TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• litt snekring under panseret (stereorelatert ja)

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #54076  av chris

vel, folk maser sånn, at jeg måtte ut å ta et par bilder av det siste som er gjort i bilen. Lånte et kamera som ikke er heeeelt bra på nærbilder og når det blir mye lys, men dere får jo et visst inntrykk da. Det hullet i plata skal egentlig dekkes av plexiglass, men den plata jeg fikk tilsendt var for lita, så jeg må bestille meg en ny en. Det er to neonrør som ligger under forsterkerern, som lyser opp ganske brukbart på natta. men skal montere to til oppi der. Synes det ble litt for mørkt i forhold til planlagt. Har også vurdert noen logoer og sånn på hver side av "hullet". Vi får se om @lpher klarer å hoste opp noe interessant ;)

en kjempestor takk til Karl (KK-ma70) som hjalp meg med snekkerarbeidet. gode venner er godt å ha!!
Vedlegg
vifter med grønn belysning på hver side
vifter med grønn belysning på hver side
Pic_0043.jpg (59.13 kiB) Vist 5652 ganger
Pic_0042.jpg
Pic_0042.jpg (89.54 kiB) Vist 5654 ganger
Pic_0041.jpg
Pic_0041.jpg (92.66 kiB) Vist 5654 ganger
Sist redigert av chris den 28 jul 2004 00:57, redigert 2 ganger totalt.

#54077  av chris

et bilde til.. pluss et par bilder av skjermen som er montert. 7" wide lcd indash.
Vedlegg
skjermen oppe
skjermen oppe
Pic_0039.jpg (64.36 kiB) Vist 5652 ganger
skjermen inne
skjermen inne
Pic_0038.jpg (62.25 kiB) Vist 5656 ganger
Pic_0044.jpg
Pic_0044.jpg (91.31 kiB) Vist 5652 ganger

#54081  av KK-ma70

Dæven steike d vart tøft.... Må ha vert flink hain som hjalp dæ 8) Hehe....

Sjer ut som om du treng nån katoda under topp-plata også ja. 20cm kansje? Har ikke Rockford nå alu-profila på hjemmesia da som er passe stor?

#54082  av chris

KK-ma70 skrev:Dæven steike d vart tøft.... Må ha vert flink hain som hjalp dæ 8) Hehe....
jepp, han er steikflink :P
KK-ma70 skrev: Sjer ut som om du treng nån katoda under topp-plata også ja. 20cm kansje? Har ikke Rockford nå alu-profila på hjemmesia da som er passe stor?
japp, skal bestille meg to stk 20 cm rør i samme farge, og ha under topp-plata. Rockford har sikkert noe. Men er jeg heldig kommer @lpher over noe kult en dag ;)

#54087  av @lpher

Se dær ja! Begynner ligne på noe nå! :D

@lpher

#54160  av Qee

Stilligt, har akkurat montert anlegget mitt selv. tenkte kanskje og finne på noe fancy baki bagasjerommet på bilen, blir jo litt stilligt med lys og greier :)

#54182  av @lpher

Begynner å klø litt i fingrene etter å bygge om selv..når man ser slike bilder ja :D

Regner med jeg begynner på nytt anlegg i løpet av neste uke jeg...bilder kommer fortløpende :)

@lpher

#54197  av angrykid

@lpher skrev:Begynner å klø litt i fingrene etter å bygge om selv..når man ser slike bilder ja :D

Regner med jeg begynner på nytt anlegg i løpet av neste uke jeg...bilder kommer fortløpende :)

@lpher
Rop om du trenger noe uerfaren hjelp eller bare en handtlanger..
har ferie neste uke, og har ganske sikkert minimalt å gjøre uansett :D

#54245  av @lpher

angrykid skrev: Rop om du trenger noe uerfaren hjelp eller bare en handtlanger..
Takker for tilbudet :) ...men jeg må nok nøye meg med faglært hjelp dessverre...mest pga mine egne 10 tommeltotter! :D

@lpher

#54256  av angrykid

@lpher skrev:
angrykid skrev: Rop om du trenger noe uerfaren hjelp eller bare en handtlanger..
Takker for tilbudet :) ...men jeg må nok nøye meg med faglært hjelp dessverre...mest pga mine egne 10 tommeltotter! :D

@lpher
Nok en bekreftelse på min egen udugelighet.. :-D

Er jeg fortsatt ikke ranket blandt ts-ogn's værste mekanikere, så burde jeg heeeelt klart være i toppen blandt våre lydbyggere.. :D

/edit: eller var det bunn jeg skulle være ranket i... hmm.. jaja

#54303  av TrustNo1

Ble jo fett det der :D
Aner jeg at ett par av mine ideer ble tatt i bruk? :)

#54320  av chris

TrustNo1 skrev:Ble jo fett det der :D
Aner jeg at ett par av mine ideer ble tatt i bruk? :)
har sanka inn litt tips her og der, men de endelige løsninger etc ble planlagt en kveld jeg og Karl (kk-ma70) satte oss ned og tegna og planla og styra :)

men jeg tar til meg det tipset jeg fikk av deg i dag, det kan jeg ha bruk for ;)

#54597  av Zerpent

Bruker du katoder til å lyse opp eller vanlig neon rør? Har hørt at katode rør ikke tåler så mye risting.

#54703  av chris

Zerpent skrev:Bruker du katoder til å lyse opp eller vanlig neon rør? Har hørt at katode rør ikke tåler så mye risting.
kalde katoder ja. har kjørt en periode både med lysene på og av. kjørt på brostein, fartsdumper, grusvei, osv. har ikke vært noe problem ennå i hvert fall.