-Edit- Topticet måtte forandres litt på 
Hmmmm....
Jeg fikk tilbake lappen på fredagen og benytta det fine været til å ut å cruise litt med mr'en, så etter et raskt bytte av bremseklosser fremme og bak var den klar for veien. Så bar det til vaskeplass , og en spontan- tur fra Sandnes til sørlandet.
Så da jeg var i arendal på lørdags formiddagen begynte hun å bli litt trøtt i beina virka det som, trodde først det var en plugg som tulla og svingte innom Toyota i arendal å kjøpte en. Så skulle jeg bare teste hvordan den var på vei derfra, og da ladet turboen overhode ikke....
kjørte bort til toyota igjen og skrudde av innsuget for å kjenne på turboen, men på kompressorsiden så/kjentes den helt fin ut.
Starta opp igjen og så kom det plutselig virkelig seriøse bankelyder fra motoren...
Fa... tenkte jeg...
Men Toyota stillte med Service som alltid og hjalp meg med å trille bilen inn i butikken så den fikk stå i utstillinga til dagen etterpå.
Så ble det masse telefon samtaler og forsøk på å få bilen på biltralle til stavanger...
Så det endte med at MR2pål stillte som sjåfør og så fikk jeg låne bil av en annen kompis og en tredje skaffa meg en biltralle gjennom jobben sin
Hva skulle en gjort uten gode kamerater!
(Tusen takk til Pål Øyvind og Arnstein!)
Da vi hadde bilen på tralla fant Pål blader fra turbinen på turboen i endestussen på eksosen (!) så da antar jeg at det kun er turboen som er sprengt... Men må ta det opp å sjekke... Det er jo en CT20b med kjeramisk turbinhjul, og den har tydelig ikke likt trykket jeg har pressa den til...
Så det var det, på en måte.. hehe.. typisk, når jeg endelig fikk medhold i å få lappen tilbake så skjer dette neste dag og jeg må fortsette å ha bilen i garasjen...
Her er et par bilder fra turen:

Hmmmm....
Jeg fikk tilbake lappen på fredagen og benytta det fine været til å ut å cruise litt med mr'en, så etter et raskt bytte av bremseklosser fremme og bak var den klar for veien. Så bar det til vaskeplass , og en spontan- tur fra Sandnes til sørlandet.
Så da jeg var i arendal på lørdags formiddagen begynte hun å bli litt trøtt i beina virka det som, trodde først det var en plugg som tulla og svingte innom Toyota i arendal å kjøpte en. Så skulle jeg bare teste hvordan den var på vei derfra, og da ladet turboen overhode ikke....
kjørte bort til toyota igjen og skrudde av innsuget for å kjenne på turboen, men på kompressorsiden så/kjentes den helt fin ut.
Starta opp igjen og så kom det plutselig virkelig seriøse bankelyder fra motoren...

Men Toyota stillte med Service som alltid og hjalp meg med å trille bilen inn i butikken så den fikk stå i utstillinga til dagen etterpå.

Så ble det masse telefon samtaler og forsøk på å få bilen på biltralle til stavanger...
Så det endte med at MR2pål stillte som sjåfør og så fikk jeg låne bil av en annen kompis og en tredje skaffa meg en biltralle gjennom jobben sin

Hva skulle en gjort uten gode kamerater!

Da vi hadde bilen på tralla fant Pål blader fra turbinen på turboen i endestussen på eksosen (!) så da antar jeg at det kun er turboen som er sprengt... Men må ta det opp å sjekke... Det er jo en CT20b med kjeramisk turbinhjul, og den har tydelig ikke likt trykket jeg har pressa den til...

Så det var det, på en måte.. hehe.. typisk, når jeg endelig fikk medhold i å få lappen tilbake så skjer dette neste dag og jeg må fortsette å ha bilen i garasjen...
Her er et par bilder fra turen:
Vedlegg
Sist redigert av MR2turbo den 28 sep 2014 19:29, redigert 5 ganger totalt.
Markus

'91 Kamelonen MR2 turbo m. 3gen 3S-GTE
'97 MR2 (Hardtop-prosjekt) m. Nissan VQ35DE
'01 Hiace m. V8 turbo 1UZ-FTE
'04 Land Cruiser 120 SWB 1KD-FTV

'91 Kamelonen MR2 turbo m. 3gen 3S-GTE
'97 MR2 (Hardtop-prosjekt) m. Nissan VQ35DE
'01 Hiace m. V8 turbo 1UZ-FTE
'04 Land Cruiser 120 SWB 1KD-FTV