TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Arendalstreffet: økonomisk oversikt og resultat

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter
 #53416  av CelicaTurbo

Følgende er tallene etter treffet i Arendal:

Innskudd

+Innbetalt til konto: 9190,-
+Kontant inn på treffet: 1900,-
+Innbetaling til treffkasse av Kristian: 660,- (Leie PA-anlegg, se under)

= Totalt innskudd: 11750,-

Utlegg

+Leie av Hove Leir: 10070,-
+Utlegg av Kristian: 1125,-
+Utlegg av Markus: 300,-
+Frakt PA-anlegg: 500,-
+Leie PA-anlegg: 660,- (beløp er 1000,- minus pris for overnatting for Bose)

= Total utlegg: 12655,-

Resultat

Resultatet er da: -905,-

+ Overført restbeløp etter kronerulling for mediadisk: 475,-

= Faktisk tap på -430,-

Det skal være alle tallene. Regnskapet hos meg ser så klart mye mer detaljert ut så dette er den forenklede versjonen hvor noen tall er flyttet for å gjøre det mer oversiktlig. F.eks. ble prisen for min overnatting på Hove motregnet mine utlegg på treffet. Om dere ser på listen over utlegg ser dere at jeg har betalt 1125kr den helgen, denne summen inkluderer de 660,- som ble betalt til Bose for leie av anlegg. I praksis vil det si at de 660,- står skrevet to ganger i listen over utlegg, men totalen stemmer pga at jeg har ført 660,- som innbetaling fra meg i regnskapets første del. Den innbetalingen vil da "annulere" den ene duplikaten av 660,- i utleggslisten. Jeg gjorde dette for å gjøre det synlig at Bose hadde fått penger og at han fikk penger som kom fra min konto. Alternativt kunne jeg ha strøket å skrive det utlegget til Bose og innbetalingen fra meg pga at begge disse beløpene egentlig inngår i "Utlegg av Kristian"-linjen. Jeg håper det ikke var så vanskelig å forstå :wink:

Ellers, tapet på -905kr ble noe redusert da vi brukte overskuddet etter kronerullingen for mediadisk til å dekke dette. Dermed ble det endelige resulatet på kun -430kr som ble dekket av meg.

Alt i alt vil jeg si at treffet var ganske vellykket. Selv om resultatet ble et magert tap viser det egentlig at økonomien var bra men at grunnlaget for regnskapet var noe optimistisk. Når jeg satte opp prisene for treffet brukte jeg avstemningen i vinter som grunnlag for beregnet antall personer. 66 personer stemte at dem ønsket å komme mens kun to personer stemte "nei" og to stemte "vet ikke". Med tanke på at det aldri kommer så mange som sier at dem kommer, samt et tillegg for økning av medlemsmassen og informasjon i andre kanaler så kalkulerte jeg med 40 besøkende, men med en god buffer for overraskelser. I tillegg var vi litt sikret ved at Hove leir tok betalt per person som møtte (men minimum 26 personer), dette betydde at jeg regnet med at vi kunne tåle så få som 30 besøkende. Dessverre var det bare 22 faste beboende men en del dagsbesøkende, og noen som bodde andre steder. Da anser jeg det som ganske heldig at resultatet ikke ble værre enn -905 før vi hentet midlene fra kontoen etter kronerullingen.

For neste treff tror jeg at jeg kun blir en vanlig deltaker så får det bli opp til andre å gjennomføre treffet :wink: Det var alt for mye rydding og bæring av søppel etter folk som forlater søppelet sitt akkurat hvor de sitter eller alle mulige andre overraskende steder, og enorme mengder bokser og tomflasker ute på gresset og i oppholdsrommet :? Det var som å passe på en barnehage :lol:

Jeg retter takk til Markus, Chris og Goose for organisering, takk til Bose for billig PA-anlegg og musikken, takk til Bose sin far for transport av anlegget for en god pris, og takk til Amund+Lone og Karl+Lone for hjelp til rydding, og takk til andre som jeg kanskje har glemt :wink:
Sist redigert av CelicaTurbo den 21 mar 2005 20:20, redigert 1 gang totalt.

#53436  av Remi

hm æ får rive i ei pils ved en eventuell anledning.. for æ sa at æ sku komme da.. :?

