bøtte til alle skruene når jeg tok av dekselet... Men det var jo en tysker,da...

#51736  av Trial

Yikes!!! Er sikkert enkelt,men det der fikk det jo til å se drit-komplisert ut! :shock: Skal ut å prøve senere,hvis dritt-været gir seg! Takk for hjelpa,da... :)

#51737  av chris

Trial skrev:Yikes!!! Er sikkert enkelt,men det der fikk det jo til å se drit-komplisert ut! :shock: Skal ut å prøve senere,hvis dritt-været gir seg! Takk for hjelpa,da... :)
hehe, den tegninga viste jo alle komponentene som er i døra. for å få av dekselet er det bare et par skruer og en haug med klips. sitter en skrue ved dørhåndtaket, og så er det en under bryterne til elvindu og lås og speil. tror ikke det var flere som trenges for å få av selve panelet.

#51738  av Dalan

Det er en skrue under den knotten innerst på døra, en i dørhåndtaket og en (kanskje to, jeg hadde bare en, men så ut som det kanskje skulle vært en til der?) nederst på døra :)

#51794  av veghar

hei tenkte æ sku bare gi dæ et tips. æ har sotet vinduene på min mk2.

Jeg tok bare av dør panelet. trenger ikke ta ut vinduet. for du kommer så langt ned på ruten og da vises det ikke når du tar på dør panelet.

:)

#51815  av RumpShaker

chris skrev:hehe, den tegninga viste jo alle komponentene som er i døra. for å få av dekselet er det bare et par skruer og en haug med klips. sitter en skrue ved dørhåndtaket, og så er det en under bryterne til elvindu og lås og speil. tror ikke det var flere som trenges for å få av selve panelet.
Om en blar litt lenger ned, vil du også se at den viser hvor skruene er! :D
Vedlegg
Slik fjerner du dørpanelet
Slik fjerner du dørpanelet
Manual_1427_0001.jpg (49.56 kiB) Vist 2048 ganger