TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ikke min dag i dag... :(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #51981  av FireWalk

Det leker olje fra toppdekselpakningen ned i tennpluggen på høyre side... dette skaper såklart en del problemer med feiltenning og at den går på 3 sylindre osv... Skal inn på toyota i morgen og hente min nye toppdekselpakning som vil løse det problemet.

Var imidlertid ute å kjørte en tur i sted med en kompis.. Plutselig blir bilen så sinnsykt tung på gassen. jeg ligger i 80 i 5. gir.. jeg gir MAX gass.. og jeg hører at motoren arbeider utrolig tungt.. og likevel så akselrerer jeg ikke i det hele tatt!!!!!!!! greier bare akkurat å holde 80.. jeg setter den i 4.. samme greia.. 3. akselrerer såvidt det er...

kjører inn til siden og stopper... Tomgangen går surt og jeg hører diverse Smell og dunkelyder. Får panikk og ringer en annen kompis som er bilmekaniker,samme fyrn bygger effekt anlegget. Joda, kom deg inn på verkstedet med en gang så skal jeg se på et. Greit nok. kom meg dit og da viste det seg at tennplugg nr 3 har en ødelagt tennplugg kabel.. var bristet sånn at det såvidt hang sammen.... ikke rart det gikk dårlig! den gikk på 3 sylindre fra før... heh... et under at jeg kom meg helt inn i det hele tatt.. Heldigvis greide han å "modifisere" til en annen kabel slik at jeg får brukt bilen til jeg får nytt sett med ledninger til pluggene...

Så nå må jeg kjøpe nye tennplugg kabler også.. tenkte jeg skulle kjøpe noe på BilXtra eller noe lignende, Toyota orginaldeler er vel som regel 3 ganger så dyrt som like gode men andre merker av samme del?

Noen som har sånn ca peil på hva det koster for et sett med tennplugg kabler til MR2 MK2 ? Tar alt i samme slengen.. orker ikke ha noe som fungerer under optimalt..

#51984  av chris

1400 med frakt betalte jeg for tennkabler til min. opplevde det samme, at ene kabelen var så og si helt brudd i, hosta og rykka og nappa noe værre, smalt og styra. når jeg skulle ta opp kabelen, så hang hele innmaten igjen på pluggen :P

#52039  av FireWalk

1400.. var det hos Toyota? regner med jeg må bestille der.. ?

#52047  av chris

FireWalk skrev:1400.. var det hos Toyota? regner med jeg må bestille der.. ?
fra toyota ja. jeg valgte i hvert fall original-kabler :)

#52214  av memo

måtte og bestille fra toyota, de solgte ikke tennkabler til min (samme motor) på f.eks mekonomen o.l

grunnen til det er at de er midtmontert i motoren, og er laaange..

i motsetning til mange andre motorer..

ble på 1000+ mva. hos meg

#52349  av FireWalk

er det bare meg, eller er absolutt alt jeg bestiler dyrere hos Toyota i Ålesund enn alle andre steder i landet?........*sukk* måtte ut med 1510 kr for de tennplugg kablene! Ran kaller jeg sånt.. og ikke nok med det.. for å få bilen EU godkjent måtte jeg bytte støtdempere fremme samt stab-stag på begge sider fremme... det blir over 2000 kr bare for stagene.. så tenkte jeg at jeg betaler ikke tusenvis av kr for 2 orginal dempere, så da bestilte jeg like gjerne gule konidempere av en kamerat av meg.. det fikk jeg billig, ble rundt 5000 for konidempere til alle 4 hjula. Så var det ny toppdekselpakning for noen dager siden.. må skifte dekka fremme... er vel 1200 kr pr. dekket...

håpløst... som om ikke dette var nok så ringte endelig han kompisen min som fikser effekt anlegget til meg å sa han hadde tid til å ta det i dag. Såklart må jeg jobbe til 23:30 hver dag denne uka. Eneste mulighet var å la min BROR ta bilen inn til han og sette den fra seg der... Noe jeg forøvrig hadde veldig lite lyst til, siden min bror kjører som en gris selv når han prøver å kjøre pent.. han har kondemnert alle bilene han har hatt.. men jeg hadde jo ikke noe valg.. Så får jeg en telefon litt senere om at bilen ikke blir ferdig før langt på natt... så jeg har ikke bil hjem fra jobb.. ikke går det buss.. og det blir salig dyrt med taxi... ringer fortvilet en annen kompis som ordnet meg en BMW M3 som stod der klar når jeg var ferdig på jobb... Grei bil det, men for dere som måtte lure: Nei, jeg syntes MR2en er mye bedre å kjøre.. Mer presis og sportslig.. M3en føles mer som en vanlig familiebil med mye lyd.. :-) såklart, mer komfort i M3en.. men men.. Har aldri vært noe stor BMW fan egentlig..

uansett... har jeg ikke vært blakk før så er jeg det iallefall nå... utlegg utlegg utlegg.. slutter det aldri? har jo snart byttet alt som er å bytte nå..

#52515  av sindrejl

ta på deg ts-ogn skjorta neste gang du drar på toyota så får du nok rabatt ;)

#52560  av FireWalk

hadde jeg bare hatt den skjorta så.. :p med tanke på at den bilen koster skjorta, så kan vi bare glemme det før vi begynner å tenke på det.. :p

Apropo toyota... Jeg har vært der inne så mange ganger nå, at de kan navnet mitt utenatt. Jeg kommer inn så smiler de og sier Hei. Så begynner jeg med den vanlige frasen: Ja hei.. jeg skulle bestilt noe til en MR2 jeg.. han: Ah! ja det er samme bilen igjen ja? jeg: eh. ja..

da husker de både navnet mitt og skilt nr på bilen utenatt... litt skremmende egentlig.. med tanke på at dette ikke er noe sånn bygdesamfunn akkurat... er jo faktisk over 40.000 inbyggere her, og Brages bil (som det heter) er forhandler for både Toyota og BMW her i Ålesund.. Så det er alltid lange køer og mye folk der.. må si jeg er litt imponert over at de faktisk husker meg... men så har jeg jo vært der flere ganger i uken de siste månedene. hehe :)

#52567  av memo

ang. pluggledninger, så klarte de å bestille feil til meg.. dvs. de måtte bestille noen som var dyrere...

de jeg fikk først kosta 1200 inkl. mva., og siden de andre var litt dyrere kan jeg tenke meg til at de blir 1500,- ca...

fikk mellomlegget gratis siden de knota ihvertfall
 #53115  av sw20

HAR BARE EN TING Ã… SI TIL DÃ…KKE

BYTT IKKE BORT EN TOYOTA DEL FOR DEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:

:wink: Når sant skal sies så er onkelen min delelager sjef på brages i ålesund!!!!
Så e får alt til inkjøps pris!! mohahaha 8)
 #53116  av memo

sw20 skrev:HAR BARE EN TING Ã… SI TIL DÃ…KKE

BYTT IKKE BORT EN TOYOTA DEL FOR DEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:

:wink: Når sant skal sies så er onkelen min delelager sjef på brages i ålesund!!!!
Så e får alt til inkjøps pris!! mohahaha 8)
hør med han om han kan ordne en avtale til ts-ogn medlemmer da :)

på tide vi begynner å hamstre litt avtaler her og der syns jeg