TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Styling til CS

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #52003  av Gjertsen

Jeg fant dette styling kittet på en dansk leverandør.
Lurte bare på hva dere syns om det?!
Vurderer nemmelig STERKT å kjøpe dette og kanskje lakke om og gjøre bilen helt lik som på bildet bare med 2 endestykker..
Skal se om jeg får fiksa bilen i den orginale rødfargen som CS'n min er i sånn for å se på bilde!!

Hva heter de flammene som går der? er ikke klistremerker men?

Takker....
Vedlegg
Ræva
Ræva
celica-styling12.jpg (7.32 kiB) Vist 1507 ganger
siden/vinge
siden/vinge
celica-styling3.jpg (16.08 kiB) Vist 1507 ganger
Front
Front
celica-styling1.jpg (28.12 kiB) Vist 1507 ganger

#52005  av Gjertsen

la ut ett bilde av sånn den ville se ut med min røde farge på..

var ikek så dyrt kit heller.. kom til 6600,- DKK kan man jo fikse til så man slepper fortolle og om jeg henter det selv 8)
Vedlegg
celica_rød.jpg
celica_rød.jpg (54.42 kiB) Vist 1501 ganger

..

#52009  av ST182

det carcept kittet er det jeg har på bilen nå og må bare få si at kittet suger når det gjelder tilpassinga. fant ut at leppa var skeiv som f.. dvs at endene på hver sin side ikke var like lange. Ingen av festene til bakfangeren passa overhodet. side skjørtene måtte modifiseres KRAFTIG for at jeg i det hele tatt skulle greie å få det på. På toppen av det hele så er kvaliteten på glasfiberen som kittet er lagd av mildt sagt ræva. Du må belage deg på MYE jobb for å få dette bra, (tenkte bare å dele mine erfaringer ang det kittet med deg). Men for all del kittet ser utrolig bra ut på celican da.
Jeg har fått nok av den dårlige kvaliteten på kittet mitt og driver fjerner dette fra min bil. (leppa er delt i 2 allerede)
Men jeg skal beholde side-skjørtene fra carcept, men har en front fra Würhrer på vei og leter etter en passende bakfanger..

Men hvis du skal ha carcept-stylinga så får du kjøpt den hos ASTperformance i bergen. (husker ikke om det er .no eller .com)

hvis de har den på lager så tar det 1 - 2 dager så har du stylinga på døra.

m.v.h
kenneth
 #52011  av Gjertsen

ST182 skrev:det carcept kittet er det jeg har på bilen nå og må bare få si at kittet suger når det gjelder tilpassinga. fant ut at leppa var skeiv som f.. dvs at endene på hver sin side ikke var like lange. Ingen av festene til bakfangeren passa overhodet. side skjørtene måtte modifiseres KRAFTIG for at jeg i det hele tatt skulle greie å få det på. På toppen av det hele så er kvaliteten på glasfiberen som kittet er lagd av mildt sagt ræva. Du må belage deg på MYE jobb for å få dette bra, (tenkte bare å dele mine erfaringer ang det kittet med deg). Men for all del kittet ser utrolig bra ut på celican da.
Jeg har fått nok av den dårlige kvaliteten på kittet mitt og driver fjerner dette fra min bil. (leppa er delt i 2 allerede)
Men jeg skal beholde side-skjørtene fra carcept, men har en front fra Würhrer på vei og leter etter en passende bakfanger..

Men hvis du skal ha carcept-stylinga så får du kjøpt den hos ASTperformance i bergen. (husker ikke om det er .no eller .com)

hvis de har den på lager så tar det 1 - 2 dager så har du stylinga på døra.

m.v.h
kenneth
Ah takk for "advarselen" var mest keen på flammene og det jeg. De var jo bare stein kule! samt alt det andre på siden og på panser!

Hvor kjøpte du kittet da?

#52013  av Kaizern

Har sjekket litt pris på dette kitet selv, den beste prisen jeg fikk på dette kitet var 8290kr inkl frakt hos streetdesign.no, men dette er da uten vinger og scoop.

Har lyst til å kjøpe dette kitet, men ble litt usikker nå som ST182 advarte mot det. Men var det ikke nettopp en på forumet som hadde kjøpt dette kitet?

Fant igjen posten;) heh..

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ht=styling

Kaizern.

#52016  av Gjertsen

Kaizern skrev:Har sjekket litt pris på dette kitet selv, den beste prisen jeg fikk på dette kitet var 8290kr inkl frakt hos streetdesign.no, men dette er da uten vinger og scoop.

Har lyst til å kjøpe dette kitet, men ble litt usikker nå som ST182 advarte mot det. Men var det ikke nettopp en på forumet som hadde kjøpt dette kitet?

Fant igjen posten;) heh..

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ht=styling

Kaizern.
Ah stemmer det at s.lie har det kittet, men jeg er keen på flammene og det også!! derfor jeg kjøper kittet, for å få bilen helt lik som på bildene!!

For Flammene og det kommer vel ikke med liksom.
Er ikke det Dekor da? non som vet åssen man "setter på " dekor? eller går dette ann å gjøre i lakken også? altså lakke flammer og slikt. sikkert MØE tid og penger som må til.......

Takk..

