TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Men alt kan jo fikses

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #52027  av jsle

Er ferdig med overhaling nå og alt virker bra hittil.
Men er det noen som vet hvor langt en bør kjøre inn med nye rådelager og stempelfjærer.
Vedlegg
Ferdig montert
Ferdig montert
syl.jpg (70.12 kiB) Vist 784 ganger
pusa og klare for nye fjærer
pusa og klare for nye fjærer
stempler.jpg (46.36 kiB) Vist 784 ganger
driver bytter tettinger
driver bytter tettinger
topp2.jpg (60.12 kiB) Vist 784 ganger
ble jo litt bedre en det var
ble jo litt bedre en det var
topp.jpg (54.04 kiB) Vist 784 ganger
 #52081  av Mr2 Mk2

jsle skrev:Men er det noen som vet hvor langt en bør kjøre inn med nye rådelager og stempelfjærer.
1000-2000 da er du sikker :) men jeg personlig mener rundt 1000er greit.
 #52090  av Dalan

jsle skrev:Er ferdig med overhaling nå og alt virker bra hittil.
Men er det noen som vet hvor langt en bør kjøre inn med nye rådelager og stempelfjærer.
Hmm, fant du ut av den slangen vi stussa på eller?
Kommer f... ikke til under der og får kjent ordentlig vetu..
Merker da ikke at den ikke er på jeg hvertfall, så.. Skjønner ikke hva det er

#52105  av jsle

Fant ikke noe ut av den slangen men en annen slange jeg hadde glemt, en som går inn på en vakumføler tror jeg, så bilen var ikke helt hundre første gangen jeg starta. Hadde også et anet problem, en oring på den ene dysa hadde røket (sikkert klemt under montering) spruta bensin som f... da jeg starta første ganga, var redd jeg måtta av med toppen får å fikse det men klarte pirke ut dysa å satte på ny oring. Var nesten så mr2n fikk vite hvordan nitedals hjelpestikker funker en stund der.
Har kjørt 80mil nå og alt funker bra, har gått med noe olje men ryker ikke blått eller noe så regner med det går seg til.

#52107  av jsle

eee regner med det er km du mener

#52117  av Master

jeg kjørte inn motoren min i ca 1000-1500 km før jeg slutta å bekymre meg så mye om å utsette den for høyt turtall og tung belastning. Fungerer helt utmerket etter det :lol:

#52144  av jsle

brukte bilen din bitte litt olje i førsten, og da du monterte ventiltetningene brukte du stor kraft eller smatt dem på ganske glatt.
Mine gikk på veldig glatt nesten litt for glatt, men satt da godt.