TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• registrering

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #54857  av 2fAst

F...!!!skulle endeli idag få skilter på supraen...trudde jeg da....!!men den gang ei.....viste seg at jeg mangla no papirer,veit ikke om det heter TUV ,som det står litt av vært på..feks avgasser og lignende....har engentli ikke peiling jeg men...noen som skjønner hva jeg mener ?og hvor f... jeg kan få tak i det?!!dem gikk over bilen og det eneste dem måtte ha for at jeg sku få skilter var det jæ... papiret :cry:
ting ska f... ikke være lett :evil:

#54871  av @lpher

Såpass ja....ikke bra...Menne....vil en JDM-Supra kunne bruke tyske TÜV-papirer da? Anyone?

@lpher

#54872  av mr.veilsidewankel

ring han her så ordner det seg..
John christian bråten. ordner med tuf og forteller deg det du vil vite:
91799780

#54875  av 2fAst

okai..takker og bukker..men nå er jo detta japansk import og ikke fra tyskland,det har vell litt å si det...!!
men kan jo prøve å ringe han.... :)

#54879  av jan-erik

Mener de papirene du trenger heter ECE. Er vel noe av det samme som Tüv papirene, men sikkert forskjellige navn på ting. Er vel typegodkjenningsdokumentet for biltypen det dreier seg om.

#54891  av 2fAst

ja d er nokk det!j ringte en kar som kunne skaffe sånne dokumenter nå,kommer på ca 9000kr.....virka litt dyrt men!!men går det ann å bare typegodkjenne bilen hos biltilsynet...eller MÅ man ha de papira???
noen som veit...??????

#54949  av funkes

Du MÃ… ha papirene. Bilen har ikke noe EG nr og derfor trenger du dette. Du kan vel skaffe det fra Toyota Norge for rundt 3000kr?

#54967  av Morten

Prøv en telefon til Per Christian Thaulow i Tr.heim: mob: 411 20 678, eller mail: bil@thaulow.net

Vet han har hentet og registrert en del biler fra Japan, Supra også tror jeg. Mulig han har noen gode tips?

#54982  av Turbotrille

Egil Svendsen hos Toyota Norge er det som skaffer papirene som Funkes mente.

Nummeret hans er; 90881833, eller du kan ringe direkte til sentralbordet og spørre etter han; 32205000.

Jeg ringte og snakket med han for en stund siden angående motoren min og godkjenning, da fikk jeg beskjed om at han ikke hadde lov å tenke på noen andre motorer enn dem som var levert med bilene i Europa.
Vet ikke om det er samme med bil som i utgangspunktet ikke er solgt ny i Europa.

2000,- betalte jeg for papirene for 2 år siden.

#55014  av 2fAst

tanx for alle gode forslag folkens....har hørt med toyota norge,dm kunne ikke få tak i no papirer ihvertfall :cry: