TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MKII: 156 eller 160 hk?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #52148  av kissa

Hei,

jeg lurer litt på å skaffe meg en MR2 MKII, og har sjekket ut de som er tilsalgs på finn og autodb. Det ser ut til å være mange fine eksemplarer til vel 100.000 der ute. Meget fristende :wink:

Men jeg ser også at noen av dem annonseres som 160 hester, og andre 156. Er det en vanlig oppgradering disse 160-hesterne har, eller er det bare vanlig at selgere høyner oppover?

Og et ekstraspørsmål: Hvor mye vil det koste å omlakkere en slik bil? De fleste som er til salgt er røde, men jeg synes svart er enda lekrere...

#52150  av bose

den bilen har 156hk orginalt. hvor mye lakering koster vet jeg ikke. er vel noen andre som vet?

#52154  av Mr2 Mk2

pris på lakk varier jo,men rundt 20k proffesjonelt om du vil gjøre litt selv.Men det er jo bedre å smøre seg med talmodighet til du finner en sort en,for å lakkere en bil som har vært rød sort er jo litt arbeid da..Er lettere å lakkere en bil som har vært rød,rødom du fatter :roll:

#52160  av jsle

Du kan kjøpe min.
Den er mørke blå, gått 200 men har akurat overhalt motoren gått ca 100mil etter overhaling, den har 17" sommer, er senka, hvite blink lys, tatt av katalysatoren, green cotten con filter, stero kan medfølge hvis du er villig til å betale for den.
Den har abs og air conditon.
Kan sende bilder hvis du vil.
Den går for 100k
Pen bil..

#52186  av chris

mr2 mk2 har 156 hk.. de 160 er vel noe enkelte selgere prøver å skryte på seg

lakkering koster ned mot 10 tusen, hvis du klarer å få gjort jobben svart, ellers koster det vel fra 15 lapper og oppover. vanskelig å lakkere en bil i annen farge enn originalt, fordi da må/bør det lakkes innvendig i motor-rom etc.. så man ikke har svart bil, og rødt innvendig når man åpner panser og sånn.

#52220  av hmsilset

Er vel ofte noen har k&n filter og effektanlegg eller annet,som
legger på 5 hk omtrent.

#52246  av Master

ja har man effektfilter/effektanlegg samt justert tenninga agressivt så merker man jo stor forskjell i nm/hk. Så 160hk er kanskje en UNDERdrivelse :roll:

#54112  av sw20

har ikke noen mk2 er 156, åsså e det noen med 162 etter 96 eller noe???????

mener på jeg las det en plass????? :shock: :?:

#54120  av Speeder

de har 175hk etter 1994

#54145  av chris

sw20 skrev:har ikke noen mk2 er 156, åsså e det noen med 162 etter 96 eller noe???????

mener på jeg las det en plass????? :shock: :?:
som speeder sier, 90-93 har 156 hk, 94 og oppover har 175. :)