TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 94+ baklys

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#5379  av MR2turbo

En kolega av meg fikk innkalling til "stikkprøvekontroll etter eu-kontroll" i dag.. så det forekommer.. da må man være rsk til å skru hvis man skal redde de som tok kontrollen.. ;)

#5381  av jumbo

Vel, en slik kontroll må jo innkalles med rimelig forvarsel. Det er ikke alle forunt å kunne møte opp på dagen... Ergo, dersom du får et brev som sier du skal møte opp i morra, er det jo ikke verre enn å ta en liten telefon og si at "nei, det skal jeg slettes ikke, fordi bla bla bla..." med en eller annen teit unnskyldning...

Dessuten er det jo ikke behov for å faktisk rekke å fikse opp alt til en slik kontroll, det er bare behov for å kjøpe nok tid til at det er plausibelt at du faktisk har satt bilen i ikkegodkjent stand ETTER EU-kontrollen... (hvertfall mtp. å redde lisensen til verkstedet) For ens egen del, er det jo selvsagt greiest å få fjernet eventuelle ikke-godkjente mods, ellers må man jo bare inn enda en gang...

#5383  av Goose

Jeg hadde på min gamle mercedes 190E 85% soting rundt hele bilen.
Så skulle jeg ha eukontroll. Dro til mercedes verksted for eu. så kommer mekanikeren og sier: den dere stotingen du har den må du ta av før du for godkjent.
Så sa jeg til han at han må bare se bort fra den fordi jeg kommer til å sette på den tilbake før jeg drar her fra så det er ikke noe vits. Vis dere vil beholde kunden så for du ser bor i fra det. jeg tar full ansvar i tilfellet det blir noe bråk uta v det. Dere kan jo si at jeg satt på sotingen på dagen! DErmed pang, etter mye krangling frem og tilbake så fikk jeg eugodkjening med sota ruter... Dem har heller ikke lagt merke at dekkene mine var 225 og stakk 1cm ut over alle skjermene... hehe :lol:

#5578  av Morten

jumbo skrev: Jeg tror jeg hadde tørnet dersom jeg hadde fått mangellapp på f.eks lyktene, for deretter å få fullt av problemer pga. motoren under visning hos biltilsynet... DET er min største bekymring.
Min erfaring er at det kun er det du har mangellapp på som blir sjekket når du må inn og vise den. De er tross alt mennesker de også og gidder ikke bruke timesvis på å sjekke alt annet.
På mindre kritiske feil (i tilfellet min gamle Golf for noen år siden: håndbrekk og eksosanlegg) fikk man tidligere valget om å vise bilen hos Biltilsynet eller Politiet! :shock: Vet ikke om dette fortsatt gjelder...

Noen som klarer å gjette hva jeg valgte den gangen? :twisted:

#5579  av jumbo

Morten skrev:Min erfaring er at det kun er det du har mangellapp på som blir sjekket når du må inn og vise den. De er tross alt mennesker de også og gidder ikke bruke timesvis på å sjekke alt annet.
Det er jo i såfall både positivt og logisk. Vet ikke om jeg tør å satse på det, men...