#53458  av sindrejl

du glemte å takke meg ;) *ryddet mye* :)

#53472  av CelicaTurbo

hehe, joda, takk takk Sindre! Men du rotet ikke mer enn du ryddet du da? :wink:

#53485  av jan-erik

Var vel en del flere av oss som også var med og ryddet, selv om kanskje ikke alle var helt i form til å arbeide så veldig hardt. Å være ute til kl. 10.00 var jo umenneskelig, særlig når det ikke kom en sjel etter oss. Men uansett takk til de som var med og arrangerte, det ble jo et knall treff må jeg si.

Men greit å få litt rundgang på de som arrangerer. I tillegg til å evaluere litt i etterkant for å kunne forbedre ting til senere treff.

#53558  av CelicaTurbo

neste gang er vi kanskje klar for å finne på mer aktiviteter også :)

#53581  av chris

jan-erik skrev:Var vel en del flere av oss som også var med og ryddet, selv om kanskje ikke alle var helt i form til å arbeide så veldig hardt. Å være ute til kl. 10.00 var jo umenneskelig, særlig når det ikke kom en sjel etter oss. Men uansett takk til de som var med og arrangerte, det ble jo et knall treff må jeg si.

Men greit å få litt rundgang på de som arrangerer. I tillegg til å evaluere litt i etterkant for å kunne forbedre ting til senere treff.
jeg og markus tok vel ikke kveld før i halv 7-7 tida, så det var ganske hardt å stå opp før kl 10 uten grunn :P

#53607  av CelicaTurbo

jepp, men kl 10 var det klokkeslettet som vi hadde fått oppgitt og vi leverte først fra oss nøkkelen en time etter dette.. er klar over at det der var noe umenneskelig ja, men dem fleste gikk jo bare ut på gresset og la seg mens en god gruppe kostet ut av huset etter gruppen :)

dessuten er det kjekt å komme seg avgårde i fornuftig tid også for dem som drar langt :wink:

#53608  av chris

CelicaTurbo skrev:jepp, men kl 10 var det klokkeslettet som vi hadde fått oppgitt og vi leverte først fra oss nøkkelen en time etter dette.. er klar over at det der var noe umenneskelig ja, men dem fleste gikk jo bare ut på gresset og la seg mens en god gruppe kostet ut av huset etter gruppen :)

dessuten er det kjekt å komme seg avgårde i fornuftig tid også for dem som drar langt :wink:
ja, enkelte av oss hadde noen mil foran oss.. 750 km hver vei tror jeg vi kom frem til at det var. litt avslapping etter tolv timer på fylla og et par timers søvn var nesten påkrevet før avreise :P

#53611  av kennethx

chris skrev:
jan-erik skrev:Var vel en del flere av oss som også var med og ryddet, selv om kanskje ikke alle var helt i form til å arbeide så veldig hardt. Å være ute til kl. 10.00 var jo umenneskelig, særlig når det ikke kom en sjel etter oss. Men uansett takk til de som var med og arrangerte, det ble jo et knall treff må jeg si.

jeg og markus tok vel ikke kveld før i halv 7-7 tida, så det var ganske hardt å stå opp før kl 10 uten grunn :P
Bilde
Bilde
Bilde

#55863  av Gjertsen

CelicaTurbo skrev:neste gang er vi kanskje klar for å finne på mer aktiviteter også :)
Jeg var ikke der, men å ha endel aktiviteter er bra. samt kanskje flytta treffet litt lenger opp i norge? rundt oslo f.eks enklere og kortere samt mere "lokalt" ikke for dere som kommer fra trøndelag og troms da :P

#55993  av chris

Gjertsen skrev:
CelicaTurbo skrev:neste gang er vi kanskje klar for å finne på mer aktiviteter også :)
Jeg var ikke der, men å ha endel aktiviteter er bra. samt kanskje flytta treffet litt lenger opp i norge? rundt oslo f.eks enklere og kortere samt mere "lokalt" ikke for dere som kommer fra trøndelag og troms da :P
tåler ikke oslofolk å kjøre et par timer med bil? ;) :P

#56001  av KK-ma70

chris skrev:
Gjertsen skrev:
tåler ikke oslofolk å kjøre et par timer med bil? ;) :P
Ser ikke ut til at de liker å kjøre bil de gitt....

#56002  av CelicaTurbo

Med tanke på at vi ikke har så mange medlemmer fra oslo-kanten så vil det egentlig ikke være så sentralt å arrangere et treff der etter min mening.. Men litt off-topic, jeg ser av andre forum at det skal ikke lange avstanden til før oslofolka klager på distansen, jeg har sett flere ganger at dem synes det er for langt å dra til Vålerbanen f.eks :?