#52019  av Kaizern

Vet ikke hvordan det er gjort på denne bilen, men de fleste har klistemerker. Å lakkere en bil sånn, blir vel temmelig nemmelig dyrt :cry:

For diverse dekor til bilen kan du jo sjekke ut http://www.biltatoo.no
 #52022  av ST182

Gjertsen skrev:
Ah takk for "advarselen" var mest keen på flammene og det jeg. De var jo bare stein kule! samt alt det andre på siden og på panser!

Hvor kjøpte du kittet da?
Kjøpte det hos ASTperformance, de hadde ett sett som hadde liggi en stund så jeg fikk det endel under normalpris...

kenneth

#52023  av Gjertsen

Kaizern skrev:Vet ikke hvordan det er gjort på denne bilen, men de fleste har klistemerker. Å lakkere en bil sånn, blir vel temmelig nemmelig dyrt :cry:

For diverse dekor til bilen kan du jo sjekke ut http://www.biltatoo.no
Hmm.. takk.. får se hva det blir tenker jeg.. se hvor mye dette vil komme på. kan jo hende folka på biltatoo.no kan lage likt te meg :D som på bildet.

#52026  av ST182

Ps. det er ikke en cs på bildet.. :wink: er enten en 1,6l elleren 2l gti, (husker ikke helt i farta) etter at de bildene ble tatt så har han fått på nye felger og airvent på taket.. (ikke særlig pent det da) det er en tysk bil og eieren har vunnet masse priser på tyske og danske treff.
Uannsett så er bilen lekker den og ikke minst gjennomført. :)
det er utfra den bilen at jeg kjøpte den første stylinga til min bil å.
men nå er det på tide å skaffe seg noe nytt.... :wink:

Det er mange dårlige kopier ute å går, som blir solgt som Carcept (fullt mulig at det var det jeg fikk?) så pass på at du handler fra en seriøs forhandler.. Men siden du skal ha dette på en CS så må du belage deg på litt modifiseringer uannsett, siden kittert er beregnet på ST182 modellen.. så hvis du får et kitt med litt dårlig passform, så kanskje det ikke gjør så mye allikevel? :wink:

uansett: det er et kult kitt som kler celican godt.

helt til slutt: flammene er faktisk ikke dekaler, er faktisk lakka slik :shock:

Kenneth

#52028  av Kaizern

Passer perfekt til min bil, da jeg har 1,6 liters utgaven:D For en gang skyld er det noe som passer til min bil, uten at det må spesial bygges;)

Husker å ha lest på en webside der det sto at stylingen fra CARCEPT måtte bygges om noe på 4x4 og CAB utgaven.

#52033  av Gjertsen

ST182 skrev:Ps. det er ikke en cs på bildet.. :wink: er enten en 1,6l elleren 2l gti, (husker ikke helt i farta) etter at de bildene ble tatt så har han fått på nye felger og airvent på taket.. (ikke særlig pent det da) det er en tysk bil og eieren har vunnet masse priser på tyske og danske treff.
Uannsett så er bilen lekker den og ikke minst gjennomført. :)
det er utfra den bilen at jeg kjøpte den første stylinga til min bil å.
men nå er det på tide å skaffe seg noe nytt.... :wink:

Det er mange dårlige kopier ute å går, som blir solgt som Carcept (fullt mulig at det var det jeg fikk?) så pass på at du handler fra en seriøs forhandler.. Men siden du skal ha dette på en CS så må du belage deg på litt modifiseringer uannsett, siden kittert er beregnet på ST182 modellen.. så hvis du får et kitt med litt dårlig passform, så kanskje det ikke gjør så mye allikevel? :wink:

uansett: det er et kult kitt som kler celican godt.

helt til slutt: flammene er faktisk ikke dekaler, er faktisk lakka slik :shock:

Kenneth
Ja på siden av bilen så ligner det ikke på en Gt4. lista som går litt under midten av døra.
Ja vet den må modifiseres litt, men s.lie sa at fronten passa perfekt og hekkleppa , mens side skjørtene måtte modifiseres litt..
Er lakka slik ja. om ikke det er rått så vet ikke jeg.
Jeg har nok ikke så mye spenn te å lakke den slik pga det vil nok koste noe inni gampen mye... så får spørre biltatoo.no om dem kan lage sånne flammer eller noe lignende .. en billig versjon :P I'm not made of money.

Takk for tilbakemeldinger

#52046  av chris

man kan kjøpe sånne flammer i vinyl.. LITT billigere enn å lakke, vil jeg tro

ST182: sikker på det var ekte carcept da, og ikke en kopi? vet mange kopier av forskjellige stylingtyper rundtomkring har møkk passform.

#52054  av ErikG

det er den stylingen slie har. Der kan du se hvordan den er uten flammer

#52060  av Gjertsen

chris skrev:man kan kjøpe sånne flammer i vinyl.. LITT billigere enn å lakke, vil jeg tro

ST182: sikker på det var ekte carcept da, og ikke en kopi? vet mange kopier av forskjellige stylingtyper rundtomkring har møkk passform.
Ja er nok ENDEL billigere, og kanskje bedre med tanke på når jeg ska selge bilen, om den nye eieren ikke liker flammene, kan han bare ta dem av liksom med tanke på at det er klistremerke.. hva er forskjellen på vinyl og klistremerke??

Fant en norsk leverandør av dette stylingsettet som det var overkommelig pris på!!!

http://www.styling-tech.no/produkter.ph ... display=73

Der. skal sende dem en mail om kittet jeg og høre hva slags materiale det er laget i og om det er ekte!!! :lol: