Drev og knota litt sammen med en fyr i stad for å fjerne den store resonnansboksen som sitter ved luftfilteret, for å finne ut om det ble litt grommere lyd av det.
Det ble det jo, ikke så veeldig mye, men litt forskjell ble det..
Men etterpå, når vi var ute for å høre på lyden, fant vi ut at det kunne jo ikke skade og stikke innom Torshov (:P) og kikke hva de hadde der..
Så etter og ha lånt skyvelær for å måle diameter på slangen, endte jeg opp med "Barbie-filter"
(det er rosa...)
Er det samme som Green-filter, bare at det er lagd i Kina og er rosa.
Så da måtte vi opp i motor-rommet igjen og røske ut litt til
Lyden ble tøff den, mer brummelyd på lave turtall, og høyere brøl på høye turtall
Men, se på det nederste bildet, hva er den føleren for, og hvor skal jeg gjøre av den nå? Kan den bare henge og slenge? Merka ikke no til at den bare hang der.. Den sitter egentlig i lokket til det originale luftfilteret..
Det ble det jo, ikke så veeldig mye, men litt forskjell ble det..

Men etterpå, når vi var ute for å høre på lyden, fant vi ut at det kunne jo ikke skade og stikke innom Torshov (:P) og kikke hva de hadde der..
Så etter og ha lånt skyvelær for å måle diameter på slangen, endte jeg opp med "Barbie-filter"

Er det samme som Green-filter, bare at det er lagd i Kina og er rosa.
Så da måtte vi opp i motor-rommet igjen og røske ut litt til

Lyden ble tøff den, mer brummelyd på lave turtall, og høyere brøl på høye turtall

Men, se på det nederste bildet, hva er den føleren for, og hvor skal jeg gjøre av den nå? Kan den bare henge og slenge? Merka ikke no til at den bare hang der.. Den sitter egentlig i lokket til det originale luftfilteret..

Vedlegg
Imag0134.jpg (31.9 kiB) Vist 2293 ganger
Imag0132.jpg (29.93 kiB) Vist 2293 ganger
Imag0130.jpg (45.71 kiB) Vist 2293 ganger
Imag0129.jpg (41.04 kiB) Vist 2293 ganger
'08 Merida Road 880
'90 Toyota MR2 Turbo - solgt
-Moderator-
'90 Toyota MR2 Turbo - solgt
-Moderator-