TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kan noen fortelle meg litt om MR2?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #5368  av Radio Free Europe
 
Jeg er (som sagt) på utkikk etter en MR2, fra 1987 eller noe sånt no', siden det er alt jeg har råd til.

Er det noen som kan forklare meg litt om kjøreegenskapene til denne bilen? er de så bra som noen sier?

Hvordan er denne bilen i en kollisjon, med midtstilt motor, og lett vekt, det er vel ikke en dødsfelle man trenger seg inni?

Noen som har en link til en side med litt bilder, særlig fra interiøret og bagasjerom osv osv. Er litt interesert.

 #5371  av jumbo
 
Det første tipset må være "bilen"-delen her på mr2-ogn.

Dernest IMOC, og andre, nasjonale eierforeninger og klubber. Sjekk ut linkene som er listet her på denne siten, så finner du mer info om MR2 enn du kan gape over! :D

Sikker på at du ikke vil strekke deg til en litt nyere modell, da? For min del ville jeg nok gått for en mkII, selv om en mkI selvsagt er både billigere og kanskje hakket mer "leketøy" på godt og vondt...

MR2 er en artig bil uansett type, DET er det ingen tvil om!

 #5388  av CelicaTurbo
 
Tja, mk1 har jeg ikke noe særlig tro på i en kollisjon, mens mk2 tror jeg kan gjøre det ganske bra for den bilen er rimelig solid laget. Den er stiv og har tykke karosseriplater, og kan leveres med airbag. Ulempen med begge biler er at du er ganske lav så om du går mot en lastebil eller vogntok er du ganske ille ute siden panseret da fort vil gå under den store bilen.. men det gjelder vel egentlig de aller fleste personbiler også selv om de er høyere..

 #5405  av Amund
 
sjekk ut mr2.com, blandt annet. der finner du det meste. søk på mr2 på altavista eller noe, så dukker det opp haugevis med sider.

vil tro at mk1 er rimelig sikker i kolisjon, den er 1080 kg egenvekt, og tatt i betraktning at dette er en liten bil, så er det rimelig mye..
kjører selv en 88 mk1, og syns bilen er et morsomt lite leketøy!

ville satset på en +87, fordi de er levert med finere iteriør og alt elektrisk.
og motoren tåler mere.. + at de har T-tak! men de er forholdsvis sjeldne.

 #5406  av Thomas
 
Hvis du tar en titt på "kjøpes og selges" kategorien er det en som skal selge sin, ser temmelig grei ut.
 #5407  av Kenny
 
Hei... jeg har selv en 86 mr2, og er godt fornøyd med den...
Mr2 mkI er konstruert av lotus, og skulle egentlig hete Lotus X100, men siden lotus ikke hadde noe tro på dette konseptet så solgte de det til Toyota, som gjorde en knall suksess med den....

Kjøreegenskapene er perverst gode til en bil i denne prisklassen, men de er også lumske. skulle bilen slippe taket på underlaget så så understyrer den, for deretter og overstyre, så! snurrer bilen rundt seg selv, mens girstangen er det eneste som står stille, og du klarer ikke stoppe det før det stopper av seg selv... :twisted:

Jeg har selv krasjet en mkI, og den er faktisk utrolig hard... den ser jo så myk ut :o

Jeg elsker selv denne bilen som kjører ræva av det "meste" på en svingete vei, samtidig som den er ganske rask i sprint... 0-100 = 8,5s. med n\a motor på 124 hk


Jeg synes mr2 mkI er et meget godt valg

 #5410  av Christian
 
Har også lest og sett bilder av MK1 og MK2 som har hatt uhell, de virker rimelig harde begge to :)

 #5414  av PÃ¥l
 
At MR2 er solid kan jeg skrive under på! Jeg rullet selv rundt med min 92 modell (MK2) og kom fra det uskadet. Bilen fikk bare bulker rundt om, men taket var ikke deformert en gang. Var for dyrt å reparere, men det er en annen historie selvsagt :?

Uansett er sikkerheten upåklagelig i MR2, uansett generasjon. Leste om en som kjræsja med sin MK1, som kommenterte at bilen var utrolig solid.

 #5435  av Christian
 
PÃ¥l, hvordan gikk det med bilen din?
Ble den vraket, eller sitter du på masse deler?

 #5437  av Radio Free Europe
 
takk for infoen folkens!



Takk tilbudene om og kjøpe, men desverre har jeg ikke råd (enda)

Med en årslønn på 60000 så skal det holde hardt og kjøpe seg bil nå.

Om det blir Mk1, eller 2 det får ass finne ut av senere.

 #5453  av Fangoria
 
CelicaTurbo skrev:Tja, mk1 har jeg ikke noe særlig tro på i en kollisjon, mens mk2 tror jeg kan gjøre det ganske bra for den bilen er rimelig solid laget. Den er stiv og har tykke karosseriplater, og kan leveres med airbag. Ulempen med begge biler er at du er ganske lav så om du går mot en lastebil eller vogntok er du ganske ille ute siden panseret da fort vil gå under den store bilen.. men det gjelder vel egentlig de aller fleste personbiler også selv om de er høyere..

Fikk se i et gammel VI-Menn eller et annet blad at MR2 MK1 skulle være like sikker som en Volvo 240 i en kolisjon..

Om det stemmer er vel op til en hver og bedømme..

 #5461  av jumbo
 
Dersom det er greit, tror jeg at jeg helst står over en egenhendig vurdering av akkurat det spørsmålet :D

 #5476  av Radio Free Europe
 
Jeg har sett på den "crashed exotic" siden (eller hva den heter)

Og synes liksom at MR2'en er en som virker mest most.


Uansett vil jeg fortsatt ha en. Jeg synes liksom at Mk1 er penere enn Mk2.
Den er så... "Magnum" 80talls.

Men forklar meg litt om denne "slippinga" har hørt at den slipper sent, men at den slipper fort.
Man må altså kjøre ganske hardt for at den skal slippe?

Den gamle kjørelæreren min anbefalte uansett en MR2 på grunnlag at den hadde utrolig bra veggrep.

 #5485  av chris
 
CelicaTurbo skrev:Tja, mk1 har jeg ikke noe særlig tro på i en kollisjon, mens mk2 tror jeg kan gjøre det ganske bra for den bilen er rimelig solid laget. Den er stiv og har tykke karosseriplater, og kan leveres med airbag. Ulempen med begge biler er at du er ganske lav så om du går mot en lastebil eller vogntok er du ganske ille ute siden panseret da fort vil gå under den store bilen.. men det gjelder vel egentlig de aller fleste personbiler også selv om de er høyere..
Hva skal man inn i fronten på en lastebil eller vogntog, om jeg tør spørre? Jeg for min del synes det er greiest å unngå akkurat det