TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motor spm

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #52783  av larsst185

Jeg skal kjøpe meg en 92 modell mr2.Denne er et påbegynt turboprosjekt,og motoren som er satt i kommer fra en Celica.Men det jeg ser ut ifra dette bildet er at innsprøytninga på motoren ikke er lik den jeg har på min gt4.Noen som kan forklare meg hvorfor?Synes den ser ut som en standard 3sge motor egentlig.
Vedlegg
Arnt 014.jpg
Arnt 014.jpg (69.67 kiB) Vist 1790 ganger

#52788  av Christian

Den motoren er en 3s-ge ja...Hva er gjort med den da?
*Vask den stakkars motoren da* :wink:

#52790  av larsst185

hehe.da har jeg et lite problem.Selger sier det er en 3sgte motor,Ser jo at det er påmontert turbo.humm.

#52791  av larsst185

ok.Det som er gjord er at det er satt i en 3sgte motor men innsprøytninga fra 3sge en er brukt.det følger med rett innsprøytning så da får jeg det vel til.Har tatt den bilen i delbetaling på Celicaen.Ga 50 000 for den!Tror det er grei pris.?

#52839  av chris

hva er den slangen som går ut fra luftinnsuget der? jeg har en boks der vet jeg, hvorfor en slange som går ned mot den varmeste delen i hele motoren?

#52841  av sindrejl

forvarming

#52846  av Morten

chris skrev:hva er den slangen som går ut fra luftinnsuget der? jeg har en boks der vet jeg, hvorfor en slange som går ned mot den varmeste delen i hele motoren?
Mulig jeg blingser, men det ser da ut som om den går fra turboens-kompressorhus til innsuget! Litt vanskelig å se utifra bildet, men i såfall er det satt opp som et "ikke IC" system. Hmm... mistenker at dette er en GTi motor (3SGE) som en uten alt for mye peiling har prøvd å sette turbo på med uvisst hell... :roll:

#52852  av larsst185

jepp,det er som jeg skrev tidligere.Blokk og topp er 3sgte,mens innsug fra 3sge er brukt.Skjønner ikke helt men.
En ting til jeg ikke helt skjønner er hvorfor jeg starta denne diskusjonen under Celica og ikke mr2 :shock:

#52877  av Gjertsen

larsst185 skrev:jepp,det er som jeg skrev tidligere.Blokk og topp er 3sgte,mens innsug fra 3sge er brukt.Skjønner ikke helt men.
En ting til jeg ikke helt skjønner er hvorfor jeg starta denne diskusjonen under Celica og ikke mr2 :shock:
Beste måten å få dobbelt opp med svar er å sette i celica forumet og mr2 forumet :o

Lykke til med motoren og bilen i seg selv

#52905  av Christian

Hvorfor i all verden vil noen bruke en gti topp/innsug på en gte motor...? :shock: Det er bedre flow i en gti, men på en turbo spiller det strengt tatt ikke så stor rolle.
Tror jeg ville ha sjekka litt seriøst før jeg gjorde noe med den der.

Har du flere bilder?

#53299  av erling

Dæven. Det der så dårlig hjemmesnekra ut. En akvariumslange som går inn på et 3S-GE-sop-i-hop.. Hva er vitsen med en innsprut og tenning som ikke klarer overtrykk? :wink:

Absolutt grunn til å mistenke ugler om ikke annet. Kanskje prøve en kompresjonstest for å sjekke at det i hele tatt er en GTE? :)

#53368  av jensi

Ta et par bilder av girkassen under bilen så kan vi fort se om du har en 3sgte eller ikke.
Sjekk og olje tilførsel til turboen .
Dette lukter trøbbel. :cry:

Jensi

#53401  av sleeper

Var nesten helt sikker på at insuget fra 3s-ge motoren ikke passet på 3s-gte toppen jeg....!?

#53431  av larsst185

Det som er gjordt er at det er satt inn en 3sgte motor men de som gjorde dette manglet luftmengdemåleren til denne motoren og satte da topp og innsug fra 3sge over på gte blokka.
Dette prosjektet ble gitt opp før dette ble gjordt færdig,menmen.
Jeg skal nå demontere,å sette på topp å innsug til rett motor.Ledningsnettet jeg har er fra en cs.Samme med ecu en.
Blir nok bra dette etterhvert.